Škoda Octavia IV – finalistka ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělala dojem?

Pomalu startuje testování poroty ankety Auto mého srdce. Při této příležitosti se mi do spárů dostala modrá Škoda Octavia Combi. Octavia je totiž jednou z finalistek ankety o nejlepší dámské auto roku. Celkem si na tento titul letos brousí zuby šest modelů. Čím může (nejen) ženy oslovit Octavia?

Cílem ankety AUTO MÉHO SRDCE je ocenit výrazné, nově uvedené vozy na českém trhu, které nejvíce oslovují ženské publikum. Do druhého kola porotkyně, mezi kterými, kromě mě 😂, nechybí moderátorka Tereza Tobiášová, zpěvačka Annamária d’Almeida nebo podnikatelka Eva Čejková, vybraly tyto modely: BMW řady 4, Hyundai Tucson, Mercedes-Benz GLE, Opel Mokka, Subaru Forester a právě Škodu Octavii.

Zapojte se také!

Na webu ankety probíhá hlasování veřejnosti o nejlepší auto z ženského úhlu pohledu Dámská autovolenka. Motivací této ankety je zjistit, který model si získal srdce českých řidiček. Více informací a kompletní přehled nominovaných vozů najdete zde.

Highlights Octavia IV.

V rámci testování se povedlo domluvit i setkání se starším modelem Octavie, druhou generací po faceliftu. 10 let rozdíl… Musím říct, že díky tomu, že jsem měla Octavii nějaký čas půjčenou, když jsem čekala na své nové auto a také díky jednomu kamarádovi, který na tuto modelovou řadu nedá dopustit, čím dál tím více a více chápu, co všichni (mnoho lidí) na tomhle autě mají. Je neuvěřitelné, jak rychle se v Octavii člověk zabydlí, jak je všechno funkční, simply clever… Neee, ten ohraný slogan jsem ani nechtěla použít, ale co už. 😌

Testovaný model: Škoda Octavia 1.5 TSI/150 k Style, 6st. manuální převodovka, barva Race blue
Základní cena: 759 900 Kč
Ceník: odkaz zde
K dispozici také v hybridní verzi či sportovním provedení RS.

Hlasové ovládání aneb digitální asistentka Laura

Stačí říct „Okay, Lauro“ a jste ve spojení. Následně stačí říct to správné zaklínadlo a Laura vám přitopí, zapne oblíbenou hudbu, navede vás do cíle a mnoho dalšího, aniž byste musely sundat ruce z volantu a cokoli zapínat či přepínat. Na mém Instagramu najdete video z testování tohoto systému. Funguje to skvěle, chce to tedy chvilku cviku, aby si člověk osvojil ty správné povely, ale vzhledem k tomu, že Laura mluví česky jak rodilá (aby také ne), tak je to otázka chvilky.

Apple CarPlay a Android Auto bezdrátově

Tak tomuhle tleskám nejvíc! U většiny aut musíte pro spojení telefonu a zrcadlení na obrazovce palubního systému použít kabel. Takže pokaždé, když sednete do auta, musíte telefon připojit. Často tak vlastně ve výbavě ani nedává smysl indukční nabíjení telefonu. Tady to však smysl dává velký, telefon se po nastartování automaticky připojí, i když ho necháte v kapse či kabelce (lepší však je umístit jej do indukční nabíječky), a vše funguje naprosto skvěle a naprosto stejně rychle jako v případě připojení přes kabel.

Velký kufr

Co dodat, asi bych se v něm i vyspala. Testovaná Octavia navíc měla šikovné, z jedné strany gumové, z druhé strany kobercové vložené dno a síťový program, díky kterému si v kufru můžete „organizovat“ menší předměty. Na bocích jsou ještě háčky na tašky. Základní objem kufru je 600 l, po sklopení sedadel pak 1555 litrů.

Vyhřívání i osvěžení

„Zahřát nohy“, „zahřát ruce“, „čerstvý vzduch“, „volný výhled“ a další. V menu klimatizace najdete i tyhle povely. To bylo něco pro mě, zvláště to vyhřívání teď v zimě. Můžete ovládat i hlasově. Každopádně vyhřívání volantu a sedadla je něco, co já nikdy nemůžu dostatečně vychválit. Moje záchrana v zimních měsících. Testovaná Octavia měla navíc i dálkově ovládané nezávislé topení (za příplatek 29 900 Kč). ⭐️

Parkovací asistent

Hezká a přehledná grafika, kamera plus zvuková signalizace a čidla kolem dokola celého auta. Octavia navíc umí i parkovat sama. Na kameře je docela dobře vidět i vzdálenost od chodníku, ovšem když chcete zaparkovat opravdu natěsno a nechcete riskovat odření ráfku, tak je samozřejmě stejně lepší vše kontrolovat v zrcátku. To se samo automaticky po zařazení zpátečky sklopí dolů, ale protože jsem malá, tak si ho musím sklápět ještě více.

Prostor na zadních sedadlech

První a druhá generace, kterou jsem si mimochodem na testování a focení připomněla, jak můžete vidět na fotkách, byla kritizována za nedostatek prostoru pro nohy zadních cestujících. Třetí generace už zjednala nápravu a novinka? Tady je prostoru skoro jak v Superbu! Neuvěřitelné, vzadu je opravdu vynikající prostorový komfort!

Design, styl, výbava

Už poslední Superb je z mého pohledu ohromně povedený a nadčasový. Nová Octavia a její design jde ještě dále. Je originálnější a odvážnější. I když karoserii kombi moc nemusím, tak tohle se povedlo. Testovaný kousek měl navíc „Sportovní paket Plus“ (dostupný pro výbavu Style). To znamená sportovní sedadla, tříramenný volant, černé matné lišty okolo oken, černě lakované doplňky nebo sportovní podvozek snížený o 15 mm.

Další fotky testovaného modelu najdete v postu Autfit k Škoda Octavia.

 

Měla by se Octavia stát vítězem ankety Auto mého srdce?  🚘
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!

Tags – Škoda-auto.cz, Škoda Octavia, Anketa Auto mého srdce

Foto: Jana Neckářová Paterová

 

Mohlo by vás také zajímat:

Subaru Forester – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?

Hyundai Tucson – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?

BMW řady 4 – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělalo dojem?

Mercedes GLE – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?

Opel Mokka – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *