Kamerový systém 360° – zobrazení okolí vozu z ptačí perspektivy, parkovací asistent a samočinné parkování vyjde na pouhých 8000 Kč!
Perfektní městská autokabelka, tradiční a velmi oblíbený model své třídy a také jedno z aut (a že už jich není mnoho), které si drží svou nízkou postavu, tedy nejde cestou přerodu v SUV či crossover. Stylový model, který se nepouští do zbytečných výstředností ani nežije v nostalgických vzpomínkách na doby minulé.
Novou generaci Renaultu Clio jsem vám představila a první jízdní dojmy s vámi sdílela v článku zde. Z novinky jsem byla opravdu nadšená. Mnozí mohou říct „jak to ještě někoho může udivovat“, ale já jsem byla skutečně udivená a to v dobrém smyslu slova, jak tohle auto oficiálně se řadící do třídy malých, dokáže být naprosto plnohodnotným. Užila jsem si nové Clio z pohledu komfortu, jízdních vlastností i výbavy.
Obvykle tu testuju/testujeme auta a zjišťuju/zjišťujeme, jestli jsou či nejsou dobrou autokabelkou, tj. vhodným dámským autem. Clio má však status autokabelky přímo v rodném listě. A protože obvykle chceme to, co nemáme, Clio touží oslovit i muže. Svou velikostí, robustností a moderními technologiemi. Asi to bude mou skoro desetiletou praxí v oboru motoristické žurnalistiky. Zvyk je železná košile, a tak se ani ve svých blogerských postech nevyhýbám číslům, faktům a technickým popisům. Možná díky tomu a možná proto, že jsem úžasně vtipná, skvěle píšu a mám prostě úžasný blog 💁🏼♀️😂😂😂, mě čte i spousta mužů, za což jsem velmi vděčná. Tentokrát si proto neuděláme „čtenářky testují“, ale „čtenáři testují“. Bude zjišťovat, jak auto, které je obvykle škatulkované jako „dámské“, sedne mužům, a zda dokáže splnit jejich potřeby a nároky, které mají na svá auta.
Testovanou verzí je Clio 1.0 TCe o výkonu 100 koní. Jde o variantu, která bude podle všech předpokladů nejžádanější. Standardně je tento motor kombinován s pětistupňovou automatickou převodovkou a v nabídce najdete ještě slabší verzi SCe (bez turba) o výkonu 65 koní, která má taktéž pětistupňový manuál, dále pak nejsilnější provedení TCe 130, což je turbo-jednatrojka se sedmistupňovým dvoujspojkovým automatem a v neposlední řadě můžete zvolit diesel 1.5 Blue dCi o výkonu 115 koní, který je jen v manuálu, ale šestistupňovém. Testovaná verze je ve výbavě R.S.Line, což je za mě jednoznačně nejatraktivnější provedení.
Víc hlav víc ví. Tentokrát jsem si tedy na pomoc s testováním a odhalováním kvalit i neduhů Renaultu Clio vzala tři pány. Aspoň tu nebudeme mít stále takový babinec. 😜 A zároveň další pokus o vytvoření něčeho jiného, než je klasický test, kdy jsou auta hodnocena motoristickými novináři či blogery z povolání.
Otestovat si nějakou automobilovou novinku můžete i vy! Stačí se přihlásit, informace o dalším testování najdete tady na blogu a samozřejmě také na Facebooku a Instagramu Autokabelek. Vybírám rozmanité testovací skupiny, jelikož jinak auto vybírá maminka či taťka šestiletého kluka, jinak svobodná holka užívající si s přítelem života bez závazků, jinak někdo s dvacetiletou řidičskou praxí a odlišně zas někdo, kdo má možná ještě v paměti otázky z autoškoly…
Za volantem: DENNĚ x OBČAS
Jezdím po: MĚSTO i VENKOV
Řídím: RÁD x NUTNOST
Auto: MALÉ x VELKÉ
Řazení: MANUÁL x AUTOMAT
Sedačky verze R.S. Line jsou fantastické. Skvělé boční vedení a perfektní zpracování.
Tomášovi je 32 let. Je projektovým manažerem a jezdí novou Škodou Superb. Tu má služební a vzhledem k tomu, že má možnost auto využívat i k soukromým cestám, nákup vlastního auta u něho není na pořadu dne. Má rád velké reprezentativní sedany. Od jedenácti let snil o BMW 850i. Postupem času myslel i na jiná auta, ale po představení nového BMW 8 má Tomáš opět, i po 21 letech, jasno. Jeho autem snů je BMW M850i Grand Coupé (s ohledem na rodinné potřeby, Tomáš má totiž dvě dětičky). Hodilo by se však případně Clio do jeho rodiny?
Vzhledem k tomu, jaká auta mám rád, tak toto není moje krevní skupina, ale musím říct, že z auta jsem byl mile překvapen a kdybych bydlel ve městě, kde se denně řeší problémy s parkováním, a byl single, tak bych o něm uvažoval, ale jednoznačně v testované verzi R.S. Line.
Nejde s určitostí říct, kdo je typickým zákazníkem Clia. Díky novému designu se bude líbit ženám, ale i mužům.
Rozhodně sedačky. V testované verzi R.S. Line jsou fantastické. Skvělé boční vedení a perfektní zpracování.
Umístění tlačítka ruční brzdy. Je to blbost, ale za celou dobu jsem nepochopil, koho to mohlo napadnout. Ruční brzda je elektronická a je tedy ovládaná tlačítkem. Bylo možné ji umístit kamkoliv na dostupné místo, ale umístili ji do tunelu pod středovou konzoli, která je navíc vyvýšena, a když chcete ruční brzdu zatáhnout, tak se skoro nakloníte a saháte až někam na zem.
„Největší dojem na mě udělal interiér vozu. Jak sportovní sedačky, tak i sportovní volant, který je měkký a perfektně se drží. Skvělá je celá palubní deska, kde je obří 9,3” display, který je ve skvělé pozici a dobře se ovládá. Navíc i nastavení všech možných věcí je celkem intuitivní a nijak složité. Ve skvělém designu jsou i ovladače na vyhřívání sedaček a dalších funkcí, vyvýšená středová konzole s řadící pákou, která je pak ve velice příjemné pozici. Co se týče jízdních vlastností, tak s Cliem se svezete pohodlně. Podvozek není nijak tvrdý a ani přehnaně měkký, jak to u francouzských aut bývá. To mě hodně překvapilo. Z exteriéru mě nejvíc zaujaly světlomety Full LED Performance. Sice neumí vykreslování, ale tmu propálí dokonale,“ říká Tomáš.
Už základní verze Clia mají 6 airbagů, asistent rozjezdu do kopce, automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, systém varování před opuštěním jízdního pruhu s automatickou korekcí, systém rozpoznávání dopravních značek, tempomat s omezovačem rychlosti, „full LED“ světla se světelným senzorem a mnohé další.
Kamerový systém 360° – zobrazení okolí vozu z ptačí perspektivy, parkovací asistent a samočinné parkování vyjde na pouhých 8000 Kč!
Testovaná verze měla díky nejvyšší výbavě R.S. Line i hands-free kartu, což znamená komfortní bezklíčkový přístup, který mimochodem u Renaultu funguje nejlépe napříč značkami (stačí se od auta vzdálit či k němu přiblížit a ono se automaticky zamyká a odemyká). Dále pak automatickou klimatizaci, automat na dálková světla, dešťový senzor a multimediální a navigační systém Easy Link s 9palcovým displejem. I já jsem si užívala jednoduché ovládání tohoto nového palubního systému. Ovládání je jednoduché jednoduše proto, že je obdobné jako u mobilního telefonu či tabletu. A perfektně fungovalo i spojení přes Apple CarPlay (stejné to bude s Android Auto). Z příplatkové výbavy musím zmírnit paket „Parking 360“, což jsou přední a zadní parkovací senzory, kamerový systém 360°- 4 kamery s funkcí zobrazení okolí vozu z ptačí perspektivy a možností přepínání pohledu. Tahle parádička stojí pouhých 8000 Kč včetně systému automatického parkování, určitě doporučuji. Indukční nabíjení telefonu vyjde na 2500 Kč. Zde jsem na rozpacích, telefon jsem stejně kvůli Apple CarPlay připojovala přes kabel. Ovšem do budoucna by mělo v Cliu být i bezdrátové Apple CarPlay a potom by to všechno dávalo úplně jiný smysl. Co se indukčního nabíjení týče, všimla jsem si, že občas hlásilo chybu „odstraňte kovové předměty, jinak nebude možné nabíjení…“ Žádné kovové předměty široko daleko nebyly a nabíjení se po chvilce znovu samo rozjelo.
Za volantem: DENNĚ x OBČAS
Jezdím po: MĚSTO x VENKOV
Řídím: RÁD x NUTNOST
Auto: MALÉ x VELKÉ
Řazení:MANUÁL x AUTOMAT
Třicetiletý Marek je designér. Aktuálně jezdí Hyundaiem i20, který využívá pro práci i soukromé cesty. Pracovně jezdí nejčastěji sám s kufrem plným vzorníků a zboží. Jelikož jezdí především po městě, dokáže ocenit výhody kompaktního auta. Řídí od roku 2013 a jelikož je za volantem denně, má spoustu praktických zkušeností. Nákup auta v současnosti neplánuje a ani neprozradil, jaké auto by bylo případně jeho sen. Tím se stane auto, které ho ohromí svým designem (designér se nezapře 😜), ale i jízdními vlastnostmi. Jak vysoko se na jeho žebříčku vyšplhalo nové Clio?
Renault Clio bych zvažoval k nákupu díky jeho praktičnosti, výbavě a poměru cena výkon.
Typickým zákazníkem bude člověk, který hledá druhé auto do rodiny, preferuje kompaktnost a pohodlí. V případě výbavy R.S. Line má i trochu sportovního ducha.
Naprosto mě nadchl multimediální systém s velkou obrazovkou. Ovládání je velmi intuitivní stejně jako přehlednost celého systému.
Osobně bych bojoval s malým kufrem, jelikož často převážím zboží větších rozměrů.
Hodnocení ♥♥♥♥♥
„Testovací vůz mi svým řízením sedl a hned v prvních kilometrech jsem se s ním dokonale sžil. Vyzdvihl bych provedení sedaček a multimediálního systému, které celkově dolaďují interiér. Taky musím ocenit další systémy jako parkovací asistent a bezpečnostní prvky (hlídání mrtvého úhlu, odstupu, jízdy v pruzích), jelikož tyto prvky v současném autě nemám. Nové Renault Clio na mě prvním dojmem působilo jako ideální městský vůz. Po vyzkoušení bych se však nebál s ním vyjet i na sportovní jízdu mimo město. Nebránil bych se ale ještě odvážnějšímu designu karoserie,“ přidal své další postřehy Marek.
Můžu také něco říct? 😂 Tak snad jen drobné doplnění a doporučení. Renault nabízí servisní smlouvu Easy servis. Ta v praxi znamená prodlouženou záruku na 5 let a předepsané prohlídky zdarma. Easy servis můžete mít již od 9900 Kč (60 000 km, na 100 000 km za 13 990 Kč). Samotná prodloužená záruka na 5 let, tj. Garance Plus, je od 3990 Kč.
Za volantem: DENNĚ x OBČAS
Jezdím po: MĚSTO i VENKOV
Řídím: RÁD x NUTNOST
Auto: MALÉ x VELKÉ
Řazení: MANUÁLx AUTOMAT
Čtyřiatřicetiletý Martin je podnikatel a na silnici ho můžete potkat za volantem Opelu Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo. Jako otec od rodiny i řidič s více než patnáctiletou praxí, který za volantem tráví hodně času, preferuje velká auta. Se svým současným autem je spokojený a nákup nového plánuje až v roce 2023. Kdyby záleželo na něm a kdyby kupoval teď, vybral by BMW X3 M. Jak se Renault Clio líbil takhle náročnému řidiči?
Pokud bych měl tu možnost, koupil bych si Clio pro sebe na každodenní ježdění po městě nebo po okreskách, líbí se mi jeho obratnost a na malé auto super výbava.
Myslím, že doby, kdy Clio bylo typicky ženské auto, jsou již pryč. Hádám, že typickým zákazníkem bude mladší generace milující zábavu a styl a taky ti, kdo mají rádi dynamickou jízdu (a nemůžou si dovolit Koenigsegg Regera nebo McLaren P1 😜)
Určitě by to byl podvozek, je perfektně tuhý a při řízení má skvělou odezvu pro řidiče.
Zásadní negativum u tohoto auta a něco, co by od něj řidič čekal a nedostal, nenajdu. Spíše mi v testované verzi chyběla automatická převodovka, s tím, co Clio umí, by s automatem bylo auto ještě o kousek komfortnější (pozn VP: možno zvolit verzi TCe 130 se sedmistupňovou samočinnou dvojspojkovou převodovkou).
„Clio na mě působí velmi dospěle, hodně mě baví výbava a asistenční prvky, ti, kdo mají rádi individuální nastavení displejů, se vyřádí. I když jsem v Renaultu nikdy před tím neseděl, překvapilo mě intuitivní ovládání, které si člověk hned osvojí. Asi bych Clio potřeboval na delší dobu, ale myslím, že sedadla budou pohodlná s dostatečnou oporou i na delší jízdu. Celkově hodnotím auto velmi pozitivně a i když jsem příznivcem větších aut, tak tohle na mě udělalo opravdu dojem,“ zhodnotil Renault Clio na závěr testování Martin.
Víte že…? Clio umí zaparkovat samo? Ve zmiňovaném paketu „Parking 360“ je i systém automatického parkování. Zvládne to podélně i příčně, zkoušeli jsme to a funguje to skvěle. V případě příčného parkování krásně samo zacouvá jak zkušený řidič. V případě podélného parkování potřebuje maličko větší mezeru než zkušený řidič, ale zase menší než nezkušený. Určitě stojí za vyzkoušení!
Můj AHA moment: Testované Clio mělo pětistupňovou manuální převodovku. To jsem kritizovala už v postu s jízdními dojmy, obecný názor velí, že dnes už by mělo mít každé auto „šestikvalt“. Delší dráhy řazení bych sice zkritizovala i tentokrát, ovšem skutečnost, že má převodovka jen pět stupňů, jsem nakonec vyhodnotila jako výhodu. Zpřevodování je totiž perfektní, ve městě nemusíte často řadit, kvalty vycházejí přesně na běžné městské rychlosti jízdy. Pětka je zároveň dostatečně dlouhá, takže Clio není nijak dramaticky vytočené ani při dálniční jízdě. Takže můj AHA moment je jasný, u manuálu je méně někdy více.
Martine, Tomáši, Marku velké díky za spolupráci na testu nového Renaultu Clio. Děkuji za spousty vašich skvělých postřehů a hodnocení. Věřím, že hodnocení od mužů bude obohacením obsahu Autokabelek, a zároveň věřím, že třeba i některé pány vaše názory přesvědčí o tom, že Renault Clio není jen auto pro holky. 😉
Tags – Renault, Nový Renault Clio, Renault Clio – jízdní dojmy, Autfit, Renault Clio – girls just wanna have fun, Autfit k Renault Clio
Foto: Olivie Žižková – Oliviezizkova.com