Cactus je auto, které dokáže být i ve stříbrné metalíze vyzývavé a extravagantní.
Umíte si samy dolít olej v případě, že se vám rozsvítí oranžová kontrolka s olejničkou nebo v případě, že při kontrole zjistíte, že je oleje v motoru méně, než má být? Ve videu najdete návod, jak postupovat krok za krokem.
Minule jsme kontrolovaly hladinu oleje (odkaz zde), tentokrát se podíváme na to, jak olej dolít v případě, že jej máte v motoru málo. Budeme znovu potřebovat papírové kapesníky a olej. Není olej jako olej, výběru toho správného se budeme věnovat příště, určitě vám však doporučím, abyste si v servisu, kam jezdíte, řekly o litr na případné dolévání. Můžete ho vozit v kufru a mít tak vždy po ruce.
Co motor, to jiné množství oleje. Celková náplň je pro představu asi 4 až 6 litrů. Mezi horní a spodní ryskou měrky jsou přibližně tři čtvrtě litru až litr a my se chceme dostat lehce nad půlku. Takže doléváme přiměřeně, přiměřeně, zkusíme nejdříve třeba půl litru. Nádoby s olejem mívají rysky, takže si to můžete krásně odměřit. Na víčku pro dolévání oleje je buď piktogram olejničky, nebo nápis OIL. Odšroubujeme jej a olej opatrně dolijeme. Po dolití chvilku počkáme a opět zkontrolujeme hladinu měrkou. Pokud máme stále málo, tak si postup ještě jednou zopakujeme, ale já věřím, že se vám to povede napoprvé, takže už zbývá jen zpátky zašroubovat víčko. Jestliže vám ještě zbylo něco v lahvi s olejem, tak i tu pečlivě zavřete, ať se vám nevylije do kufru. Pokud je prázdná, tak byste ji správně měly vyhodit do nebezpečného odpadu, do koše na nádoby od olejů, které bývají na benzinkách.
Více na Youtube kanálu Autokabelek!