Škoda Superb Combi – jízdní dojmy (2015)

S předstihem otestováno

 

Pokud „Kabelky“ čtete pravidelně, určitě vám první jízdní dojmy s novým Superbem Combi v rubrice „Na kafíčku“ neunikly. Jelikož to bylo písmenek, že by to vydalo na test, rozhodla jsme se jízdní dojmy „překlopit“ i do formátu recenze a doplnila je o obvyklé rady a tipy a technické údaje verze 2.0 TDI.

 

Nový Superb Combi se na českém trhu začne oficiálně prodávat až 19. září. Já jsem dostala exkluzivní možnost si jej v předstihu vyzkoušet na novinářské prezentaci v Německu. Alpská krajina v okolí lázeňského města Tegernsee poskytla pro testovací jízdy ideální podmínky. Za dva dny jsem s novým Superbem v kombíku najezdila více než 300 km. Celkem intenzivní seznamovací akce, během které jsem si vyzkoušela, jak se s novým vrcholným modelem mladoboleslavské automobilky jezdí po dálnici, vesnici, městě i horských silničkách. Rozhodla jsem se poznat nejen jízdní vlastnosti, ale i všechny ty vychytávky a novinky, které má superb nabízet.

Superb pro superženy

Pokud bych měla Superba zařadit do „autokabelkovských“ tříd, spadal by jak mezi batohy, tak do aktovek (vlastně je i vynikající shopper bag). Skoro by se dalo říci, že je to auto pro superženu, která zvládla skloubit rodinu a manažerskou práci. Taková dáma musí být velmi schopná, organizovaná, vynalézavá, ale i obklopená lidmi, kteří ji podpoří, a věcmi, které ji pomohou usnadnit život. Ačkoli já mám k superženě hodně daleko, dovedu si představit, že právě nový Superb je to auto, které by mohla a měla mít!

Auto pro superženu, která zvládla skloubit rodinu a manažerskou práci.

Designérský kousek

Musím se přiznat, že minulá generace Superbu se mi moc nelíbila. Zadek sedanu jsem vůbec nezkousla, kombi mi přišlo hezčí, ale i tak vzhledově těžkopádné. To novinka je úplně jiná káva. Vypadá dynamicky, elegantně a neuvěřitelně maskuje své úctyhodné rozměry. Vážně luxusní práce, designérům novinky tleskám. Podobné dojmy mívám obvykle jen z aut „prémiových“ značek, Baworáků, Audin, Mercedesů či Lexusů, takže jednoznačně palec nahoru.
Interiér je uhlazený, krásně zpracovaný, vypadá kvalitně a hodnotně, ovšem tak na zadek jako z designu karoserie si z něj ale už nesedám.

Kancelář a hotspot na čtyřech kolech

Nejen superženy by mohly ocenit možnost vysokorychlostního internetového připojení a velmi propracovaný, inovovaný palubní systém nabízející propojení s vašimi telefony a tablety přes aplikace Apple CarPlay nebo Android Auto. Asi by to chtělo ještě s sebou v kufru vozit nějakýho „ajťáka“. :-) Ale ne, vážně, leccos jsem si zkoušela a přijde mi to intuitivní, pochválit musím grafiku nebo třeba navigační systém. Testovaná auta byla výbavou napěchovaná „až po střechu“. Samozřejmě je nutné pro všechny tyhle libůstky sáhnout při nákupu vozu hlouběji do kapsy. Na druhou stranu ani základní výbava auta není nijak chudá.

Já sám!

Superb může být vybaven i řadou jízdních asistentů. Vyzdvihla bych adaptivní tempomat. Ačkoli ho jinak moc ráda nemám a často mi vadí udržování až příliš „bezpečné“ vzdálenosti za autem před sebou, tady lze odstup nastavit v širokém rozsahu. Varianta nejmenšího odstupu mě dokonce až trochu stresovala. :-) Zajímavostí je třeba také asistent pro vyjíždění z parkovacího místa.

Simply Clever

O jednoduchých, ale praktických a funkčních řešeních, která mají člověku usnadnit či zpříjemnit cestování, jsem už psala v samostatném příspěvku zde a chválou jsem nešetřila.

Na zadních sedadlech je opět prostoru habaděj i pro hanbaděj. :-)

Prostor a komfort

Tak to bylo, je a bude. Superb je vyhlášený svým prostorným interiér i obřím zavazadlovým prostorem. Novinka to dotáhla dokonce na 660 litrů objemu, k využitelnosti nelze mít výhrad, naopak. Na zadních sedadlech je opět místa habaděj i pro hanbaděj. :-))

Neunavuje

Jízda s novým Superbem je velmi příjemná. Pohodlí, ticho, příjemné ovládání, bohatá výbava. Nebudu psát, že dlouhé cestování se Superbem neunaví, ale osvěží, ale pravdou je, že o co nejnižší spotřebu vaší energie během cestování a vaši pohodu se tu vývojáři postarali dobře. Chválím jízdní vlastnosti, komfort odpružení i odhlučnění.

Pod kapotou

Pro Superb budou nabízeny benzinové a naftové motory ve výkonovém rozmezí 120 až 280 koní. Já jsem vyzkoušela oblíbenou kombinaci 2.0 TDI/150 koní s „automatem“ DSG. Musím říci, že s touhle verzí, hlavně pokud ročně najedete hodně kilometrů, nemůžete udělat chybu. Zajímavostí je verze 1.4 TSI ACT/150 koní, kterou jsem měla možnost také vyzkoušet. Zajímavé je na motoru to, že když od něho zrovna nechcete nějaké velké výkony, umí pracovat jen na 50 % (správně řečeno, nejede na čtyři válce, ale jen na dva) a tím se sníží jeho spotřeba. Musím říct, že jsem byla velmi mile překvapena tím, jak často je úsporný režim práce motoru spínán. Dokonce i na rovné dálnici, při rychlosti 120 km/h! O práci motoru máte informaci na přístrojovém štítu, není překvapením, že ve městě či na okresce „odpočívá“ půlka motoru velmi často. Reálně jsme pak na testovací trase dosáhli spotřeby 6,9 l/100 km.

V hlavní roli

Nový Superb se vám pak lépe představí na fotkách na tomhle videu, které jsem pro vás stáhla na youtubový kanál Autokabelek.

 

Je tohle auto pro tebe?

JSI TO TY?

Máš-li velkou rodinu a manažerskou práci, jsi přesně ta, na kterou nový Superb Combi útočí. Líbit se ti ale může i pokud prostě „jen“ často jezdíš na dlouhé cesty nebo pokud máš ráda velká, bezpečně působící a reprezentativně vyhlížející auta, nebo pokud kvůli své práci či koníčkům potřebuješ v osobním autě převážet množství věcí, které by zaplnilo i na dodávku. Do města Superb úplně není, ale dokáže nabídnout i různé šikovné asistenty pro parkování a koneckonců, když je pro spoustu řidiček super auto do města třeba Porsche Cayenne nebo BMW X5, tak proč by se do centra města „nevešel“ Superb. :-)

 

A MÁŠ NA NĚJ?

Zajímavé je, že „cena od:“ je o něco vyšší než tomu bylo u předchozí generace. Ceny modelů vyšších výbav a silnějších motorů jsou pak srovnatelné, leckdy i nižší. Superb chce totiž nabídnout dobrou výbavu i u základních verzí, zároveň si však chce zachovat ve všech provedeních dobrý poměr ceny a užitné hodnoty. Cenový rozdíl oproti již prodávané výchozí verzi je ve všech provedeních příznivých 30 000 Kč. Základní cena je již v textu zmiňovaných 629 900 Kč (1.4 TSI ACT/150 koní). Já bych volila buď verzi 1.8 TSI/180 koní (od 806 900 Kč) nebo 2.0 TDI/150 koní (od 735 900 Kč). Obojí se samočinnou dvojspojkovou převodovkou DSG, automat k takovému autu prostě podle mě patří.

Pro a proti

PROČ SI HO KOUPIT?

A co prostě proto, že je vážně dobrý? Dobře vybavený, komfortní, stylový, ale i praktický, prostorný. Působí robustním dojmem, dodává pocit bezpečí. Má kufr, který vyhoví potřebám velké rodiny, nabízí se v mnoha verzích vč. provedení s pohonem všech kol, takže vybrat si vyhovující verzi by nemělo být složité.

 

PROČ SE PODÍVAT JINAM?

Pokud máte rády neokoukaná auta, bude vám nový Superb vyhovovat maximálně tři měsíce. Je jasné, že za chvíli jich bude na silnicích jako máku. V tom případě bude lepší se rovnou poohlédnout jinde. Stejně tak už nový Superb nedokáže vyhovět požadavku na šestiválec pod kapotou.

 

MŮJ TIP

Když jsem tak přemýšlela o konkurentech, uvědomila jsem si, že bych dnes v tomto segmentu a cenové kategorii rozmýšlela nakonec jen mezi dvěma auty, a to Mazdou 6 Wagon a právě novou Škodou Superb Combi. Souboj německého a japonského přístupu k návrhu auta. :-) Ostatní konkurenti mě tak nebaví. A tak můj tip zní jednoznačně – pokud hodláte pořizovat auto této kategorie, na Superba si počkejte, vyzkoušejte si ho a uvidíte, zda vás osloví stejně jako mě.

Mělo by vás ještě zajímat

Za hlavní konkurenty ŠKODY SUPERB COMBI považuji nejen Volkswagen Passat Variant, ale i Opel Insignia ST, Peugeot 508 SW, Hyundai i40 kombi, Citroën C5 tourer nebo Mazdu 6 Wagon.

 

Technické údaje

Škoda Superb Combi – jízdní dojmy (2015)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 629 900 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 925 900 Kč
  • Cena testovaného modelu: 998 900 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Nafta
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 1 968 cm³
  • Nejvyšší výkon: 150 k při otáčkách: 3 500/min
  • Nejvyšší točivý moment: 340 Nm při otáčkách: 1 750/min
  • Převodovka: Šestistupňová automatická
  • Pohon: Přední
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: Kombi
  • Segment: Střední třída
  • Délka: 4 856 mm
  • Šířka: 1 864 mm
  • Výška: 1 477 mm
  • Rozvor: 2 841 mm
  • Objem kufru (základní): 660 l
  • Objem kufru (největší): 1 950 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 520 kg
  • Užitečné zatížení: 640 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 4,5 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 5,3 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 4,1 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 6,5 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 118 g/km
  • Objem nádrže: 66 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 3 roky
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,0 s
  • Nejvyšší rychlost: 216 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *