Sametová evoluce

 

Tentokrát jsem si do testu vybrala Lexus IS druhé generace. Nejde sice o aktuální model, přesto je to autokabelka, která stojí za pozornost. Dokonce se musím přiznat, že jde o jedno z mých nejoblíbenějších aut.

Druhá generace Lexusu IS byla v nabídce s benzinovým šestiválcem o objemu 2,5 litru, v naftových verzích 200 a 220d a vrcholem nabídky bylo osmiválcové provedení IS-F. Ptáte se, která verze je nejlepší? Samozřejmě, že IS-F. :-) Pokud se však snesu zpátky na zem, říkám IS 250. A právě tohle provedení jsem si půjčila na test. Za zapůjčení vozu děkuji Autopůjčovně z Prahy.

 

V čem je tento model lepší než ostatní, za jaké jeho vlastnosti bych ho upřednostnila před konkurencí a jaké má naopak neduhy neboli co umí konkurence v dané třídě lépe?

 

V čem je Lexus IS 250 talentovaný?

Jako by byl navržený přesně pro nás, dámy!

Lexus IS vyniká dynamickým a nadčasovým designem. Dovolím si dokonce tvrdit, že jde o nejkrásnější sedan střední třídy své doby a jeho křivky mě stále nepřestávají bavit. Musím také říci, že IS na mě působí, jako by bylo přímo navržené do ženské ručky. Opravdu skvělý pocit jsem totiž měla po usednutí za volant. V mnohých autech si se svými 164 cm přijdu „ztracená“, tady se za volant usadím tak, jako kdyby byla kabina dělána přímo na mě. Interiér je útulný a řidiče krásně obklopuje. Všechny ovládací prvky jsou po ruce a mně osobně vyhovuje i ovládání palubního systému, které mi přijde velmi intuitivní. Sedadla tělo vyloženě hýčkají a díky výbornému odhlučnění si člověk může užívat kvalitní audiosystém stejně dobře při stání na místě jako ve vysoké rychlosti na dálnici. Pochvalu si ode mě IS vyslouží i za jízdní vlastnosti a celkové nastavení podvozku. IS má pohon zadních kol a v zatáčkách není žádná „brzda“. Je agilní a mrštné a jezdit s ním je zábava. Přitom z vás nevyklepe duši a jak se na takový luxusní sedan střední třídy sluší a patří, je i dostatečně pohodlné. Úžasně sametový je zvuk šestiválcového motoru, což spolu se zmiňovaným dokonalým odhlučněním způsobuje, že o něm skoro nevíte. To však jen co se zvuku týče a neznamená to, že by neměl výkon. Jeho projev sice není vyloženě sportovní, ale spíše kultivovaný, ale síly má dost a pro dynamickou jízdu je jako stvořený. Skvěle motor spolupracuje s převodovkou. Ta ví, po čem šestiválec pod kapotou touží, a navíc řadí krásně hladce. V dálničním provozu šestiválec vyniká příznivou spotřebou, které by moderní přeplňované čtyřválce nedosáhly, zvláště když máte těžší nohu na plynu. :-) Ve městě je zase výhodou, že ačkoli IS vypadá svalnatě, jeho karoserie je poměrně kompaktní, a tak najít místo na zaparkování není noční můra.

 

 

Co by šlo udělat lépe?

V IS je vše kultivované a sametové, jen brzdy mají docela jedovatý nástup.

Velikost interiéru a posaz za volantem sice dokáže nadchnout mě, ale když si nalijeme čistého vína, pro vyšší postavy může být stísněný. Vzadu je místa méně jak na nohy, tak pro hlavu, výškově stavitelná sedačka řidiče by mohla jít „popustit“ níže. To by určitě nebylo na škodu, naopak. Řidičské zážitky mám z IS krásné, jen jedna věc mi vadila, a tou je až zbytečně lehké a necitlivé řízení, což rozčiluje hlavně když si člověk chce užít trochu zábavy v zatáčkách. Stejně tak sklon volantu mi přišel jaksi nepřirozený. Odhlučnění je vážně vynikající, snad jen od kol trochu do kabiny proniká hluk, ale to už nevím, jestli nejsem zbytečně kritická. Automatická převodovka nabízí možnost manuálního řazení pádly pod volantem. To mi však přišlo pomalé a celkově mě nebavilo. Bacha na brzdy, jak je v IS vše kultivované a sametové, tak brzdy mají docela jedovatý nástup. Ale na to si člověk po pár kilometrech zvykne. Počítat je třeba s vyšší spotřebou ve městě a skutečností, že nejdou sklopit zadní sedadla, takže do Ikey bych s IS nevyrážela. Maximálně na oběd. :-)

 

Pokud vás tento Lexus uchvátil stejně jako mě, můžete se po nějakém hezkém kousku porozhlédnout po autobazarech nebo si ho můžete, stejně jako já, půjčit v autopůjčovně. Kompletní výběr luxusních vozů k zapůjčení najdete zde. A mají i širokou nabídku klasických dámských autokabelek. Pokud nepotřebujete auto stále a netrváte na jeho vlastnictví, je zápůjčka ideálním řešením. Můžete si vyzkoušet spoustu modelů a druhů aut, auto vám dovezou až domů či do práce, vyhnete se jednání s automechaniky i pojišťovnami. Má to spoustu výhod a sociálních jistot. :-) Dokonce je to prý budoucnost osobní dopravy.

 

Jak se vám líbí Lexus IS 250? Oslovuje vás nabídka na zápůjčku auta, ať už na den či měsíc?

Je tohle auto pro tebe?

JSI TO TY?

Máš ráda eleganci a nadčasovost klasických sedanů, ale přitom nechceš splývat s davem, a naopak chceš, aby tvoje auto bylo výjimečné, stejný model neparkoval na každém rohu a prostě a jednoduše, aby to byla autokabelka s velkým „A“? Máš ráda sportovní svezení a agilní jízdní vlastnosti a zároveň se někdy ráda jen tak vezeš a necháš se hýčkat? Nemáš ráda malá auta, ale zároveň ani automobilové mastodonty? Nemáš ráda nafťáky a dokážeš ocenit sametový projev šestiválce?

 

A MÁŠ NA NĚJ?

V bazaru kousek podobný testovanému seženeš přibližně za 500 000 Kč. V autopůjčovně ti jej mohou nabídnout na dlouhodobou zápůjčku od 1600 Kč/den, navíc je možné využít častých akcí a slev nebo si nechat připravit nabídku na míru. Přistavení a vyzvednutí vozu v Praze a okolí je zdarma. Auta jsou samozřejmě kompletně havarijně pojištěná. Vybírat můžeš ze dvou zápůjčních tarifů, základního s limitem 200 km na den a 3000 km na měsíc a tarifu Comfort s limity 400 a 4500 km. Další kilometry vyjdou na stále příznivé 4 Kč/km.

Pro a proti

PROČ SI HO KOUPIT?

Skvělé jízdní vlastnosti, komfortní podvozek, výborné odhlučnění, kvalitní audiosystém, pohodlná sedadla, sametový a výkonný motor, hladce řadicí automatická převodovka, bohatá komfortní výbava, kompaktní rozměry, příznivá spotřeba v dálničním provozu.

 

PROČ SE PODÍVAT JINAM?

Vyšší posaz za volantem a sklon volantu, trochu přeposilované a necitlivé řízení, méně prostoru v interiéru, nemožnost sklopit zadní sedadla, vyšší spotřeba ve městě, horší výhled z vozu při couvání (to však řeší parkovací kamera).

 

MŮJ TIP

Lexus IS je vynikající auto, nehodí se úplně do rodiny (i když i takového milovníka Lexusu IS, který s ním jezdil se dvěma dětmi na dovolenou, jsem znala), ale jinak věřím, že se vám bude líbit. Určitě doporučuju benzinovou šestiválcovou verzi, naftové motory byly v IS poměrně hlučné a nekultivované, navíc chyběla možnost kombinovat turbodiesel s automatickou převodovkou a připravit se o komfort sametově řadícího automatu je v IS také docela škoda. Samozřejmě, pokud byste se chtěly plácnout přes kapsu a říci si, že žijeme jen jednou a litovat člověk může jen toho, co neudělal, tak jděte do vrcholné verze IS-F. :-) Ta je vážně fantastická!

Mělo by vás ještě zajímat

Za hlavní konkurenty LEXUSU IS považuji nejen Mercedes-Benz třídy C, ale i BMW řady 3, Audi A4, Alfu Romeo 159 nebo Volvo S60.

Technické údaje

Lexus IS 250 (2006-2013)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 0 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 0 Kč
  • Cena testovaného modelu: 0 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Vidlicový
  • Počet válců: 6
  • Palivo: Benzín
  • Plnění: Atmosférické
  • Zdvihový objem: 2 500 cm³
  • Nejvyšší výkon: 209 k při otáčkách: 6 400/min
  • Nejvyšší točivý moment: 252 Nm při otáčkách: 4 800/min
  • Převodovka: Šestistupňová automatická
  • Pohon: Zadní
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: Sedan
  • Segment: Střední třída
  • Délka: 4 585 mm
  • Šířka: 1 800 mm
  • Výška: 1 440 mm
  • Rozvor: 2 730 mm
  • Objem kufru (základní): 398 l
  • Objem kufru (největší): 398 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 570 kg
  • Užitečné zatížení: 485 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 9,1 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 12,7 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 7,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 10,0 l/100 km
  • Stop-start systém: Ne
  • Emise CO2: 214 g/km
  • Objem nádrže: 65 l
  • Záruka na auto: 0 let
  • Záruka na lak: 0 let
  • Záruka proti prorezivění: 0 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
  • Nejvyšší rychlost: 225 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *