Osobní kouzlo Subaru Levorg (první svezení)

14.10.2015 Veronika Petrů , 0 komentářů

Subaru Levorg doporučuju vyzkoušet, zažít a poznat jeho skutečné kvality. Věřím, že budete už po pár kilometrech stejně nadšené jako já!

Komfortní zóna, tenhle termín dnes rádi používají stylisti, výživový poradci i psychologové. Říkat něco o zajetých kolejích či zvycích a železných košilích je „out“. Vaše komfortní zóna mohou být paradoxně lodičky, z jiného soudku třeba zlozvyk nesnídat či přesvědčení, že nejlepší sport je gaučing u „Růžovky“ anebo bezmyšlenkovité kupování produktů od značek, na které jsme dlouhodobě zvyklé. Vystoupit z komfortní zóny znamená udělat něco jinak. Člověku se do toho moc nechce, přitom ho to může obohatit. Příklad: myslíte si, že bez podpatků nemůžete jít ani s košem? Můžete vystoupit z komfortní zóny, vyzkoušet teniskový trend a třeba zjistit, že jsou situace, kdy je vám v placatých botkách dobře a překvapivě si vůbec nepřijdete nežensky či neupraveně, jak jste si původně myslely. Nebo můžete zkusit do svého života zařadit nějaký prospěšný zvyk. Třeba otužovací ranní studenou sprchu (tak moc bych teda já z komfortní zóny nikdy nevystoupila), cvičení nebo můžete zkusit začít pravidelněji jíst. A následně můžete být pyšné na to, že jste se někam posunuly nebo v životě něco změnily, což je vždy „osvěžující“. Určitou danou komfortní zónu má většina lidí i ve výběru nového auta. Často je to třeba Octavia Combi jako představitelka ideálního praktického rodinného vozu. A co zkusit i tady překročit svůj stín a přinést do svého života závan svěžího vzduchu v podobě jiného velmi povedeného rodinného kombíku? Mám pro vás jeden tip!

Pro dobrodruha, pracanta i rodiče ve vás…

Subaru nikdy nebyla, nejsou a nebudou auta, která na českých silnicích potkáte v každé zatáčce. Stále více řidičů však jejich kouzlu podléhá, každým rokem se jich u nás prodává více, letos to bude nějakých 950 kousků. Většinu tvoří prodeje modelu Forester (SUV, tj. auto, co vypadá jako off-road, ale většinu života prožije na asfaltu) a je tomu tak možná i proto, že značce v nabídce dlouho chybělo takové nějaké „normální“ auto. To teď napraví novinka, model Levorg, který v reklamní kampani hlásá do světa, že je pro dobrodruhy, pracanty i rodiče. Levorg bude v nabídce značky hrát roli menšího a mladšího sourozence tradičního modelu Legacy. Dostane tedy roli, kterou dříve zastávala Impreza. Impreza však byla moc „obyčejná“, auto takto vyprofilované značky by asi nemělo konkurovat masovkám typu VW Golf nebo Renault Megane. Levorg se proto nechce nechat nijak škatulkovat. Tváří se jako všeuměl, jeho řízení by nás mělo bavit a přitom by měl být schopen nás i s celou rodinkou a kupou bagáže dovézt až za hranice všedních dní. Ano, sebevědomí je důležité, bez něho kouzla osobnosti nikdy nefungovala. Mimochodem, víte jak Levorg přišel k pro nás trochu podivně znějícímu jménu? Spojením slov legacy (dědictví), revolution (co by to tak v překladu mohlo být?) a touring (cestovní).

Dědictví

Pokud se vám líbila minulá generace Subaru Legacy (podle mě nejhezčí kombi všech dob a to rovnou říkám, že kombíky obecně moc nemusím), bude se vám líbit i Levorg. Vypadá sportovně, konec konců vypadá jako kombi od vrcholné sportovní verze značky WRX STI (dříve Impreza WRX STI). Nízká silueta, široké blatníky, ostré rysy. Zblízka však rozhodně nepůsobí agresivně, nýbrž tak nějak přátelsky.

Revoluce

I Subaru vystoupilo ze své komfortní zóny. Nikdy v minulosti totiž nemělo, co se designu, zpracování a celkového provedení interiéru týče, tak blízko evropským standardům. Pokud jste to náááhodou nevěděly, my Evropané a Evropanky jsme na auta v celosvětovém srovnání nejnáročnější. To, co v Americe či v Japonsku nikomu nevadí, my řešíme. V Levorgu je vše na omak příjemné, vše je po ruce a tak jako funkční v pravém smyslu toho slova, nechybí vychytávka pro snadné sklápění sedadel, na palubě je hned několik USB vstupů, ovládání veškerých funkcí se zdá být logické. Obzvlášť jsem ocenila vynikající posaz za volantem. I když jste jen o facku vyšší než barový pult, stejně jako já, pohodlně se zde usadíte. To není tak úplně běžné, zvlášť u rodinných aut, ale zároveň to vůbec neznamená, že by v Levorgu bylo málo místa, naopak je velmi prostorný.

Cestování

79 % všech v Evropě prodaných Subaru je v automatu. I my řidičky máme komfort samočinného řazení stále raději. A tak by nemělo pro novinku být velkým handicapem, že bude nabízena pouze ve verzi s automatickou převodovkou. Hlavu si nemusíte lámat ani s výběrem motoru. I ten je v nabídce jen jeden, a to benzinová přeplňovaná šestnáctistovka 1.6 DIT (ceník a základní info zde). Diesel se nenabízí, ale co, naftové auto se vyplatí jen když opravdu hodně jezdíte, má dražší servis a nafta smrdí. :-) Rodinným potřebám by mohla vyhovět kombinovaná spotřeba 7 l/100 km, radosti z jízdy zas výkon 170 koní, díky kterému Levorg není žádný louda. Převodovka řadí sametově a co mě opravdu uchvátilo, je ticho, jaké v kabině při jízdě panuje. Odhlučnění je vážně skvělé. Stejně tak komfort na rozbitých cestách je více než působivý. Z podvozku je cítit robustnost, opět se zde hezky povedlo skloubit zdánlivě neslučitelné požadavky na komfort a jízdní vlastnosti, jelikož i když je Levorg velmi komfortní, těžko budete ve třídě hledat auto, které by tak pěkně jezdilo a hezky se řídilo.

 

Subaru Levorg_autokabelky_001

 

Dlouhý post, co? Ale když já vám to prostě potřebuju všechno popsat a povědět. :-) Nikdy jsem se netajila tím, že značka Subaru je moje srdcovka. Pokud zrovna netestuju nějakou novinku, usedám za volant svého Subaru každý den a každý den se z toho těším. Velmi pozitivně však Levorg okouzlil i moje kolegy novináře, kteří se jízdní prezentace zúčastnili, takže věřím, že moje chvála je objektivní. A taky věřím, že vás tenhle písmenkově obsáhlý post nebude nudit!

 

 

Možná je pro vás Subaru něco neznámého. Neznámého, co může lákat, ale čeho se můžete i bát. Ovšem obavy stranou, kdo od auta čeká univerzálního společníka a pomocníka, hledá bezpečné, praktické a zároveň sportovní auto, toho si Levorg získá. Subárka si totiž obvykle vytváří silná pouta se svými majiteli. Kdo Subaru má, obvykle to není jeho první nebo to nebude jeho poslední. :-) Pro ty, kdo nemají k Subaru žádný vztah, by Levorg mohl být jejich prvním. U Subaru také věří, že zaujme majitele starších Legacy, kterým to nové už připadá zbytečně velké. No uvidíme, každopádně Levorgům přeji úspěch, budu ráda, když je budu na silnici potkávat, protože věřím, že za jejich volanty budou sedět spokojení řidiči a řidičky. A spokojený řidič je v pohodě řidič, co vás třeba pustí z vedlejší, i když nemusí. :-)

Chcete být spokojenými řidičkami? :-)

 

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *