Hyundai Tucson – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?

Třetím ze šesti finalistů ankety Auto Mého Srdce, které jsem měla možnost otestovat, je Hyundai Tucson. Už mi rukama prošla Škoda Octavia a Subaru Forester, a tohle je další navýsost praktický a prostorný model. Finále ankety bude opravdu boj! Jaké zbraně má nový Tucson?

Cílem ankety AUTO MÉHO SRDCE je ocenit výrazné, nově uvedené vozy na českém trhu, které nejvíce oslovují ženské publikum. Do druhého kola porotkyně, mezi kterými, kromě mě 💁🏼‍♀️, nechybí moderátorka Tereza Tobiášová, zpěvačka Annamária d’Almeida nebo podnikatelka Eva Čejková, vybraly tyto modely: BMW řady 4, Subaru Forester, Mercedes-Benz GLE, Opel Mokka, Škodu Octavii a právě Hyundai Tucson.

Zapojte se také!

Na webu ankety probíhá hlasování veřejnosti o nejlepší auto z ženského úhlu pohledu Dámská autovolenka. Motivací této ankety je zjistit, který model si získal srdce českých řidiček. Více informací a kompletní přehled nominovaných vozů najdete zde.

Highlights Hyundai Tucson

Kosmický design a vesmírná geometrie. Tak bych asi popsala design nového Hyundaie Tucson. A berte to tak, že mít klobouk, tak ho okamžitě smeknu. Jedno z nejkrásnějších SUV dnešní doby a musím říct, že mnoho dražších modelů věhlasnějších značek Tucsonu v tomhle nesahá ani po ráfky. V podobném, velmi moderním duchu se nese i interiér. Testovaný kousek byl v nejvyšší výbavě Style, která je opravdu bohatá. Nechyběl mi tu bezklíčkový přístup, multimediální systém s více než 10palcovým displejem, ambientní osvětlení interiéru, vyhřívání zadních sedadel, třízónová klimatizace nebo kompletní armáda parkovacích kamer (360°) a senzorů. Novinkou je ventilace s technologií Multi-Air Mode. Ta se skládá z kombinace přímých a nepřímých větracích otvorů, které vytvářejí příjemnější, jemnější proudění vzduchu. A komfort vám poskytne i podvozek. I když byl testovaný kousek na 19palcových kolech, což jsou největší „high-heels“ v nabídce, hezky tlumil i větší nerovnosti. Mimochodem, víte, že se tenhle mimozemšťan vyrábí v ČR?

Testovaný model: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi HEV 230 k Style 4×4, 6st. automat, barva Dark Teal Metallic
Základní cena: 699 990 Kč (Style 869 990 Kč)
Ceník: odkaz zde
K dispozici ve čtyřech stupních výbavy, s benzinovým, naftovým i hybridním pohonem

Ladění na pozitivní vlnu

Pokud vás už nebaví žádné písničky, ticho je na vás moc tiché a potřebujete se trochu zrelaxovat po náročném dni, můžete vyzkoušet zvuky deštivého dne, šumění vln, hřejivého krbu, zvuky lesa nebo venkovní kavárny – to je ideální v těchto časech, abychom nezapomněli, jaké to v takové kavárně bývalo krásné. 😭😁 Na fotce je krásně vidět i integrovaná navigace s velikým (10,25palcovým) displejem. Její zajímavostí je funkce Last Mile Navigation – v závěru vaší cesty odešle navigace auta data do vašeho telefonu, abyste mohly do cíle dojít pomocí navigace v mobilu. A neztratily tak vysoké vibrace z poslechu relaxační hudby únavným hledáním konkrétního čísla popisného. 😉

Blinkr – kamera – pohled na zadní vnitřní kolo

Naprosto geniální věc. Dáte blinkr a na displej přístrojového panelu se vám automaticky přepne obraz kamery, jež snímá zadní kolo na vnitřní straně zatáčky. Obraz kamery je vždy na straně přístrojového panelu, kam odbočujete, zjednodušeně jednou namísto rychloměru, jednou namísto otáčkoměru (rychlost či otáčky se pak zobrazí číselně v horní části). Odbočujete doleva, použijete levý blinkr, v levé části přístrojového panelu se vám objeví pohled na levé zadní kolo. Praktické hlavně v úzkých uličkách nebo při parkování jako prevence odření ráfku či poškození pneumatiky.

Řazení tlačítky

V dnešním „drive by wire“ světě už výrobci u aut s automatickou převodovkou nejsou limitováni podobou klasického voliče jízdních režimů. Schválně, preferujete klasický volič, joystick, řazení pod volantem nebo třeba tlačítka? Hyundai Tucson vsadil na tlačítka a tak prostě jen stisknete „D“ a jedete. Klasicky tu najdete nabídku „P, R, N, D“, takže kdo ví, jak se jezdí s automatem, bude hned vědět. Je to praktické řešení, které šetří prostor na středovém panelu.

Schované prahy = čisté kalhoty

Zvláště osoby menšího vzrůstu (já) ocení zapuštěné prahy Hyundaie Tucson, které jsou navíc kryté bočními dveřmi, takže se méně špiní. Tím pádem výrazně klesá riziko znečištění kalhot při nastupování a vystupování, které může být u aut se zvýšeným podvozkem (SUV, crossover, off-road) vysoké. Zároveň to i zjednodušuje nastupování, tj. nemusíte dělat tak velký „krok“. Není to nic, co by Hyundai vynalezl, ale je to velmi praktická věc, která si podle mého názoru zaslouží pozornost. 

Elektricky posuvné sedadlo spolujezdce z 2. řady sedadel

Tuhle vychytávku si Hyundai Tucson vypůjčil ze třídy luxusních aut. Na první pohled si můžete říct, proč tady tuhle drobnost vůbec zmiňuji. Ale vezměte si, jak příjemné může být, když nasedáte na zadní místa, možnost posunout spolujezdcovu sedačku trochu dopředu a udělat si prostor, aniž byste musely někoho žádat o součinnost nebo přelézat dopředu. Hodí se i v případě, kdy potřebujete v autě udělat místo pro rozměrný náklad.

Svižné svezení s hybridem

Benzinový motor 1.6 T-GDI s přímým vstřikováním o výkonu 180 koní a elektromotor s výkonem 60 koní. Díky těmhle dvěma je Hyundai Tucson příjemně svižný, celkový výkon soustavy je totiž 230 koní. V nabídce je s pohonem předních či všech čtyř kol. Jde o klasický hybrid, plug-in hybridní verze přijde do prodeje později (jaký je rozdíl mezi hybridem a plug-in hybridem, zjistíte zde). Moje spotřeba byla 8,0 l/100 km, tedy o 1,8 l/100 km vyšší než udává výrobce. Ale to se mi stává častěji. ☺️ Mimo město a v teplejším počasí to bude mnohem lepší. Pochválit musím nejen výkon, ale i příjemné jízdní vlastnosti.

5+1 – zn. prostorný

Dovnitř se s přehledem vejde pětice chlapů s výškou 190 cm, já se můžu po interiéru i krátce proběhnout. 😂 V kufru můžu přespat, takže snad už jen sprcha tu chybí? Zpátky k věci, novinka vyrostla oproti předchůdci do šířky i výšky a delší je i rozvor (vzdálenost mezi přední a zadní nápravou). Právě to se pozitivně projevilo na prostoru ve druhé řadě sedadel, kde se každý centimetr počítá. Objem kufru v základním uspořádání je 620 l, po sklopení zadních sedadel pak 1 737 l.

 

Měl by se Tucson stát vítězem ankety Auto mého srdce?  🚘
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!

Tags – Hyundai, Hyundai Tucson, Anketa Auto mého srdce

Foto: Sabina Kvášová

 

Mohlo by vás také zajímat:

Škoda Octavia – finalistka ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělala dojem?

Subaru Forester – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?

BMW řady 4 – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělalo dojem?

Mercedes GLE – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?

Opel Mokka – finalista ankety Auto Mého srdce – Čím na mě udělal dojem?

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *