Subaru Forester – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?

Dalším ze šesti finalistů ankety Auto Mého Srdce, které jsem měla možnost pár dní testovat, je Subaru Forester. Ví, tenhle na první pohled drsňák, po čem ženy touží?

Cílem ankety AUTO MÉHO SRDCE je ocenit výrazné, nově uvedené vozy na českém trhu, které nejvíce oslovují ženské publikum. Do druhého kola porotkyně, mezi kterými, kromě mě 😂, nechybí moderátorka Tereza Tobiášová, zpěvačka Annamária d’Almeida nebo podnikatelka Eva Čejková, vybraly tyto modely: BMW řady 4, Hyundai Tucson, Mercedes-Benz GLE, Opel Mokka, Škodu Octavii a právě Subaru Forester.

Zapojte se také!

Na webu ankety probíhá hlasování veřejnosti o nejlepší auto z ženského úhlu pohledu Dámská autovolenka. Motivací této ankety je zjistit, který model si získal srdce českých řidiček. Více informací a kompletní přehled nominovaných vozů najdete zde.

Highlights Subaru Forester

Vzhledově Forester na první pohled určitě není dámská autokabelka, ale jakmile se usadíte za volant, zjistíte, že je to auto, které ženě skvěle padne do ruky. Zvláště pokud patříte mezi praktické, akční a aktivní ženy, které potřebují prostorného parťáka do nepohody. Jeho řízení nevyžaduje velké ovládací síly, vše jde jako po másle. K tomu si připočtěme pocit bezpečí jaký Forester poskytuje díky své robustnosti i bezpečnostním systémům, dobrý výhled a přehled z pozice řidiče a také příjemné jízdní vlastnosti. Subaru je specialista na pohon všech kol. Na schopnosti podvozku Subaru se můžete spolehnout tak jako na málokteré jiné co se jízdy po zasněžených silnicích či nezpevněných površích týče. Pohon všech kol je ve standardní výbavě všech verzí. Všechny důležité dojmy a pojmy z představení tohoto modelu najdete ve starším postu zde. Bylo to zároveň i představení e-Boxeru, tedy hybridního pohonu.

Testovaný model: Subaru Forester e-Boxer 150 k ES Sport, aut. převodovka Lineartronic, barva bílá
Základní cena: 1 085 000 Kč
Ceník: odkaz zde
K dispozici ve čtyřech stupních výbavy, motorizace pouze jedna, tj. e-Boxer (čtyřválcový benzinový dvoulitr + elektromotor, technická data zde.)

Systém EyeSight

Vidí všechno! To, co se děje na silnici, a z očí nespustí ani vás. Například se jen kouknete na displej telefonu a on už vás upozorňuje, že by bylo přece jen lepší sledovat cvrkot na silnici. Stejně tak když se třeba otočíte na zadní sedadla. Co se pohledu ven týče, tak má systém EyeSight dvojici kamer monitorujících prostor před autem. Řidiče buď varuje před nebezpečím, nebo sám aktivně brzdí, když jde do tuhého. Nehodě může zabránit nebo zmírnit její následky. Hlídat a sám brzdit umí i při couvání.

e-boxer

Ve Foresteru a XV Subaru představilo svůj nový hybridní pohon. Jde o klasický hybrid, nikoli plug-in hybrid, takže žádné dobíjení ze zásuvky. Perfektní na téhle technice je, že má motor/motory hezký zátah již od nízkých otáček, a že můžete mít z mého pohledu kulturnější a voňavější benzinové auto a přitom nekrvácet u čerpací stanice. Já jsem v průměru jezdila za 8,5 l/100 km, což na převážně městský provoz a velikost auta není špatné. Na druhou stranu musím říct, že motor má poměrně hrubý zvuk, čímž trpí hodně přímovstřikových motorů a jeho výkon není nijak přesvědčivý,

Metalické detaily kam se jen podíváš

Bílá karoserie, černé a červené doplňky. Efektní, nesmrtelná, stylová a lehce sportovní kombinace. Forester v bílé vypadá opravdu veliký, což může někdo hodnotit pozitivně, někdo by jej raději „zkompaktněl“ tmavší barvou. Ale zaujaly mě oranžové metalické detaily v interiéru, lištičky, mřížky výdechů klimatizace a dokonce i prvky na přístrojovém panelu, obroučky „budíků“ i středy ručiček ukazatelů. To je celkem nevšední a vypadá to dobře. Na oranžovou mám ke všemu poslední dobou slabost, tahle subaří jde navíc na sluníčku do zlatých tónů.

Životní prostor

Interiér Subaru Forester je opravdu prostorný. Vpředu, vzadu i úplně vzadu, já tomu říkám kufr na jednu až dvě mrtvoly. Základní objem kufru je 509 litrů (po horní hranu opěradel sedadel), po sklopení sedadel pak 1856. Vzadu si dám nohu přes nohu nejen „za sebou“, ale i za řidičem vysokým 180 cm. Pocit stísněnosti nemáte ani v příčném směru, tj. v ramenou. V kufru navíc najdete zásuvku na 12 V, páčky pro snadné sklápění opěradel zadních sedadel i čtyři háčky na upevnění síťky na zajištění menších předmětů proti nežádoucímu pohybu.

Face ID

Neboli rozpoznání obličeje. Sednete za volant, Forester vás „pozná“ a podle toho nastaví sedačku, zrcátka, ventilaci a další věci, které máte uložené ve svém uživatelském profilu. Je to velmi praktické, hlavně pokud si auto s někým střídáte. Vyzkoušela jsem, udělala jsem si profil Autokabelky (tedy omylem Autikabelky, ale to jsem si všimla až na fotce ☺️) a Forester mě tak měl hned přečtenou.

Kamera na pravé přední kolo – Side View Monitor

Zadní parkovací kamera je klasika, případně obraz z ptačí perspektivy (ten Forester nenabízí) není už dnes nic neobvyklého. Forester však nabízí jiný pohled, který vám může usnadnit parkování. Jde o boční kameru, která míří na pravé přední kolo. Je tu prý hlavně kvůli jízdě v terénu, ale z dámského úhlu pohledu má mnohem větší uplatnění ve městě při parkování k obrubníku, a to jak příčně, tak podélně. Hodila by se i kamerka na pravé zadní kolo, to pro případ podélného parkování. Ale tam vlastně stačí vnější zpětné zrcátko a klasická zadní parkovací kamera. Přední parkovací asistent však v nabídce chybí, proč? 🧐

Ostřikovač couvací kamery

Když už jsme u té zadní parkovací kamery. Je to skvělá věc, ovšem musí tam být nějaký obraz. Kdo má auto se „statickou“ couvací kamerou, tak zvláště teď po zimě ví, o čem mluvím. Stačí půl dne v dešti či sněhu a obraz kamery je pod obraz. Řešením může být to, že je kamera skrytá, tj. zajíždí a vyjíždí podle potřeby, nebo se musí pravidelně čistit. Subaru zvolilo čištění formou ostřikovače, který parkovací kameru oplachuje. Je skvělé, že se tu i na tohle myslelo.

 

Další fotky testovaného modelu najdete v postu Autfit k Subaru Forester.
Víte jak vypadal Forester před lety? Připomeňte si jeden z prvních Autfitů na Autokabelkách se Subaru Forester.

 

Měl by se Forester stát vítězem ankety Auto mého srdce?  🚘
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!

Tags – Subaru, Subaru Forester, Subaru Forester – pojmy a jízdní dojmyAutfit

Foto: David Holubek

 

Mohlo by vás také zajímat:

Škoda Octavia – finalistka ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělala dojem?

Hyundai Tucson – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?

BMW řady 4 – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělalo dojem?

Mercedes GLE – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?

Opel Mokka – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *