Svezení s Fordem Focus ST

11.5.2015 Veronika Petrů , 0 komentářů

Pozvání na testovací jízdy na okruhu se sportovně střiženým autem rozhodně neodmítám! Můžu vám tak díky tomu odpovědět na otázku, zda máte na nový „vostrý“ Ford Focus ST začít šetřit.

Při prezentaci jsem seděla jako šprt v první lavici. :-) Nová světla, zadní nárazník, barvy a pár „trsátek“. Dále pak inovovaní jízdní elektroničtí pomocníci, kteří vám „helpnou“ při běžné jízdě i v nesnázích. Focus ST můžete mít s benzinovým motorem o výkonu 250 koní nebo s naftovým pohonem o výkonu 185 koní. Vybírat můžete z klasické pětidveřové verze a kombi, co se řazení týče, jediný dostupný je šestistupňový manuál. Ceny začínají na 698 990 Kč, kombi je o 20 000 dražší.

Nadopovaná informacemi usedám do auta a vyráží na trať v Sosnové. Sportovní Focus se může pyšnit výrazně tvarovanými sedadly, ve kterých se sedí parádně, doslova do nich zapadnete, nejsou ani tvrdá, ani měkká, jen pro nás holky menšího vzrůstu (já přibližně 163,52 cm) mají moc dlouhé sedáky, být ještě o centimetr delší, tak už snad ani nepokrčím nohy. :-) Hranu sedáku jsem totiž měla přesně pod koleny. Na okruhu Focus prokázal, že je velmi zábavný, přitom neutrální a čitelný a zmínění elektroničtí pomocníci člověku dodají jistotu i sebevědomí a tak nějak umožní projíždět zatáčky rychle, aniž byste se o to museli nějak zásadně snažit. Při testovacích jízdách po běžných silnicích se mi zas potvrdilo, jak je Focus ST použitelný pro každodenní ježdění. Podvozek není příliš tvrdý, takže ani na rozbité silnici z vás Focus nevytřese duši, motor i výfuky mají hezký zvuk, ale hlava z nich nebude bolet ani po stovkách kilometrů, řízení, řazení ani pedály nevyžadují „chlapskou“ ovládací sílu. Jen strmé řízení, kvůli kterému Focus zatáčí i při minimálním pohybu volantem, běžnou jízdu trochu „znervózňuje“.

Jestliže ze slovních spojeních a za nimi se ukrývajících kreacích typu „sportovní kabelka“ nebo „sportovně-elegantní outfit“ mám vyrážku, sportovní autokabelka může být skvělá věc. Jedním krásným příkladem je Focus ST. Jestli se vám designově líbí, chcete sportovní auto a auto na každodenní ježdění v jednom, dovolím si tvrdit, že vás nezklame, vad na kráse má pomálu. A pokud chcete být nepřehlédnutelné, doporučuju tu zářivou oranžovou barvu, je fakt úžasná. :-)

Joo, a ten sympaťák v závodním overalu na fotkách je Martin Prokop, závodník mistrovství světa v rallye, který nám přijel ukázat, jak Focus ST funguje v rukou profíka.

 

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *