Land Rover Defender – pojmy a jízdní dojmy

18.6.2020 Veronika Petrů , , 0 komentářů

Auto pro velké holky! Perfektní do města (až na tu dééélku) i divočiny. Propůjčí vám pocit královny silnic, ne-li ředitelny zeměkoule. Je silný, svalnatý, jen tak se něčeho nelekne, a přitom umí být velmi pozorný a pečující společník. ⭐️

Ne, nepíšu teď profil na seznamku a seznam svých přání a požadavků na budoucího partnera. 😂 I když auto je pro mě svým způsobem partner, parťák, tak nějak si s ním vždy vytvořím vztah (někdy až patologický, a když svoje auto prodávám, tak brečím jak želva). Mám ráda auta, která jsou originální, charismatická, ale zároveň už i třída SUV byla pro mě dlouhou dobu, vzhledem k mé oblibě sportovního jízdního stylu, mimo hlavní proud mého zájmu. Asi stárnu, ale nějak mě to ježdění „na paní“ začíná bavit. V Defenderu tedy jedině na královnu. Tak jdeme na to. 💪

Koho chytne za srdce?

Když jsem položila otázku, jestli současný Defender „nepoleze do zelí“ Range Roveru, nebyla jsem si z počátku jistá, zda to není příliš blonďatý dotaz. Ale ukázalo se, že už někteří zájemci o Range Rover byli testovat i Defender a mají vážné dilema. Co si budeme povídat, mnoho lidí má podobné auto jako image-maker a off-road stylu Mercedes-Benz třídy G či Land Roveru Defender je velký styl. A to ani nemusíte být tak extravagantní jako Zuzana Queen Plačková, která jezdí růžovým „géčkem“. Ortodoxní příznivci starých Defenderů sice skuhrají, že novinka už je moc moderní, ale na druhou stranu prý i oni přiznávají, že novinkou se stovky kilometrů za dobrodružstvím přece jen cestuje komfortněji.

Co nabízí?

Třídveřový model 90 a pětidveřový model 110. Dvě varianty naftového dvoulitrového čtyřválce (D200 a D240 – čísla odpovídají výkonu), jeden dvoulitrový přeplňovaný benzinový motor (P300) a hallelujah v nabídce je i šestiválec (P400), který bude Defenderu ohromně slušet. Tak trochu se šušká i o výkonné osmiválcové variantě, já tomu říkám konkurenci Mercedesu G63 AMG. Cena startuje na částce 1 322 167 Kč za model 90 D200. Není však problém dostat se na 2 500 000 Kč i více, nabídka výbavy, příslušenství a variant je totiž pestrá a lákavá. Například taková speciální verze First Edition, které ve výbavě nechybí panoramatická střecha, 20palcová kola, světlomety Matrix LED, bezklíčový přístup, samozřejmě off-road systém Terrain Response 2 a vektorování točivého momentu, zpětné virtuální zrcátko, kožené čalounění, 12,3palcový přístrojový displej či velký balíček asistenčních systémů. Kompletní ceník najdete zde.

Zajímavosti/specifika aneb co byste možná neřekli…

  • Světlou výšku, bod dotyku se zemí 😁, má Defender za normálních okolností 21,8 cm. Díky vzduchovému podvozku si ho však můžete zvednout až na skoro 30 cm světlé výšky! A když by bylo nejhůř a někde by drhnul „bříškem“, tak si umí ještě stoupnout na špičky a získat další tři centimetry.
  • Šestiválcová verze P400 zrychlí z 0 na 100 km/h za 6 sekund! To je hodně dobrý, podobně jak leckterý hothatch.
  • Kufr se neotevírá nahoru, ale do strany. A to doprava, nebo-li k chodníku, po anglicku. To je docela nepraktické, ale tradice je tradice.

Jízdní dojmy

Neuvěřitelná kombinace funkčnosti, terénních schopností a přitom komfortu a příjemných jízdních vlastností na silnici!
Měla jsem možnost vyzkoušet verzi D240 s osmistupňovým automatem. Chválím dynamiku, i reakci na povely plynu, které jsou v dané kategorii nečekaně rychlé. Plyn má přitom opravdu dlouhý chod, což se využije pro přesné dávkování výkonu v terénu. Na silnici mě to trochu překvapilo, když jsem chtěla na dálnici otestovat „podlahu“. 😂 Málem jsem si musela posunout sedačku dopředu. To je spíše vtip a zajímavost, nikoli kritika. Byla jsem mile překvapená jak rychle se Defender dostane na cestovní dálniční rychlost a jak příjemné ticho je v kabině. Samozřejmě nelze srovnávat se sedany, ale na danou kategorii skvělé. Rozhodně nijak vláčné nejsou ani brzdy, což je pro člověka zvyklého na“silniční“ auta a pohybujícího se převážně na silnici velmi důležité.
Pokud by nějakou dámu Defender přitahoval, ale bojí se výhledu za něho a přehlednosti karoserie, tak za sebe musím říct, že jsem si ideální pozici pro řízení našla velmi rychle. Ani na mých 164 cm nebyl Defender „moc velký“ a karoserie je naopak velmi přehledná, a to z jednoduchého důvodu – je hranatá. Nejhorší jsou oblé kapoty a kudrlinky, to pak nemáte šanci vidět, kde auto končí. Ale každopádně všechno případně hlídají kamery a čidla.
A když už jsme u těch kamer. Land Rover šel ještě dál, pohled ze zadní kamery si můžete promítat ve vnitřním zpětném zrcátku (virtuální zpětné zrcátko) a mít tak mnohem lepší obraz toho, co se děje za vámi. Zároveň nabízí tzv. průhlednou kapotu. Jde o obraz kamery, který vidíte na centrálním displeji a skrze něj nahlížíte doslova pod přední kola. O těchto vychytávkách jsem psala už v jízdních dojmech s novým Evoquem zde (mimochodem vítězem ankety Auto mého srdce).
Pořádný terén jsem tentokrát neokusila, jen takovou trať pro odvážná SUV, kde bylo okamžitě znát, že místa, na kterých se i ateista v SUV dá na modlení, projede Defender se stejnou elegancí jako Mercedes třídy S retardér před mateřskou školkou.
Více o terénních schopnostech příště, jelikož mám naplánovaný test na terénním polygonu firmy Dajbych v Plzni. Z toho je i vložené video. Řeč byla o průhledné kapotě, musí se to vidět, musí se to zažít, ale pokusím se vám dojmy zprostředkovat aspoň pomocí videa.

Průhledná kapota vidí tam, kam vy nemáte šanci. :-)

Jak se vám líbí nový Defender? HOT or NOT?
Pokud se vám článek líbil, tak dejte 👍. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať vidíte, na čem právě pracuju a co pro vás chystám!

S díky za zapůjčení Defenderu Autosalonu Dajbych.

Foto: Ondřej Kroutil – Steering Media

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *