Renault Kadjar – jízdní dojmy

3.7.2015 Veronika Petrů , 0 komentářů

V minulém týdnu proběhlo české novinářské představení nového Renaultu Kadjar. Já tam nechyběla, na tiskovce vzorně naslouchala, s „Kadžarem“ najela přes 70 kilometrů, a tak jsem plná informací a dojmů, o které se s vámi musím podělit.

Víte, že každé čtvrté auto segmentu C (tedy „velikostní“ třídy, kterou typicky reprezentuje třeba Volkswagen Golf), které se na světě prodá, je crossover (tedy jakýsi kříženec normálního „nízkého“ auta s autem terénním)? V Česku křížencům holdujeme ještě více, a tak dokonce každé třetí prodané auto této třídy je crossover. Třeba Škoda Yeti, Nissan Qashqai, Mercedes GLA nebo Kia Sportage. Nyní se s nimi o vaši přízeň hodlá poprat nový Renault Kadjar.

 

Dovolte, abych vás seznámila

Tento svalnatý metrosexuál dostal do vínku silné zbraně. V první řadě je to design. Mě okamžitě upoutaly chromované linky na přední masce, které efektně opticky navazují na LED pásky denního svícení v hlavních světlometech. Dále je to výbava, v nabídce najdete například Easy Park Assist (nyní v akci zdarma, běžně v paketu za 18 000 Kč). Tento systém umí „Kadžar“ sám zaparkovat a to příčně, podélně i šikmo k chodníku a z podélného parkovacího místa umí i vyjet. Jak to funguje, jsem nezkoušela, ale novinku už mám objednanou na test, takže slibuju, že to otestuju a v recenzi se s vámi o dojmy z tohoto slibně vypadajícího řidičského pomocníka podělím.
Výbava „Kadžaru“ je obecně velmi bohatá, už základní stupeň výbavy Zen obsahuje prakticky všechno, co člověk potřebuje. Další bezpečnostní a komfortní systémy, často i ty, které jsou běžně vidět spíše ve větších autech, obsahuje stupeň výbavy Intense nebo jsou za rozumný příplatek. Skvěle funguje palubní, informačně-zábavní systém R-Link 2 (22 000 Kč, ve výbavě Intese již standardně). Navigace srozumitelně a bezchybně naviguje, ovládání je jednoduché a intuitivní a dokonce nabízí hlasové ovládání v češtině, což mi přijde vážně pecka.

V nabídce je přeplňovaný benzinový motor 1.2 TCe o výkonu 130 koní a naftová „jednapětka“ dCi o výkonu 110 nebo 130 koní. Pokud nechcete řadit manuálně, můžete si verzi 1.5 dCi/110 koní koupit s automatem EDC (dvouspojková robotizovaná, za mě může být :-). S nejvýkonnějším nafťákem se zase kombinuje pohon všech kol. A to u auta této třídy určitě není špatná věc. Ceny startují na 490 000 Kč.

Jízdní dojmy

Jestliže z venku „Kadžar“ vypadá vyfintěně a v automobilové módě by mohl reprezentovat jakousi sportovní eleganci, v interiéru je trochu nuda. Ale na druhou stranu v jednoduchosti je krása, vše je po ruce a dobře se ovládá. Navíc se zde i příjemně „odkládá“, praktických přihrádek, držáků a kapes je tu celkem dost. Také posezení je tu fajn, kromě širokých sedadel jsem měla pocit, že je to v Kadjaru dělané na míru mé drobné postavě. Jezdila jsem s vrcholnou naftovou verzí, motor je krásně tichý a celkový jízdní projev hodně přesvědčivý. Propadlé kanály, rozbité silnice, nerovnosti i výmoly zvládá auto s přehledem a klidem. Až takový k Austrálii propadlý kanál najde limit odpružení a vás z pohody vyvede tvrdší ráz, ale žádná katastrofa. Palec nahoru dávám jízdním vlastnostem, na více než sedmdesátikilometrové trase vedoucí po klikatých okresních silničkách jsem „Kadžara“ nešetřila, a přiznávám, že mě svou agilitou, nadšením, s jakým se vrhá do zatáček i malými náklony v nich (v rámci své křížencovité třídy) skutečně bavil. Abych jen nechválila, tak mě napadá, že se mi moc nepozdávaly dlouhé dráhy řazení manuálu, ale jinak musím říct, že na mě nový Renault Kadjar udělal vážně dobrý dojem.

 

Jako bonus pro vás ještě na kanálu Autokabelek na YouTube mám hezký renaultí reklamní spot, takže můžete juknout.

 

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *