Na kafíčku: představení Opel Mokka

5.11.2020 Veronika Petrů , 0 komentářů

Jedna výjimečná “offline” akce, při které se za přítomnosti roušek a desinfekce poprvé v našich luzích a hájích představil nový Opel Mokka. Hodně sexy novinka třídy kompaktních crossoverů a konkurent mé Toyoty C-HR. Musím říct, že jsem byla velmi zvědavá!

Žádné jízdní dojmy tentokrát nebudou. Šlo pouze o statické představení a první seznámení v předstihu několika měsíců. Mokka totiž na trh přijde až v únoru příštího roku, kdy by také měly proběhnout první jízdy a kdy bude známá cena na českém trhu. O to více prostoru však bylo na probírání novinek, zajímavostí a výbavy. A také elektromobility, elektrokompatibility (díky verzi Mokka-e) a dostupných možností nabíjení. To si zasloužilo samostatný článek, který si můžete přečíst zde.

Opel Vizor – charismatický pohled

Mokka se stala prvním Opelem, který představil novou čelní masku “Opel Vizor”. Jeho inspirací bylo hledí integrální motocyklové přilby. Detailní změnou je i nově přestylizované logo automobilky a nepřehlédnutelné jméno auta napsané přes (skoro) celé víko kufru. Charakteristickým rysem 4,15 m dlouhého pětimístného kompaktního crossoveru jsou krátké převisy karoserie a široce rozkročená silueta.

Pure Panel – digitální detox

Nová Mokka je zároveň prvním Opelem s nově řešenou digitální palubní deskou Pure Panel. Čistý a zároveň velmi působivý styling. Dominantou přístrojového štítu Pure Panel jsou dva rozměrné displeje, z nichž ten na středové konzole je efektně i funkčně natočen k řidiči. Pure Panel se snaží řidiče nezahlcovat spoustou zbytečných informací, designéři Opelu hovoří o tzv. „digitálním detoxu“. Vše je promyšleno, připraveno pro intuitivní a snadné ovládání. Sympatické je, že řada funkcí se stále ovládá knoflíky namísto složitého listování v mnoha menu a podmenu dnes běžných dotykových obrazovek. Co se obrazovek, jejich funkcí a tedy možností infotainmentu týče, na výběr je ze tří variant, a to Multimedia Radio a Multimedia Navi (sedmipalcový dotykový displej) a vrcholného Multimedia Navi Pro (s desetipalcovým dotykovým displejem). Za zmínku stojí také agronomická sedadla. Ta už v Opelech “zevšedněla”, ovšem zdravé a pohodlné sezení v autě je vždy důležité téma. Pro Mokku jsou připravena sedadla čalouněná Alcantarou nebo kvalitní kůží. Třešničkou na dortu jsou kožená sedadla s masážní funkcí pro řidiče. Jinak nechybí indukční nabíječka na telefon a možnosti propojení s mobilním telefonem přes Adroid Auto a Apple CarPlay.

Doba/Mokka elektrická

Prvenstvím Mokky bude i možnost zvolit vedle spalovacích modelů i elektrickou verzi Mokka-e. Elektrická Mokka-e je poháněna elektromotorem o výkonu 100 kW/136 k, jehož nejvyšší točivý moment 260 Nm je k dispozici okamžitě po rozjezdu. Tabulkový akční rádius činí s baterií 50 kWh až 324 km na jedno nabití. Řidič může zvolit jeden ze tří jízdních režimů: Normal, Eco a Sport. V zájmu optimálního využití energie, uložené v trakční baterii o výkonu 50 kWh, je rychlost Mokky-e elektronicky omezena na 150 km/h. Při nabíjení na výkonné veřejné nabíječce 100 kW DC se baterie nabije na 80 procent své kapacity už za 30 minut. K nabíjení Mokky–e lze využít domovní zásuvku, wall-box nebo veřejné rychlonabíječky. Vestavěná nabíječka Mokky-e může být jednofázová, nebo třífázová (opět odkážu na předchozí článek zde). Na trakční baterii dává Opel záruku 8 let/ 160 000 km. Pro maximální komfort ovládání a komunikaci s autem i na dálku a práci s energií je tu OpelConnect a aplikace myOpel.

Mokka klasická

Chcete motor jako “motor”? Zvolit můžete benzinovou verzi 1.2 Turbo (100 či 130 koní) nebo turbodiesel 1.5 CDTI o výkonu 110 koní. Všechny motory jsou standardně propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, k výkonnějším agregátům si zákazníci mohou zvolit i osmistupňovou automatickou převodovku.

K vašim službám

Nová Mokka může mít adaptivní tempomat ACC (Advanced Cruise Control) nebo systém aktivního udržování v jízdním pruhu ALP (Active Lane Positioning). Nebo také adaptivní a neoslňující světlomety IntelliLux LED Matrix se 14 elementy. Všechny verze jsou standardně vybaveny elektrickou parkovací brzdou a čtením dopravních značek. K dispozici je i couvací kamera se záběrem 180 stupňů a systém samočinného parkování.

 

Jak se vám nová Mokka líbí?  🚘

 

Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *