Elektrizující DS3 Crossback E-Tense

24.6.2020 Veronika Petrů , , 0 komentářů

DS3 Crossback je jedním z nejdesignovějších modelů své třídy. Je celkem nepřehlédnutelný, zvláště v nějaké výrazné barvě, o které není v jeho nabídce nouze. Elektrizující tak je už svou osobností, teď navíc přichází v elektrické variantě.

DS3 Crossback přišel na trh koncem loňského roku. První jízdní dojmy jsem vám servírovala na Autokabelkách v článku zde, pak jsem novinku stihla otestovat se čtenářkami v Testimonialu a vzhledem k tomu, že je to designovka a frajerka, tak jsme si spolu samozřejmě musely nafotit i Autfit. 💃 Čtete-li Autokabelky pravidelně, tak už tenhle model docela znáte. Pokud ne a zaujal vás, tak tu máte docela dost materiálu k prohlédnutí. 😉

Už v článku s jízdními dojmy s DS7 Crossback E-Tense byla o nové elektrické DS3 E-Tense okrajově řeč. Tentokrát se na ní však zaměříme více, jelikož právě teď v červnu přichází oficiálně na český trh. Je to 100% elektromobil, což vás může zlákat číst dál i odradit. Ale nenechte se odradit, je dobré vědět, co se děje a co se nabízí.

S kým máme tu čest?

DS 3 Crossback E-Tense je čistý elektromobil s dojezdem až 320 km podle normy WLTP (430 km NEDC). Motor má výkon 100 kW, točivý moment je 260 Nm, baterie má kapacitu 50 kWh. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 9 sekund. A možná by vás hned v úvodu mohla zajímat informace o záruce, která je 8 let nebo 160 000 km. A také cena, která je v základu 995 000 Kč. Více info o cenách, výbavě i technice najdete zde.

Jak vypadá nebo má vypadat elektromobil?

Má být elektromobil “ufoidní”? Podle mě ani podle automobilky DS nemá či nemusí být. DS3 Crossback E-Tense je docela revoluční z hlediska samotné myšlenky a vnímání elektromobilu. Na rozdíl od mnoha jiných elektrických aut je DS 3 Crossback E-Tense postaven na platformě navržené tak, aby byla stejně účinná jak pro konvenční motory, tak pro uspořádání elektromotor/baterie. Žádné kompromisy ani baterie zabírající místo v kabině nebo v zavazadlovém prostoru (objem 350 litrů). A žádné kompromisy co se designu týče.

Poznávací znamení

Od “spalovacích” sourozenců poznáte verzi E-Tense podle matně chromované masky chladiče DS Wings, šedočerné mřížky sání, podpisu E-Tense a také specifického zadního nárazníku. V nabídce jsou 18″ hliníková kola Kyoto a nový odstín karoserie Cristal Pearl.

Ovládání elektromobilu – vyšší řidičská, nebo rutina?

Řízení DS3 Crossback E-Tense je až na drobnosti stejné jako jakéhokoli jiného auta s automatickou převodovkou. Specialitou jsou například tři režimy řízení (eko: pro optimalizaci dojezdu, normal: pro komfort při každodenním používání, sport: prioritou je zážitek z jízdy, maximální výkon a točivý moment). K dispozici jsou také dva režimy brzdění “motorem” s příslušnou měrou rekuperace energie do baterie (mírný: pro pocit blížící se používání auta se spalovacím motorem a vyšší – po přesunutí voliče do polohy Brake).

Jak dobíjet?

Stav baterie i fungování pohonu můžete v reálném čase sledovat na displeji na středovém panelu. Co když však zjistíte, že energie dochází? Jaké jsou možnosti nabíjení?

  • Přes klasickou domácí zásuvku (trvá více jak 24 hod do úplného dobití, pro běžných 50 km denního nájezdu se nabije za 5 hodin) nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvku pomocí kabelu, který je dodáván společně s vozem.
  • Přes Wall Box (s palubní nabíječkou 11 kW): úplné nabití za 5 hodin 15 minut v případě třífázového proudu (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW). Kabel je taktéž součástí výbavy vozu.
  • Přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: regulace teploty baterie (tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny) umožňuje použít nabíječky 100 kW a dosáhnout dobití na 80 % během 30 minut.

Jste elektrokompatibilní?
To vám pomohou zjistit odborníci od značky DS, kteří spolupracují s pražskou energetikou a chytrými hlavami, které rozumí problematice dodávek elektrické energie i elektrických rozvodů. Jde hlavně o to, zda máte kde nabíjet nebo zda si můžete nabíjení někde zřídit, kolik toho najezdíte a zda je tak pro vás elektromobil vhodný. Více jsem o “elektrokompatibilitě psala v článku o DS7 Crossback E-Tense.

Proč vůbec přemýšlet o elektromobilu?

  • Ekologie – pokud máte na srdci tohle hledisko, pak asi další důvody nepotřebujete nebo jezdíte na kole. 🚲 Nechci se pouštět do debat o získávání a výrobě elektrické energie, přejdeme raději k uživatelským a řidičským benefitům.
  • Být IN, zkoušet nové technologie a možnosti – i to může být pro mnohé zajímavá motivace.
  • Síla on/off – řeč byla o točivém momentu (260 Nm) – jde o hodnotu, která majitele naftových Octávií nemůže nijak ohromit, ale síla je reálně dostupná od 0 km/h, což znamená nevídaný odpich z místa a pohodlné řízení.
  • Parkování v Praze zdarma a další výhody – víte jaké výhody přináší registrační značka “EL”? Pokud ne, můžete se dočíst v článku zde. DS3 Crossback E-Tense samozřejmě splňuje podmínky pro její získání.
  • Tichý motor a absence vibrací a hluku od pohonného ústrojí.

 

Kolik kilometrů najezdíte denně? Byl by pro vás elektromobil zajímavý?
Pokud se vám článek líbil, tak dejte 👍. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať vidíte, na čem právě pracuju a co pro vás chystám!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *