Testimonial Honda E (2021)

Možná to bylo Hondou E, možná sociální deprivací současné doby, ale nepamatuju si, kdy by mě naposledy za jediný týden oslovilo tolik lidí se zájmem o testované auto. Pokud zaujalo i vás, čtete dále a dozvíte se zajímavosti z testování s mojí čtenářkou Denisou i o všech uživatelských finesách tohohle výjimečného modelu.

 

„Otestuj automobilovou novinku i ty!“

Otestovat si nějakou automobilovou novinku můžete i vy! Stačí se přihlásit, informace o dalším testování najdete na Facebooku a Instagramu Autokabelek.

Denisa

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO x VENKOV

Řídím: RÁDA x NUTNOST

Auto: MALÉ x VELKÉ

Řazení: MANUÁL x AUTOMAT

 

Elektromobil mi dává největší smysl ve městě.

Čtyřiadvacetiletá Denisa je řidičkou od roku 2015, řidičský průkaz si tedy udělala hned, jak jen to bylo z hlediska českého zákona možné. Je studentkou, zároveň pracuje jako PR Account Executive. V autě jezdí převážně sama, protože světe div se, je aktuálně single. 😉 Potkat ji můžete za volantem Octavie a nákup nového auta plánuje za dva až tři roky, až dostuduje a trochu se usadí. Říká, že řízení je pro ni aktuálně spíše nutnost než radost, ale z rozhovoru vyplynulo, že tenhle pocit hodně záleží na autě, které řídí. Kdyby seděla za volantem Mercedesu CLA, což je její auto snů, určitě by bylo řízení velkou radostí. Také ježdění s Hondou E si velmi užila, po počátečním respektu ke specifikám ovládání Hondy E si jízdu náramně užila. A to měla ještě celou situaci zkomplikovanou faktem, že je zvyklá na auto s manuální převodovkou. Jak tedy Denisa nakonec hodnotila malý elektromobil od Hondy?

  • Koupila by sis novou Hondu E? Případně proč ano, proč ne…

Má první reakce byla, že ošklivější auto už jsem dlouho neviděla, ale čím víc jsem se na tu maličkou Hondu dívala, tím víc mi přišla krásná, a to nejen vzhledem, ale i praktičností. Takže proč ne, ve městě by se takové auto hodilo.

  • Kdo je podle tebe typickým zákazníkem Hondy E? Pro koho se hodí?

Toto auto je určitě pro ženy, které mají rady malá praktická auta a nechtějí se nervovat s parkováním.

  • Co bys na testované Hondě E vyzdvihla?

Velikost, díky které se Honda doslova všude vejde, a lehké ovládání.

  • A jedna věc, kterou považuješ za její zásadní negativum?

Chvilku mi trvalo si zvyknout na fakt, že místo klasických zpětných zrcátek má Honda E boční kamery. Ale nic, na co by si člověk nezvykl. Díky nim má řidič větší úhel záběru, což je ve výsledku určitě pozitivní.

Hodnocení ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

„Designově je to velmi zajímavý elektrický automobil,  který si jen tak na silnicích nespletete. Interiér Hondy je velice příjemný, ale díky širokoúhlým displejům i futuristický. Sedadla jsou pohodlná, ale podle mě spíše na kratší vzdálenosti. První dojem z rozjezdu byl doslova fascinující – auto jede ‘‘samo‘‘, stačí jen lehce stlačit plyn a jede se. V zatáčkách drží na vozovce a lehké řízení je příjemným překvapením. Ovládání na širokoúhlých displejích s vysokým rozlišením je intuitivní a pohodlné. Vzhled může být maličkou vadou, každému řidiči se nemusí zamlouvat netradiční, ale také roztomilá maska Hondy E. Jakmile si však tohle roztomilé autíčko pustíte k tělu, dostane se vám hodně rychle pod kůži a přiroste k srdci💚,“ říká Denisa. 

Zajímavosti Hondy E

Elektromobil Honda E si můžete koupit v základní verzi s výkonem 136 koní za 899 900 Kč nebo v testované verzi Advance (154 koní) za 976 900 Kč. Verze Advance má navíc lepší audio, parkovací asistent, vyhřívaný volant, 230V zásuvku a další. Design Hondy E je inspirovaný modelem Civic 1. generace ze 70. let.

Klika, taková zdánlivě obyčejná věc. Ovšem Honda E má ty přední vyklápěcí (s bezklíčkovým přístupem auto pozná, že jste v jeho blízkosti, a kliky automaticky vyskočí). Zadní kliky jsou zase schované v C-sloupku, takže na první pohled vypadá Honda E jako třídveřové auto. Z praxe musím říct, že automatické vyskočení kliky nefungovalo na 100 %, občas bylo třeba si kliku manuálně vyklopit.

Nabíjet můžete buď doma i z běžné zásuvky, což je pomalé, ale nabíjení přes noc je ideální řešení situace. Další variantou je instalace Wallboxu (zkrátí nabíjecí čas na 4 až 5 hodin). Nebo můžete využít veřejných nabíjecích stanic. Jednofázová palubní nabíječka má výkon 6,6 kW (což není žádná sláva), rychlonabíjení pak 66 kW (opět nižší hodnota). Kapacita baterií je 35,5 kWh, na městské auto to základně stačí a s nižším výkonem nabíjení „rychlodobijete“ za akceptovatelných cca 1,5 hodiny. Trošku problém jsem měla, když na nabíjecí modul zasvítilo sluníčko. Rychle došlo k přehřátí a přerušení nabíjení. Řešením by bylo nabíjet ve stínu, ale tohle by mělo být lépe vyřešené! Dojezd jsem v praxi měla 160 km na plné nabití (tabulkově 220 km).

Parkování s Hondou E je hračka a doslova radost. Za prvé díky rozměrům 3,9 × 1,75 × 1,5 m. Šířka je skutečně „čistý“ rozměr, protože Honda E nemá klasická zpětná zrcátka. Za druhé díky poloměru otáčení 4,3 metru, což v praxi znamená, že se otočí doslova a do písmene na pětníku. A za třetí parkujete na modrých zónách zdarma! Více o značkách „EL“ v tomto článku.

 

Co to znamená, že Honda E nemá klasická zpětná zrcátka? To znamená, že má kamery a displeje. Říká se tomu virtuální zpětná zrcátka. Displeje jsou velké, jejich obraz širokoúhlý a já si na ně zvykla během chviličky. Je však možné, že vzhledem ke své výšce (164 cm) je mám více v zorném poli než vysoký muž. Zvyknout si musíte na to, že zrcátka přibližují, takže se nebojte, auta na vás nezačala útočit, je to jen optický klam. Chválím bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay i veliké displeje přes celou šířku palubní desky.

Klasická 12V zásuvka, USB, ale i 230V zásuvka nebo HDMI. Elektromobil má tu úžasnou výhodu, že si v něm můžete například dobít notebook. Řazení probíhá tlačítky, jinak je ovládání stejné jako u jakéhokoli jiného auta s automatem. Pod volantem najdete startovací tlačítko, ale prakticky ho nemusíte použít. Opět kouzlo bezklíčkového přístupu, které tentokrát fungovalo zcela spolehlivě. Sednete do auta, „zařadíte“ a jedete, žádné startování, jen noha na plyn. 😉

Kufr zaplníte snadno v Zásilkovně, když si jdete vyzvednout následky online nákupní horečky sobotní noci. Ale co, aspoň tam nákup nepoletuje. Uvnitř je Honda E doslova prostorový zázrak, ano, je čtyřmístná, ale věřily byste, že se do ní vejdou tři chlapi s výškou 190 cm i vyšší a já? Samozřejmě do Chorvatska bychom asi takhle jet nechtěli, ale po městě? Žádný problém!

 

Co říci závěrem? Honda E měla u mě i u Denisy veliký úspěch! Já osobně si ji, kdyby měla větší baterie, a tím pádem větší dojezd, dovedu představit i ve své garáži! 😍🚗

 

Jak se nová Honda E líbí vám? Jaké auto byste rády v dalším Testimonialu?
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!

Tags – Honda, Honda EAutfit k Honda E

Foto: David Holubek

 

Technické údaje

Testimonial Honda E (2021)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 899 900 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 976 900 Kč
  • Cena testovaného modelu: 976 900 Kč
Motor / Pohon
  • Typ:
  • Počet válců: 0
  • Palivo: Elektřina
  • Plnění:
  • Zdvihový objem: 0 cm³
  • Nejvyšší výkon: 154 k při otáčkách: 0/min
  • Nejvyšší točivý moment: 315 Nm při otáčkách: 0/min
  • Převodovka: Bezstupňová
  • Pohon: Zadní
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: Hatchback
  • Segment: Minivozy
  • Délka: 3 894 mm
  • Šířka: 1 752 mm
  • Výška: 1 512 mm
  • Rozvor: 2 538 mm
  • Objem kufru (základní): 171 l
  • Objem kufru (největší): 861 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 617 kg
  • Užitečné zatížení: 253 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 17,8 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 0,0 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 19,1 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 0 g/km
  • Objem nádrže: 0 l
  • Záruka na auto: 8 let
  • Záruka na lak: 3 roky
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,0 s
  • Nejvyšší rychlost: 145 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *