Za volantem Škoda Kamiq

2.9.2019 Veronika Petrů , 2 komentáře

Kodiaq, Karoq, Kamiq. Nejmenší SUV od Škodovky mě jako “autokabelka” zajímalo možná nejvíce. Skvělé dámské auto, řekla bych. Ovšem až první seznámení a svezení může ukázat. A tak se i stalo v průběhu mezinárodní prezentace v okolí Štrasburku.

Mohlo by vás zajímat:   Jízdní dojmy Škoda Kodiaq       Jízdní dojmy Škoda Karoq

Rodinné konstelace

Technický základ má Kamiq stejný se Scalou (více o tomto modelu here, Autfit here). Jeho brácha je VW T-Cross, který Autokabelkám věrné také už dobře znají, a Seatu Arona.

Těší mě, Kamiq!

Ačkoli někdo řeší design předních světel kriticky s ohledem na to, že podobné řešení použil Jeep a frčí na něm celá řada nových Citroënů, já bych to tak dramaticky neviděla. Přísně hranatý styl Škody Kamiq je svébytný a zároveň se mi líbí, že si ho rozhodně nespletete s většími modely značky a ani s jeho sourozenci. Geny Scaly se na vzhledu Kamiqu vůbec neodrazily (bůhví, kdo je taťka, to musela být divoká párty 😂).

Proč právě Kamiq?

Může to být právě design, ale důvody, proč by vás mohl oslovit, jsou hlavně nesporná praktičnost do městského provozu, vyšší posaz a reálná funkčnost a uživatelská přívětivost včetně mnoha šikovných řešení pro usnadnění každodenního řidičského života.

Malý, ale šikovný

Tahle věta je tak ohraná, bože. 🙈 Ale leckdy opravdu výstižná. V žádném postu o Škodovce totiž nemohu vynechat zmínku o Simply Clever doplňcích. Kamiq má jako první v segmentu ochranu hran dveří proti “obouchání”, vyjímatelnou LED svítilnu v kufru, praktický odpadkový koš do kapsy ve dveřích nebo elektrické ovládání víka kufru. A také víčko nádržky ostřikovačů, které se přetvoří na jakýsi trychtýř po snadné dolévání kapaliny, ve víčku palivové nádrže je škrabka na sníh a led, která je zároveň měrkou výšky dezénu pneumatik. Samozřejmě to není vše a ne vše najdete v základní výbavě. A to si zaslouží pár fotek…

Račte vstoupit

Řešení interiéru je velmi podobné tomu u Scaly. “Tablet” neboli displej multimediálního systému jako dominanta středové konzoli. Nechybí digitální přístrojový štít, určitou dávku individualizace zajistí ozdobné lišty v dekorech dle výbavy, do nálady vás zas dostane ambientní osvětlení. Novinkou představenou už ve Scale jsou konektory USB-C, menší a stranově stejné, znají je majitelé nových Samsungů, MacBooků či kuřáci Iqos 3. Někoho to teď může trochu prudit, ale za rok či dva budou bezesporu běžným standardem.

Nalož mi!

400 litrů je základní objem zavazadlového prostoru, což je o něco méně než u Scaly, ale pořád docela solidní porce místa. Po sklopení sedadel pak vznikne prostor o objemu 1395 litrů. Přední sedadlo spolujezdce je možné sklopit pro převoz předmětů dlouhých až 2,5 metru!

Adaptivní tempomat do 210 km/h a další

Možná byste ve výbavě nečekaly adaptivní tempomat (já také ne). Ovšem Kamiq jej nabízí a využívat jej můžete až do rychlosti 210 km/h. Pyšnit se může také položkou Side Assist, což je vychytanější systém pro sledování vozidel v mrtvém úhlu. Je přesnější a má větší rozsah co se vzdálenosti týče. Nezbytností je soubor systémů prevence či zmírnění  následků nárazu (ve standardní výbavě všech verzí). Stále běžnějším standardem pro auta této třídy z dobrých rodin se už stává systém pro udržování vozu v jízdném pruhu (Line Assist), parkovací asistent nebo systém upozornění na nebezpečí za vozem při couvání.

Cena a výbava

“Cena od” je u Kamiqu nastavena na 379 900 Kč. Je tak o 10 000 Kč dražší než Scala. Základní verzí je 1.0 TSI o výkonu 95 koní. Na výběr jsou dvě výbavy – Ambition a Style a kromě základního motoru ve výkonnější verzi 115 koní je na výběr ještě naftový motor 1.6 TDI/115 koní (časem přibude verze 1.5 TSI a provedení na zemní plyn – CNG). Dále můžete vybírat z bohaté nabídky příplatkových prvků včetně nastavitelného podvozku, panoramatické střechy, zmíněného adaptivního tempomatu a dopřát si můžete i virtuální kokpit. Odkaz na ceník zde.

Jízdní dojmy

Tentokrát jsem stihla otestovat téměř všechny verze, benzinové provedení 1.0 TSI/115 koní Style se sedmistupňovým DSG i manuální šestistupňovou převodovkou a 1.6 TDI Style s DSG automatem. Ono jich zatím totiž ve výrobním programu opravdu není moc. 😜 Každopádně jdeme palcovat. 👍👎

Palec nahoru

  • Přední světla – vzhled přední části je prostě super a mně se líbí. Ani zbytek není k zahození. 😉
  • USB-C – chválím, že Škodovka Kamiqu dala do vínku konektory USB-C. Sice to teď může někdo kritizovat a většina majitelů si bude muset pořídit redukci či nový dobíjecí kabel, ale nebude trvat dlouho a všichni to ocení a ukáže se, jak vizionářské řešení to bylo. Zvláště pokud se USB-C skutečně stane jednotným standardem pro nabíječky všech elektronických zařízení.
  • Malé náklony a příjemné svezení – Kamiq je řidičsky překvapivě zábavný, v zatáčkách se nenaklání a nezaskočíte ho ani rychlejší jízdou. Můžete mít i nastavitelný podvozek (normal a sport), což je skvělá věc a dva stupně nastavení jsou naprosto dostačující (příplatek 12 000 Kč).
  • Dobrý komfort – testovací trasy v okolí Basileje a Štrasburku nebyly rozhodně vyžehlené. A Kamiq se osvědčil, dokáže nabídnout opravdu dobrý kompromis mezi jízdními vlastnostmi a komfortem.
  • 1.0 TSI si opovržení nezaslouží – je to tříválec, ale je opravdu tichý a jen si tak přede jako kočička. 😺 Jeho zvuk je vlastně hezký, což bych nevěřila, že někdy o tříválci napíšu. V nízkých otáčkách je bezesporu zakřiknutý, ale má docela široké střední pásmo využitelných otáček, ve kterých je živý a velmi pružný, takže ani s manuální převodovkou se nemusíte bát, že nesundáte ruku z řadicí páky. Do vysokých otáček je naopak nesmysl jej hnát, tam graduje jen hlučnost, nikoli výkon. Jezdila jsem se spotřebou 6,5 l/100 km a věřte, že by šlo se uskromnit celkem snadno.
  • Manuální řazení – jako by už dnes všichni dbali více na automaty, ale kvalitu řazení tu určitě musím pochválit, rychlosti tam hezky zapadají.
  • Automat neboli DSG – jak s benzinovým, tak naftovým motorem si dle mě rozumí velmi dobře. Řekla bych, že má i čím dál tím jemnější rozjezdy při popojíždění, čehož jsem si všimla hlavně v kombinaci s motorem 1.0 TSI. Ten se v kombinaci s DSG zdá pocitově méně svižný, ale je to spíše psychické než faktické, a osobně bych zvolila DSG. Do městského SUV/crossoveru ideální.
  • Uživatelsky funkční interiér – máte si kam uložit všechny proprietky, vše je v dobrém dosahu a celkem rychle se člověk zorientuje kde se co ovládá. Přehledné, jasné…
  • Prostorný interiér – na danou třídu je opravdu dostatek místa i vzadu a ani co do šířky to není o tulení se k spolujezdci. Kufr je velmi skladný, zvláště s příplatkovým dvojitým dnem a simply clever háčky opravdu prakticky skvěle využitelný.
  • 50 litrů v nádrži – jak jsem psala o sourozencích, VW T-Cross a Seat Arona, tak narozdíl od nich má Kamiq o 10 litrů větší nádrž. Což je velmi praktické z hlediska dojezdu a úspory času při tankování.
  • Možnosti výbavy – Kamiq si můžete opravdu luxusně dovybavit. Spousta atraktivních prvků je za příplatek, to ano, ale je skvělé, že je tu ta možnost. Například adaptivní tempomat nebo už zmiňovaný adaptivní podvozek.
  • Dobrý výhled  a přehledná karoserie – jezdit i parkovat s Kamiqem je hračka. Rychle člověku padne do ruky i oka.
  • Bezdrátové připojení telefonu CarPlay – na to jsem čekala, to připojování kabelu při každém nasednutí do auta je nekomfortní.

Palec dolů

  • Trakce předních kol na mokru – první den testování byl opravdu deštivý. Aktivnější rozjezdy či přísnější přidání plynu znamená prokluz předních kol, který krotí elektronika. Efektní? S motorem 1.0 TSI tam ten wow moment úplně není. 😂
  • Zvuk 1.6 TDI – naftový motor mi přišel hlučnější a celkově se mi mnohem více líbilo sladění Kamiqu s benzinovým motorem.
  • Nízké otáčky a 1.0 TSI – v nízkých otáčkách 1.0 TSI moc výkonu nenabízí. Je potřeba si na charakter motoru trochu zvyknout. To ale netrvá vůbec dlouho.
  • Venku pecka, uvnitř klasika – ano, interiér je pro Škodovku v kompletně novém řešení, je hezký, designově čistý, vše je uživatelsky velmi přívětivé. Ovšem asi jsem čekala nějakou designovou lahůdku, jakou jsou přední světla, i uvnitř.
  • Ovládání hlasitosti kolečkem, prosím – Kamiq může být vybaven jedním ze tří palubních systémů – Swing (6,5“, standardně pro Ambition), Bolero (8“, standardně pro Style) a Amundsen s navigací (9,2“, od 25 600 Kč). První dva kombinují klasické ovladače s dotykovým displejem. Amundsen je čistě dotykový. A to pak mně osobně chybí například klasický otočný ovladač hlasitosti audia.
  • Bezdrátové nabíjení telefonu občas nestíhá – vím, že je to problém všeobecně, ale pro úplnost, pustíte-li si přes CarPlay navigaci, hudbu atd., může se stát, že se vám telefon nebude stíhat dostatečně dobíjet. Pak je potřeba využít klasické připojení přes kabel. Avšak chválím moc a moc, že Kamiq bezdrátové nabíjení nabízí.
  • Pouze pětistupňová převodovka v základní verzi – ale no tak, to už mi dnes přijde trochu zvláštní…
Co na novou Škodu Kamiq říkáte Vy? Braly byste Kamiq, Karoq nebo Kodiaq?
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať vidíte, na čem právě pracuju a co pro vás chystám!

Foto: Peter Dudek

Mohlo by vás také zajímat: Autfit k Škoda KamiqFotostory Basel-Mulhouse-Freiburg – Škoda Kamiq

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

2 komentáře

Jana NP
6.9.2019

A jaké jsou možnosti odkládání nápojů?

Odpovědět

    Veronika Petrů
    10.9.2019

    Dva držáky mezi sedadly, lahev se dá odložit i do dveří. Standardní řešení jako u jiných modelů, plus simply clever vychytávka pro snadné otevření lahve v držáku mezi sedadly jednou rukou.

    Odpovědět

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *