„Hluchých“ míst, kam se auto konfekční velikosti nenasouká, ale XXSmart se tam ve vteřině zabydlí, je všude habaděj.
Noční můra z autoškoly aneb rozjezd do kopce. Na rovině máte na práci se spojkou a brzdou času dost, v kopci je však nutné pracovat rychle a mít jistý cvik. Pár rad, tipů a vysvětlení „jak na to“!
Než se vám ten správný „grif“ dostane do nohou nebo jedete-li s půjčeným autem, kde si nejste jisté záběrem a chodem spojkového pedálu, můžete si pomoci ruční brzdou, aby vám auto necouvlo a nenarazili jste třeba do auta za sebou. Ještě, než se začneme rozjíždět zaháhneme ruční brzdu, pozor ne úplně nahoru a jak se říká „na krev“, ať nám jde snadno povolit. Ruku si necháme na ruční brzdě, druhou držíme volant a pomalu pouštíme spojku a přidáváme plyn. Jakmile cítíme, že má auto tendenci se rozjet, citlivě ruční brzdu pustíme. Citlivě, citlivě. 😉
Většina nových aut je však dnes vybavena funkcí „hill holder“ či „auto hold“. Je to jakási automatická ruční brzda. V praxi to funguje takhle. Stojíte v kopci s nohou na brzdovém pedálu. I když jej uvolníte a nohu přesunete na plyn, zůstává auto ještě několik sekund zabrzděné a brzdy se automaticky povolí až v okamžiku rozjezdu. Je to velmi praktický a komfortní pomocník.
Další možností, jak si usnadnit rozjezd do kopce je pořízení auta s automatickou převodovkou, ale to už je jiná písnička. 🎶
Více na Youtube kanálu Autokabelek!