Spotřeba je vyšší, než udává výrobce, ale je jasné, že úředník z Bruselu se musí „nažrat“ a motor zůstat celý.
DS3 Crossback je jedním z nejdesignovějších modelů své třídy. Je celkem nepřehlédnutelný, zvláště v nějaké výrazné barvě, o které není v jeho nabídce nouze. Elektrizující tak je už svou osobností, teď navíc přichází v elektrické variantě.
DS3 Crossback přišel na trh koncem loňského roku. První jízdní dojmy jsem vám servírovala na Autokabelkách v článku zde, pak jsem novinku stihla otestovat se čtenářkami v Testimonialu a vzhledem k tomu, že je to designovka a frajerka, tak jsme si spolu samozřejmě musely nafotit i Autfit. 💃 Čtete-li Autokabelky pravidelně, tak už tenhle model docela znáte. Pokud ne a zaujal vás, tak tu máte docela dost materiálu k prohlédnutí. 😉
Už v článku s jízdními dojmy s DS7 Crossback E-Tense byla o nové elektrické DS3 E-Tense okrajově řeč. Tentokrát se na ní však zaměříme více, jelikož právě teď v červnu přichází oficiálně na český trh. Je to 100% elektromobil, což vás může zlákat číst dál i odradit. Ale nenechte se odradit, je dobré vědět, co se děje a co se nabízí.
DS 3 Crossback E-Tense je čistý elektromobil s dojezdem až 320 km podle normy WLTP (430 km NEDC). Motor má výkon 100 kW, točivý moment je 260 Nm, baterie má kapacitu 50 kWh. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 9 sekund. A možná by vás hned v úvodu mohla zajímat informace o záruce, která je 8 let nebo 160 000 km. A také cena, která je v základu 995 000 Kč. Více info o cenách, výbavě i technice najdete zde.
Má být elektromobil „ufoidní“? Podle mě ani podle automobilky DS nemá či nemusí být. DS3 Crossback E-Tense je docela revoluční z hlediska samotné myšlenky a vnímání elektromobilu. Na rozdíl od mnoha jiných elektrických aut je DS 3 Crossback E-Tense postaven na platformě navržené tak, aby byla stejně účinná jak pro konvenční motory, tak pro uspořádání elektromotor/baterie. Žádné kompromisy ani baterie zabírající místo v kabině nebo v zavazadlovém prostoru (objem 350 litrů). A žádné kompromisy co se designu týče.
Od „spalovacích“ sourozenců poznáte verzi E-Tense podle matně chromované masky chladiče DS Wings, šedočerné mřížky sání, podpisu E-Tense a také specifického zadního nárazníku. V nabídce jsou 18″ hliníková kola Kyoto a nový odstín karoserie Cristal Pearl.
Řízení DS3 Crossback E-Tense je až na drobnosti stejné jako jakéhokoli jiného auta s automatickou převodovkou. Specialitou jsou například tři režimy řízení (eko: pro optimalizaci dojezdu, normal: pro komfort při každodenním používání, sport: prioritou je zážitek z jízdy, maximální výkon a točivý moment). K dispozici jsou také dva režimy brzdění „motorem“ s příslušnou měrou rekuperace energie do baterie (mírný: pro pocit blížící se používání auta se spalovacím motorem a vyšší – po přesunutí voliče do polohy Brake).
Stav baterie i fungování pohonu můžete v reálném čase sledovat na displeji na středovém panelu. Co když však zjistíte, že energie dochází? Jaké jsou možnosti nabíjení?