Mercedes-Benz E 220 d (2016)

Vaše vyšší já – průvodce i strážce

 

Tady a teď! Tady a teď v nové třídě E se propojují tradiční hodnoty dlouhé historie značky s technologiemi budoucnosti. Pojďte spolu se mnou otestovat tenhle výjimečný model.

Už jste četly post „Vybírejte auta srdcem„? V mých nových recenzích je nyní méně obecných popisů vlastností a srovnávání s konkurenty a více informací o zacílení na jednotlivé typy zákazníků a zákaznic, tak abyste skutečně hned věděly, zda je tohle auto pro vás.

 

Retro, vintage, oldschool styl. Inspiraci z minulosti čerpají designéři, automobilový tvůrci i módní návrháři. Mercedes-Benz třídy E se však inspiruje budoucností. Má vizi, a ta je velmi uvěřitelná. Proč? Protože je z něho cítit moudrost načerpaná v minulých devíti životech…

Každý detail interiéru je nádherně „řemeslně“ zpracovaný, reproduktory ve dveřích jsou malým uměleckým dílem.

O 13 věcech, které desátá generace třídy E (Mercedes tuto generaci s označením W213 v tiskové zprávě trefně nazval šťastnou třináctkou) přivezla z budoucnosti, jsem psala již zde a o své dojmy z prvního svezení jsem se už s vámi také podělila (zde). Teď jsem za jeho volantem strávila celý týden, a byl to báječný týden plný poznání, nových zkušeností a zážitků. Testovaná verze byla v provedení Exclusive (dříve Elegance, v nabídce ještě Avantgarde a AMG), které snadno poznáte podle „zaměřovače“, hvězdy na kapotě. Škoda, že hvězda není z místa řidiče vidět tak dobře jako dříve, kapota se totiž směrem dopředu svažuje. To je však daň za ladné tvary (a bezpečnost chodců). Éčko je velmi majestátní (negáč by řekl povýšené) a dle mého názoru nepřehlédnutelné, i když v mnoha recenzích jsem se už dočetla opak. V interiéru na vás dýchnou ty tradiční hodnoty, o kterých jsem psala v úvodu. Krásně zpracovaná a dřevem obložená palubní deska je opticky propojena s výplněmi dveří, což vytváří neuvěřitelně útulný dojem. Každý detail je nádherně „řemeslně“ zpracovaný, reproduktory ve dveřích jsou malým uměleckým dílem a slovo „útulný“ si rozhodně nevysvětlujte jako stísněný, místa je tu více než dříve a pohodlí opravdu spoustu (srovnání se Superbem mi nepřijde na místě, ale kdyby někdo tuhle informaci vyžadoval, tak ano, v Superbu je více místa pro nohy zadních cestujících :-)). Ani náznak automobilových dob minulých pak nenajdete na přístrojovém panelu ani středové konzole. Přístrojový panel je totiž digitální (Widescreen Cockpit) a plynule přechází v obrazovku informačně-zábavního systému (Comand Online). K jeho ovládání slouží otočný ovladač a nově také touchpad a dotykové ovládání umožňuje i multifunkční volant. Zcela logicky a přehledně, nalevo si nastavujete přístrojový štít, napravo Command. Ačkoli vše zpočátku vypadá složitě a vy máte dojem, že si nepustíte ani rádio, po chvíli již palubní systémy ovládáte s přehledem. Vše je opravdu intuitivní a bát se tak nemusejí ani ti, co ještě s láskou vzpomínají na Nokii 5110. Nechybí samozřejmě možnost měnit zobrazení displejů nebo nahradit otáčkoměr mapou navigace. A tím samozřejmě rozmazlování nekončí, ale teprve začíná. Chválím vynikající posaz za volantem a sedadla, díky kterým má člověk i po dlouhé cestě příjemný pocit po těle.

Ačkoli je označení 220 d tradiční, motor pod kapotou téhle verze je zcela nový. Lehčí, výkonnější, úspornější a kultivovanější. V praxi je to takový brumla (to ten zvuk, takový brumlavý, jinak je prost jakýchkoli vibrací či rezonancí), přitom hezky pružně zrychluje. Skvěle si rozumí také s devítistupňovou automatickou převodovkou, jejíž styl práce je přesně tak noblesní, jak je tady očekáváno. Co se spotřeby týče, já jezdila v průměru za 6,5 l/100 km, což mi i s ohledem na chladné počasí nepřijde vůbec špatné, tabulkové hodnoty neřešte, víme, jak to s nimi je… Obecně, pokud máte rády výkonná auta a dynamický styl jízdy, tak musíte zvolit výkonnější motor, ale jako polykač kilometrů a pohodlný manažerský kočár je tahle verze skvělá. Já osobně jsem si to klidné a pohodové cestování celý týden hrozně užívala, řekla bych, že éčko zklidnilo i můj jízdní styl. Ale vím, že časem by mi ta příjemně „zbytečná“ výkonová rezerva chyběla.

Mistr noblesně rychlé a svižné, ale přitom plavné jízdy!

Podvozek Agility Control s tlumiči, které mění svou charakteristiku v závislosti na míře propružení (při menším jsou měkké, při větším ztuhnou), je součástí standardní výbavy (za příplatek je v nabídce adaptivní vzduchový podvozek ABC). Podle mého názoru je třída E jízdně agilní (až by se mi chtělo říci mrštná, ale nějak sem to slovo nepasuje) jako nikdy předtím, skoro jako menší třída C. Díky strmějšímu řízení už nemáte v ostřejších zatáčkách ruce „do vánočky“ a celkově je éčko naprostý mistr noblesně rychlé a svižné, ale přitom plavné jízdy, kterou si řidič skutečně užije. Tlumiče krásně filtrují zvlněnou silnici, ale s většími nerovnostmi a příčnými spárami si už tak suverénně neporadí. No prostě české silnice jsou tvrdou zkouškou a občasné rázy, hlavně od zadní nápravy, na nerovnostech trochu kazily pocit výjimečného svezení. Za mě by tahle verze mohla být klidně laděna ještě více do komfortu, skvěle by to odpovídalo jejímu celkovému charakteru.

O pohodlné cestování bez známek únavy se velkou měrou zasluhují funkční a propracované jízdní asistenty. Pro mě je top adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu. Všechno funguje naprosto úžasně, adaptivní tempomat vám dokonce může hlídat maximální povolené rychlosti, pracuje naprosto spolehlivě, brzdí citlivě, v zácpě prakticky řídí místo vás (dokonalé díky kombinaci se samočinným řízením, kdy se vaše éčko „chytí“ auta  před vámi a kopíruje jeho jízdní stopu, když kolona nezastaví na více než 15 sekund, tak se zase samo rozjede, jinak stačí jen ťuknout do plynového pedálu) a adaptivní tempomat dokonce umí za auta před sebou dojíždět na docela rozumně malý rozestup (vše je samozřejmě nastavitelné). Více o „vychytávkách“ nového éčka si můžete přečíst v mém článku zde. Kromě těch „bouracích“ asistentů (díky za to!) jsem vyzkoušela snad vše a dávám palec nahoru! Pecka je například i parking pilot, hlavně to parkování a vyjíždění z parkovacího místa, kdy éčko řídíte iPhonem (verze pro android se už chystá). Už žádný ušpiněný kabát z nastupování do auta v úzkém prostoru! Jukněte na video, jako autíčko na vysílačku! :-)

Působí luxusně jako esko, přitom umí být agilní jako céčko! Jeho asistenční systémy vám navíc v malém předvedou komfort auta s řidičem.

Hledáte polykače kilometrů a motor je z vašeho pohledu synonymum pro pohon a nikoli vášeň?
Už nehledejtE_E… :-)

Je tohle auto pro tebe?

JSI TO TY?

Třída E je nejtradičnější model Mercedesu. Tradice a ušlechtilost tohoto modelu může učarovat ležérkám. Mercedes třídy E je zároveň ztělesněním elegance a manažerce, elegantní dámě, by velmi slušel. Svým galantním přístupem okouzlí i okázalé královny, těm bych jen pro podpoření pocitu výjimečnosti doporučila šestiválcovou motorizaci.


A MÁŠ NA NĚJ?

Základní verze E 200 d/150 koní vyjde na 1 197 900 Kč. Testované provedení startuje na částce 1 270 500 Kč a pro zajímavost, vrcholné provedení AMG můžete pořídit za 1 960 200 Kč. Základní ceny jsou věc jedna, 31 stránek ceníku s mnoha lákadly ve formě příplatkové výbavy věc druhá. Co by stálo za hřích, je vzduchový podvozek Air Body Control za 60 664 Kč, sada jízdních asistentů Plus (76 375 Kč), LED světlomety (62 055 Kč), sada pro parkování s 360° kamerou (47 416 Kč), komfortní vyhřívaná a ventilovaná sedadla (35 005 Kč), multimediální systém Command Online (87 513 Kč) nebo soundsystém Burmester s těmi krásnými repráčky (27 050 Kč). O designovým doplňcích ani nemluvě! :-) Jen pro info, hnědá magnolie s dekorem „flowing lines“, kterou vidíte na fotkách z interiéru, vyjde na 31 505 Kč. No prostě podle mého názoru na správně vybavené E 220 d potřebujete nějakých 1 600 000 Kč vč. DPH. Bude-li více (nebo možnost odečíst si DPH), tak ještě lépe, více krásy, péče a pohodlí.

Pro a proti

PROČ SI HO KOUPIT?

Mezi silné stránky třídy E řadím krásný, komfortní a úžasně zpracovaný interiér, snadné a intuitivní ovládání palubních systémů (a že jich tu je), nejmodernější jízdní asistenty (tohle bylo před pár lety ještě naprosto nemyslitelné), které dokážou opravdu minimalizovat únavu a náročnost dlouhého řízení, kultivovaný motor a sametově řadící automatickou převodovku, dokonalé odhlučnění kabiny nebo výkonná LED světla a v neposlední řadě i agilnější jízdní vlastnosti.

 

PROČ SE PODÍVAT JINAM?

Jediné, co se mi na testovaném autě nelíbilo, byly rázy od podvozku na větších nerovnostech. Tady je laťka na hodnocení, co je komfortní a co není, prostě nastavena hodně vysoko. Řešil by to jistě příplatkový vzduchový podvozek. Takže důvody, proč se dívat jinam, jsou jen dva: chcete něco sportovního nebo nemáte dost peněz. :-)

 MŮJ TIP

Kdybych si já vybírala třídu E, sáhla bych asi po verzi 350 d. Zvolila bych si určitě provedení Avantgarde s hvězdou v masce chladiče. „Zaměřovač“ už stejně kvůli svažující se kapotě není moc vidět a provedení Avantgarde (nepleťte si s avantgardním stylem, to je něco jiného, u Mercedesu náleží označení Avantgarde mladistvěji a sportovněji působícím verzím) má pro mě větší šmrnc. Co bych si v případě třídy E určitě zatrhla v seznamu příplatkové výbavy, jsem prozradila už v „Máš na něj“, tak snad jen dodám ještě takovou perličku. Éčko má krásný klíček, můžete vybírat matné či lesklé pochromování a černou a bílou barvu. Já bych chtěla ten bílý, hodil by se mi k iPhonu. :-) A co musí být naprosto úžasná věc, je digitální klíč od auta. To jsem nevyzkoušela, ale znamená to, že můžete odemykat a „startovat“ telefonem.

 

Mělo by vás ještě zajímat

Za hlavní konkurenty MERCEDESU-BENZ TŘÍDY E považuji nejen BMW řady 5, ale i Audi A6, Lexus GS, Volvo S90, Jaguar XF nebo Infiniti Q70.

Technické údaje

Mercedes-Benz E 220 d (2016)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 1 197 900 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 1 270 500 Kč
  • Cena testovaného modelu: 1 939 740 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Nafta
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 1 950 cm³
  • Nejvyšší výkon: 195 k při otáčkách: 3 800/min
  • Nejvyšší točivý moment: 400 Nm při otáčkách: 1 600/min
  • Převodovka: Devítistupňová automatická
  • Pohon: Zadní
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: Sedan
  • Segment: Vyšší střední třída
  • Délka: 4 923 mm
  • Šířka: 2 065 mm
  • Výška: 1 468 mm
  • Rozvor: 2 939 mm
  • Objem kufru (základní): 540 l
  • Objem kufru (největší): 0 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 680 kg
  • Užitečné zatížení: 640 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 4,3 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 4,7 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 4,1 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 6,5 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 112 g/km
  • Objem nádrže: 50 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 2 roky
  • Záruka proti prorezivění: 30 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
  • Nejvyšší rychlost: 240 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *