Toyota Yaris Cross – první dojmy a pojmy

Novinka Toyota Yaris Cross zdá se skvěle doplní modelovou nabídku své značky. U Toyoty jej hrdě nazývají SUV, nikoli crossover, a to proto, že bude k dostání i ve čtyřkolce, což v tomhle, modelově už celkem nabitém, segmentu vůbec není pravidlem. Navíc je to navýsost praktická a přitom šik autokabelka. A co dalšího vám může Toyota Yaris Cross nabídnout?

 

Toyota v roce 1994 s modelem RAV4 vlastně založila segment SUV, některé z vás ještě nebyly na světě, jiné si možná už ani nevzpomenou na časy, kdy nikdo nevěděl, co znamená zkratka SUV. Ono tedy ani dnes moc lidí neví, že SUV znamená “sport utility vehicle”, za to každý ví, co si pod pojmem SUV představit. Dnes má Toyota nabídku SUV doslova pro každého a do každé rodiny a rodina SUV Toyota se právě rozrůstá o nový Yaris Cross.

Yaris Cross je malé SUV neboli B-SUV neboli kompaktní crossbody autokabelka. 👜 Konkurentů má více než dost a rozmanitost této třídy je až neuvěřitelná. Velikostně padne přesně mezi Yaris a CH-R. Jak říkají u Toyoty, CH-R je designovka, Yaris Cross je praktik (něco jako BMW X1 a BMW X2?). Je sice kratší než CH-R, ale zato je vyšší a má vyšší světlou výšku, aby mohl lépe parkovat na obrubníku a jezdit po nezpevněných cestách. Pro zajímavost průměr velikosti zavazadlového prostoru v segmentu je 400 litrů, výkony se pohybují od 83 až do 200 koní, v segmentu najdete hybridy i plug-in hybridy.

Vychytávky nového Yarisu Cross aneb dobrý hardware i software. 😉 Zcela nový multimediální systém nabízí novinku v podobě bezdrátového propojení Apple CarPlay a Android Auto, dokonalá věc! Zajímavostí jsou funkce Smart Parking a Fuel Assistant. V Česku bohužel ještě nejsou tyto služby rozšířené, ale v cizině budete moci využít. Smart Parking vám najde v kooperaci s navigací parkovací místo, “checkuje” parkoviště i volná místa na ulici (to prý zatím mají jen v Belgii) a Fuel Assistant je plně bezkontaktní tankování, kdy nemusíte ani vystoupit z auta. Skvělé je, že si nový dotykově ovládaný multimediální systém  zachoval i pár klasických tlačítek. Pak tu máme elektrické, i bezdotykové ovládání víka kufru, což nenabízí ani CH-R (objem u předokolky bezmála 400 litrů, čtyřkolka 320 litrů), dvouúrovňovou dělenou podlahu  zavazadelníku (vejde se i jízdní kolo po demontáži předního kola) a šikovné popruhy a organizéry v něm a také sklápění zadních sedadel v poměru 40:20:40, což v praxi znamená, že ze středního dílu sedadla si můžete udělat loketní opěrku či průchod do interiéru na lyže či jiné úzké a dlouhé předměty. Více o novinkách, aplikaci MyT i praktičnosti nového Yarisu Cross v infografice.

Bezpečnost, pohon a jízdní asistenty, to je téma, o kterém by se dal napsat samostatný článek. Nový Yaris Cross má stejnou, novou platformu jako aktuální Yaris. Toyota Safety Sence je soubor jízdních bezpečnostních asistentů. Co vše obsahuje, můžete vidět v infografice níže. Oproti většině současných modelů Toyoty obsahuje i opravdu aktivní asistent pro udržení v jízdním pruhu, který nereaguje jen na nebezpečí po přejetí čáry, ale skutečně auto udržuje v jízdní stopě. Zajímavostí je i nouzový asistent řízení. Nevíte, co si pod tímto pojmem představit? Pomůže například při vyhýbacím manévru, kdy se potřebujete vyhnout překážce ve vašem jízdním pruhu vyhnutím do protisměru. Asistent vám ulehčí vyhnutí i navrácení zpět do vašeho jízdního směru. Yaris Cross má vyšší světlou výšku a nabízí i pohon všech kol, jak už jsem zmiňovala. Ten je tvořen elektromotorem na zadní nápravě a je tak k dispozici pouze ve verzi Hybrid. Přenos výkonu na přední a zadní kola je v rozmezí poměrů 100:0 až 60:40 a nabídne i volbu jízdních režimů pro co nejlepší průjezdnost za zhoršených adhezních podmínek. Yarisy Cross s pohonem 4×4 mají navíc i sofistikovanější zadní nápravu (víceprvkové zavěšení).

Toyota hybridy vyrábí už 23 let, aktuálně mají její auta pod kapotou 4. generaci hybridního ústrojí. U Yarisu Cross máte na výběr, co se motorů týče, verze 1.5 hybrid (116 koní, v kombinaci s automatickou převodovkou e-CVT) nebo čistě benzinovou jednapětku (125 koní na výběr manuální nebo automatická převodovka CVT). Yaris Cross se začne velkosériově vyrábět za měsíc, nyní sice už můžete předobjednávat, ale na showroomech budou auta později. První zákazníci, kteří si svoje nové Yarisy Cross objednají teď, dostanou auta na podzim. Základní cena činí 435 000 Kč, už základní výbava je celkem bohatá a na výběr máte z pěti výbavových stupňů. Kompletní ceník najdete zde. A ještě jedna důležitá informace, aktuálně nabízí Toyota slevu až 45 000 Kč a zimní kola za zvýhodněnou cenu. Proč se teď řeší zimní kola? Protože, jak jsem psala výše, auta budou dodána na podzim, aha?! 😉

Každá výbava je jiná, každá má jiný styl. Ceník a výbavy jsou nastavené tak, ať nestrávíte mládí specifikováním auta a pročítáním příplatkové výbavy. Takže tu máte pět šikovně poskládaných výbavových stupňů, ze kterých si můžete vybrat podle vkusu, stylu i potřeb z hlediska prvků výbavy. Yaris Cross obecně nabídne skvělý kompromis, či spíše vynikající poměr mezi komfortem ježdění po městě (kompaktní rozměry) a prostorností (praktický interiér) a navíc má pohon všech kol pro pohodové cestování v zimě i aktivní trávení volného času v přírodě.
To byla paráda být zas jednou na offline akci. Děkuju Toyotě za perfektní prezentaci, díky které vám můžu předat všechny informace o téhle zajímavé nové autokabelce. Po prázdninách by měla být k dispozici první auta na novinářské testování.

Jak se vám líbí nový Yaris Cross? Mě se moc líbí ta zlatá barva, ve které se nám představil! ⭐️
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!

Tags – Toyota, Toyota Yaris Crossnové autokabelky

Foto: Toyota Česká republika

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

1 komentář

Tomáš
4.8.2021

Tedy musím říct, že se mi nový styl Yarise velmi líbí, nikdy jsem nebyl přílišným fanouškem té masky do x toto je obrovský krok kupředu.

Tomáš, http://fabiahtp.wz.cz/

Odpovědět

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *