Jízdní ochutnávka – nový Land Rover Evoque

15.4.2019 Veronika Petrů , , 0 komentářů

Čtete-li Autokabelky pravidelně, tak víte, že nový Land Rover Evoque je aktuálně na mém wish listu. A byl tam dokonce dříve, než jsem s ním vůbec jela. Nyní mám za sebou první kilometry, byla to taková ochutnávka a nadráždění chuťových pohárků před hlavním chodem v podobě klasického testu. Na wish listu zůstává, co vám budu povídat…😉 Budu povídat postřehy z testovacích jízd. 📌

 

Post ze slavnostního uvedení do prodeje v autosalonu Dajbych končil slovy: „Už se nemůžu dočkat až se svezu!“ Dočkala jsem se a za možnost si jako jedna z prvních novinku vyzkoušet opět děkuji autosalonu Dajbych, který mě pozval na testovací jízdy.

Krasavec, co říkáte? 😉 Testovaná verze bylo provedení D180, pod kapotou byl tedy turbodiesel s výkonem 180 koní (více o jednotlivých verzích najdete zde). Benzinové i naftové motory jsou standardně mild-hybrid. Evoque si při brzdění schovává energii do akumulátorů a tu pak může použít pro lepší zrychlení. Díky tomu má komfortněji a efektivněji pracující systém stop-start a netrpí prodlevou po sešlápnutí plynového pedálu, což se u mnoha modelů bez mild-hybridní technologie ukázalo jako nepříjemná uživatelská daň nejpřísnějším emisním normám.
Já vlastně Evoque poprvé vidím na denním světle. Musím říct, že září i na silnici, nejen na piedestalu. 😁 Moc mě baví ten kompaktní vzhled a unesená jsem z vysouvacích klik (všimněte si na fotkách v galerii, jsou zapuštěné a ve chvíli, kdy je potřebujete, se vysunou). Osobně bych volila jinou barvu než černou, ale na testovacím kousku byl moc hezký polep anglické vlajky na boku.

První část testování probíhá na terénním polygonu. Je třeba ukázat, co tahle stylovka s geny off-roadové rodiny umí. Já budu tentokrát na místě spolujezdce, terénní část se mnou projíždí zkušený prodejce. Řídila bych hned, ale pravidla jsou pravidla, a aspoň se můžu v klidu vyptat na všechny zajímavosti. Evoque má aktivně řízený pohon všech kol a konfigurovatelné jízdní režimy (Terrain Response 2). Běžně bude člověk jezdit na automatický režim a na silnici Evoque zbytečně nezabírá všemi čtyřmi a šetří tak palivo. V terénu se můžete také spolehnout na práci automatického režimu nebo manuálně navolit jeden z režimů pro jízdu na nezpevněném povrchu. Mimochodem, brodivost má Evoque až 60 cm!

Tohle je naprostá pecka. Věřím, že to člověk skvěle využije i ve městě, pro použití v terénu je to však doslova dělané. Jde o zobrazení kamery „ClearSight Ground View“. Říkají tomu také průhledná kapota a v praxi je to pohled pod přední část auta. Ty „levitující“ přední kola jsou vtipný, ale hlavně je to úžasně praktické. Díky těmto vizuálním informacím můžete snadněji a naprosto přesně najet, kam potřebujete. Na polygonu jsme přejížděli přes trámy a pražce, které nebyly širší než evoquečí pneumatiky. Jako praktický pomocník se průhledná kapota ukázala i při sjezdu a výjezdu prudkého kopce. Jedete-li nahoru, vidíte jen nebe, chystáte-li se jet dolů, okem jen těžko zjišťujete, co vás čeká. Díky průhledné kapotě víte naprosto přesně, kam kola jedou a po čem jedou. Jak už jsem zmínila v úvodu, velmi šikovné to bude i na silnici, při podélném parkování, najíždění na obrubník a podobných městských každodenních výzvách.

Další věc, ze které mám Vánoce, je vnitřní zpětné zrcátko „ClearSight“. Vypadá jako obyčejné zrcátko, může plnit funkci obyčejného zrcátka, ale jedním stisknutím tlačítka se umí proměnit v displej s vysokým rozlišením, který promítá záběry ze širokoúhlé kamery na zádi auta. Pomalu vyrážíme na silnici a já rychle mířím za volant. Koukat do zrcátka s obrazem kamery je prý pro někoho velký nezvyk, já si však zvykám okamžitě, a když si vyzkouším přepnout mezi klasickým zrcátkem a ClearSight, jsem unesená z toho, o kolik širší obraz člověk v zrcátku vidí. Přijde mi to velmi bezpečné a já si zvykám rychlostí blesku. V normálním zrcátku člověk vidí jen auto za sebou a omezený prostor do stran. V ClearSight displeji vidíte celé jízdní pruhy i chodníky!

A jak se mi nový Evoque řídil? Nejdříve jsem se potřebovala nabažit zkoušení všech technických vychytávek včetně „interaktivního dvoudisplejového systému Touch Pro Duo“, který funguje velmi rychle, ve vrchní části si nastavujete obrazy kamer, navigaci, hudbu a další, v té spodní pak ventilaci, jízdní režimy a tak dále. Displeje jsou velké, vše je moc hezky zpracované, neotřelé, ale zároveň intuitivní. Podvozek Evoque je tvrdší, komfortní kočár nečekejte, avšak já to kvituju, protože je to pro dobrou věc, a to jízdní vlastnosti na silnici. Evoque se celkově řídí velmi příjemně, nevyžaduje velké ovládací síly a přišel mi překvapivě obratný. Motor verze D180 měl na můj vkus trochu hrubší chod, ale na druhou stranu dobrou dynamiku. Devítistupňová automatická převodovka si rozumí s motorem a rozuměla si i se mnou. Interiér Evoque je útulný, materiály a zpracování působí hodnotně. Co se prostornosti týče, je na tom novinka o poznání lépe než jeho předchůdce.

Tolik moje dojmy z prvního rande s Evoque. Příště vyrazíme na delší výlet, abychom se lépe poznali. 👬

 

Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať vidíte, na čem právě pracuju a co pro vás chystám!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *