Na zadních sedadlech je opět prostoru habaděj i pro hanbaděj. :-)
Kreativní, originální, individualistická a energická. Taková je podle barevné typologie majitelka fialového auta. Kdyby Carrie Bradshaw nejezdila po New Yorku taxíkem, řídila by Seat Mii by Cosmopolitan?
Před Cosmopolitanem bylo Mango, pamatujete na tenhle článek? Nová speciální edice se nejmenuje po legendárním drinku, ačkoli ani tohle spojení by vzhledem k jejímu sexappealu nebylo od věci, ale podle časopisu Cosmopolitan. Jeho čtenářky řekly, po čem touží, a Seat se jim přání pokusil splnit. Design, styl i výbava. Vše je tu nám ženám na míru. Ať už Cosmopolitan čtete nebo ne, teď se dozvíte, zda je tahle autokabelka ušitá na míru i vám!
Po čem ženy touží a jaké auto čtenářky Cosmopolitanu hledají?
Musím se přiznat, že patřím mezi lidi, kteří si potrpí na detaily. Považuju to za svou kladnou vlastnost, preciznost se cení nejen v práci, ale občas jsem tím protivná i sama sobě. Každopádně moje detailů milovné srdce nad speciální verzí Seatu Mii zaplesalo. Navíc fialová je moje oblíbená barva. Není tak prvoplánová jako růžová a červená, a přitom je tak ženská, výrazná a sexy… K fialovému lakování, které na sluníčku úplně září, tu byla sladěna černá střecha, kola a zlaté kryty zpětných zrcátek. Fialové šaty, černá bunda, zlaté či béžové lodičky. Už vidím ten autfit. :-) Jen pro zajímavost, když jsem u těch detailů, za příplatek můžete mít ozdobný kryt klíčku, fialový se zlatým. Testovaná verze měla bohužel obyčejný.
Interiér Mii Cosmopolitan je jako pokoj, do kterého jste pečlivě vybíraly nábytek a doplňky tak, aby byl sladěný a abyste se v něm cítily dobře. Zaujme stylovými, originálními a hlavně fialovými prvky. Ručně zpracované detaily, fialová palubní deska i čalounění sedadel v odstínu Violetto z Alcantary (docela luxus!) s efektním zlatým prošitím. Základní barvou interiéru je černá a černý je i strop, což je opět detail, ale pokud si toho všímáte stejně jako já, tak víte, že černý strop je mnohdy i u prémiových aut na přání a interiéru dodává nejen na útulnosti, ale i jakýsi punc okázalosti. V kufru jsem objevila krabici s pár zajímavými „neseserkami“. Zrcátko, stativ na mobil, ruční vysavač, objektivy ke smartphonu. To se hodí! A ještě je to všechno velmi fotogenické. :-)
Ve výbavě testovaného kousku byla vyhřívaná sedadla, ačkoli teď na ně není sezóna, ty nesmí v dámské autě chybět. Samozřejmostí jsou elektricky ovládaná okénka, u kterých mi ale chyběla funkce automatického stažení či vytažení. Když si například vezmete parkovací lístek a chcete zavřít okénko, musíte „čudlík“ po celou dobu držet. Chválím dostatek odkládacích prostor, ale já bych si objednala ještě držák na sluneční brýle. Nechybí kosmetické zrcátko ve sluneční cloně na místě řidiče a vedle je ještě praktický držák na fotku nebo doklady. V otevírání schránky před spolujezdcem je zas integrovaný držák na kabelku (velké plus si tím ode mě Seat získal, každopádně na držák jde zavěsit jen kabelka s tenkými „uchy“). V nepolední řadě musím zmínit asistent pro rozjezd do kopce nebo systém kontroly tlaku v pneumatikách.
Pokud jste kuchařka a celkově rodinný typ jako Carrie Bradshaw, bude vám kufr Mii stačit za všech okolností. Vešla by se sem jistě celá nová kolekce „nic na nohu s páskama“ Jimny Choo. Ale teď vážně, Mii je na své miiniaturní rozměry překvapivě velmi prostorné, čtyři kamarádky (nikoli tedy basketbalistky) si pohodlně vyrazí i na výlet. Výhodou je pětidveřová karoserie a velký úhel otevření dveří, takže budete stylově vypadat i při vystupování a nastupování.
Malá nepozornost, krátká textová zpráva či dlouhý pohled do zrcátka ve sluneční cloně a velký městský ťukanec je na světě. Mii Cosmopolitan nabízí systém Safety assist, který dokáže rozpoznat blížící se problém (rozumějte například nárazník auta před vámi) a automaticky zabrzdit až z rychlosti 30 km/h. Právě u městského auta má dle mě takový asistent největší uplatnění.
Do města manuál prostě nechcete a automat je dámskou volenkou stále hojněji. Pro Mii Cosmopolitan automat určitě ano, ale s tímhle je trochu těžké pořízení. Nejde totiž o automat, ale o robotizovanou manuální převodovku. Pokud jste někdy jely například se Smartem, asi tušíte, co teď budu kritizovat. Přeřazování je pomalé, hlavně mezi jedničkou a dvojkou. Chcete-li svižněji zrychlit, počítejte s prodlevou, převodovka jakoby si potřebovala promyslet, co zařadit. Ani čas na rozmyšlenou ji však občas nestačí na to, aby zvolila adekvátní rychlost. A tak tam někdy zbytečně kopne dvojku či trojku, jindy se zase k podřazení vůbec nemá. Pro předjíždění jednoznačně doporučuju zvolit manuální režim. Navíc z místa, ať už na jedničku nebo zpátečku se Mii nerozjíždí plynule, ale tak jako trošku poskočí, vyrazí vpřed či vzad, což je pro tyhle převodovky typické, ovšem ve městě to vadí dvojnásob. Ale co, řada konkurentů je na tom hůře, a když se s ní po čase člověk naučí „komunikovat“, tak se to dá. Dobrý trik je například zrychlovat na „tři čtvrtě plynu“. A v zácpě ji budete milovat, ať je jakákoli.
Litrový motor a 75 koní je v kategorii „mini“ příslibem svižného pohybu po městě. Mii v městských uličkách skutečně působí živě a energicky. Za městem a na dálnici je samozřejmě handicapované a není radno pouštět se do větších akcí. To mluvím o najíždění z vedlejší na hlavní a snaze rychle srovnat rychlost s provozem nebo o předjíždění. Zvuk má malý tříválec celkem kultivovaný, v interiéru se rozezní až když ho vytočíte.
O své majitelce říká, že viděla všechny díly Sexu ve městě, a to ne jednou. :-)
Mii je králem velkoměsta. Není to Smart (ale zase je čtyřmístné!), přesto s ním zaparkujete i tam, kde to ostatní musí vzdát. Do města, na nákupy, do práce, na kávu s kamarádkami. Ta hbitost a mrštnost je návyková. Dlouho jsem si ježdění po městě tak neužívala jako s Mii. Tady jsem se znovu přesvědčila, jak skvělé je mít do přeplněných ulic miniauto. I bloudění je s Mii sranda, otočí se totiž na pětníku, a napravit tak chybné odbočení je otázkou vteřiny. Mii je vážně zábavné a v zatáčkách celkem rychlé, jeho podvozek totiž působí překvapivě solidně, což je znát na komfortu i na jízdních vlastnostech.
Co mě překvapilo, je skutečnost, že ve standardní výbavě nejsou parkovací senzory. Pokud tohle bude číst nějaký chlap, tak si jistě bude ťukat na čelo a je pravda, že vzhledem k velikosti Mii asi senzory nejsou potřeba. Ale testovaný kousek je měl, jsou příplatkové a kdybych já specifikovala auto „Cosmopolitan“, určitě bych je do základní výbavy dala. Prostě sem tak nějak patří.
Seat Mii Cosmopolitan poutá pozornost. Užívala jsem si pohledů kolemjdoucích, kteří se za prťousem otáčeli. Dle autokabelkovské stylové typologie bych Mii Cosmopolitan doporučila hlavně okázalkám a extravagantním hvězdám. Právě ty jsou totiž milovnicemi města a pozornosti okolí a styl je jednou z jejich životních nutností. Život je přece krátký na to, abychom nevypadaly skvěle! :-)
Foto: Steering Media
Názor ostatních si sice vyslechneš, ale je to tvůj vnitřní hlas, který přesně ví, kdo jsi a co chceš? Žiješ teď a tady? Miluješ svobodu, městský život, kavárny, restaurace, řezané květiny, obchodní centra, výprodeje i luxusní butiky? I doma chodíš ve sladěném outfitu a za dveřmi tvého bytu tě nikdy nikdo neuvidí bez řasenky? Tak to si s Mii budete určitě rozumět! Mii má styl, je sexy, je zábavné. Pokud nerada poutáš pozornost, na víkendy pravidelně jezdíš přes půl republiky za rodinou, vyznáváš jiné sporty než běh na podpatcích a fitko nebo máš rodinu (i když jako druhé až třetí auto do rodiny proč ne!), hledej jinde.
Základní cena testovaného modelu činí 229 900 Kč, autokabelka v plné parádě, tak jak jí vidíte na fotkách, vyjde na 302 100 Kč. Výbava testované verze ovšem odpovídala o třídu většímu autu. Nechyběla tu automatická klimatizace (8000 Kč), tempomat (k mání v paketu Komfort spolu s parkovacími senzory, předními mlhovkami a elektricky ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky za 13 800 Kč), safety assist (5300 Kč) nebo vyhřívaná přední sedadla (5100 Kč). A ano, všechno je to tak nějak potřeba, prostě proto, protože to zpříjemňuje život.
Seat Mii Cosmopolitan je auto s vyhraněnou osobností, auto, se kterým buď vaše duše rezonuje, nebo nikoli. Takže proč si ho koupit? Za prvé proto, že se vám prostě líbí. Chcete-li pár objektivně-subjektivních dobrých důvodů, pak je to určitě osobitý styl, malé rozměry a celkově skvělé předpoklady pro hbitý pohyb po městě, zábavné jízdní vlastnosti, živý motor (ve městě), možnost volby automatické převodovky i dobrá výbava.
Seat Mii je samozřejmě celkem jednoúčelové městské auto. Ačkoli patří ve své třídě k prostorným, nic to nemění na faktu, že je maličký. Vadit může také slabší motor a nemožnost volby něčeho silnějšího, vyšší nakládací hrana kufru, nevytříbené chování robotizované převodovky a větší hluk v kabině ve vyšších rychlostech. Stejně tak hledáte-li něco nenápadného, není Seat Mii by Cosmopolitan tou pravou volbou. Selekci zákazníků provádí také na danou třídu vyšší cena.
Miniautům logicky chybí určité prvky výbavy i komfort větších aut. Je to daň za nižší cenu i obratnost danou miniaturními rozměry. Jen málo se v téhle třídě objevují auta, která cílí na zákazníky a zákaznice, kteří chtějí městské auto (jak já tomu říkám čtyřkolový skútr), ale přitom i dobrou výbavu a možnosti individualizace a nevadí jim si za takovou „úzkoprofilovku“ připlatit. Já osobně každé takové auto vítám. Ve verzi Cosmopolitan bych ve standardní výbavě čekala pár komfortních prvků navíc a držák na sluneční brýle. :-) Každopádně jsem si s ní ten týden skvěle užila!
Za hlavní konkurenty SEATU MII považuji nejen jeho „sourozence“ Škodu Citigo a Volkswagen up, ale i Toyotu Aygo, Citroën C1, Peugeot 108, Hyundai i10, Kiu Picanto nebo Renault ,.