Nový Peugeot 5008 – Pojmy a jízdní dojmy

8.2.2021 Veronika Petrů , , , 0 komentářů

V rámci nedávného „Peugeotího“ testování jsem měla možnost vyzkoušet i nový rodinný Peugeot 5008. Na to, že se do něho vejde i početná rodina včetně babičky a psa (až 7-místný) vypadá k světu. Jaký na mě udělal dojem?

Stejně jako 3008 má i větší brácha 5008 přepracovanou přední část a zadní Full LED světla. Přibyly nové odstíny karoserie (tentokrát modrá Célèbes a metallic Cooper) a zajímavý set „Black Pack“.

Interiér a jeho designové i funkční libůstky

i-Cockpit neboli digitální přístrojová deska s úhlopříčkou 12,3 palců, kterou lze plně konfigurovat a přizpůsobit, je vybavena digitálním panelem s technologií „Normally Black“ pro vysoce kvalitní vykreslení s lepší čitelností a kontrasty.
Chytré telefony jsou naší pravou rukou. Informace jsou díky systému MirrorScreen s protokoly připojení Apple CarPlay a Android Auto k dispozici na centrálním displeji. K dobití telefonu je kromě bezdrátového dobíjení k dispozici také zásuvka USB v 1. řadě a dvě nové zásuvky USB ve 2. řadě. Dále tu máme variantu se s Hifi systémem FOCAL 515 W. Dalším zajímavým doplňkem jsou nové mřížky reproduktorů (výškové reproduktory a středový reproduktor) v bronzovém odstínu Belem.

Nové materiály i doplňky v nabídce:

    • Nové čalounění z červené kůže Nappa u GT/GT Pack
    • Nové čalounění z černého materiálu TEP/Alcantara Mistral u GT/GT Pack
    • Nové čalounění z kůže Nappa Mistral s prošitím Tramontane k dispozici u všech verzí
    • Nové kombinované čalounění TEP/látka u verze allure / Allure Pack
    • Nové prvky z tmavého lipového dřeva a ovladače oken s chromovaným zdobením u GT / GT Pack
    • Nové vnitřní zpětné zrcátko „Frameless “ u GT / GT Pack

Možnosti vnitřní konfigurace:

    • Tři samostatná identická podélně posuvná sedadla s nastavením sklonu opěradla, ve 2. řadě sklopná
    • Dvě nezávislá, sklopná a odnímatelná sedadla ve 3. řadě
    • Možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce (pro nakládání dlouhých předmětů do 320 cm)
    • Velký objem zavazadlového prostoru od 780 dm³ (VDA 210) do 1940 dm³ (VDA 214)

Ať se práší za kočárem…

…aneb přehled motorů a převodovek, které najdete v nabídce:

Benzin

    • tříválcové motory 1,2 l:
      • PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou
      • PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8
    • čtyřválcový motor 1,6 l:
      • PureTech 180 s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8

Diesel

    • čtyřválcový motor 1,5:
      • BlueHDi 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6
      • BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8
    • čtyřválcový motor 2,0 l:
      • BlueHDi 180 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8

K vaším službám…

…jaké asistenční systémy, bezpečnostní i komfortní, nabízí nový Peugeot 5008?

    • Systém nočního vidění (Night Vision)
    • Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go
    • Lane Positioning Assist (udržuje vozidlo v jízdním pruhu) a systém varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu 
    • Systém automatického nouzového brzdění poslední generace
    • Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (kromě rychlostních omezení i stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, …)
    • Visiopark 1 se zadní 180° kamerou
    • Visiopark 2 s přední a zadní 360° kamerou
    • Park Assist – aktivní pomoc s podélným i příčným parkováním
    • Sledování pozornosti řidiče – hlídá bdělost řidiče během dlouhého řízení a při rychlostech nad 65 km/hod., a to pomocí analýzy mikropohybů volantu…
    • Automatické přepínání dálkových světlometů
    • Aktivní systém sledování mrtvého úhlu (s úpravou dráhy vozu). Tato funkce je k dispozici při rychlosti nad 12km/hod
    • Advanced Grip Control – optimalizovaný protiprokluzový systém se 4 režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek)
    • Hill Assist Descent Control (HADC) asistent pro sjezd prudkých svahů
    • Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru

Stupeň po stupínku…

3 stupně výbavy, tedy vlastně 6, jelikož každá z nich je doplněna o mezistupeň nazvaný „Pack“.

    • ACTIVE – hliníková 17palcová kola, Pack Viditelnost, bezklíčové startování, dvouzónová klimatizace, zadní parkovací asistent, digitální rádio (DAB) ve 3. řadě (2 místa)
    • ACTIVE PACK – ACTIVE + Mirror screen, elektrické sklápění zrcátek, přední parkovací asistent a VisioPark 1
    • ALLURE – hliníková 18palcová kola, střešní nosič, tónovaná okna, Pack Safety Plus, navigace s 10placovým HD displejem, čalounění TEP – látka
    • ALLURE PACK – ALLURE + bezklíčový přístup a startování + sklopení opěradla sedadla spolujezdce do polohy stolek + Pack Doprovodné osvětlení interiéru a textilní ozdobné prvky
    • GT – hliníková 18palcová kola, střecha Black Diamond, Pack Drive Assist Plus, Full LED světlomety, čalounění TEP – Alcantara
    • GT Pack – GT + hliníková 19palcová kola, Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru, Pack City 2, Hifi FOCAL, Pack Masážní elektrická sedadla.

Cenovka?

Základní provedení za akčních 605 000 Kč, vrcholné 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8 GT Pack 985 000 Kč.

 

Jízdní dojmy

Měla jsem možnost vyzkoušet model 1.6 GT PureTech 180 S&S EAT8. Co mě zaujalo a co mi naopak nevyhovovalo? Vzhledem k tomu, že mnoho věcí ohledně výbavy, asistenčních systémů, mnoha motorů a dalšího má 5008 stejné jako menší 3008, budu se leckde trochu opakovat, ale chci ať to máte zde hezky všechno přehledně na jednom místě.

Palec nahoru

  • Velký vnitřní prostor – 5008 nabídne až 7 míst a velký kufr (to tedy hlavně v uspořádání 5 míst), pro všechny, kdo kvůli rodině, práci či koníčkům vedou lehce kočovný život, ideální.
  • Ideální výška, dobrý přehled – ani příliš vysoko umístěná sedačka, abych byla nucená na místo řidiče, vzhledem ke své drobnější postavě, „šplhat“, ani příliš nízko na zvyklosti a vkus zákazníků této kategorie. Z místa řidiče máte dobrý výhled.
  • Pocit robustnosti – ani velká nerovnosti či jáma na mamuta nevyvolá nepříjemné rázy doprovázené obavami, že něco z podvozku upadlo nebo, že budete potřebovat volat svého fyzioterapeuta.
  • Příjemné jízdní vlastnosti – odpružení je naladěno celkem ideálně, není přehnaně měkké, auto tak není houpavé, na druhou stranu by nemělo zklamat ani zákazníky hledající v této třídě komfort.
  • Odhlučnění kabiny a audiosystém – i ve vyšších rychlostech je v autě příjemné ticho a prostor pro poslech oblíbené hudby, kterou si díky výkonnému Hifi systémem FOCAL užijete. Je skvělý, že už se stává dobrým zvykem do aut napříč třídami dávat kvalitní audiosoustavu.
  • i-Cockpit – místo přístrojové desky velký displej s celou plejádou zobrazení, ze které si každý vybere podle svého vkusu a potřeb. Krásná grafika, ostré přechody, zde zase trochu jiné zobrazení některých funkcí v porovnání s 3008, které se možná více hodí ke stylu auta.
  • Adaptivní tempomat a Lane Positioning Assist – perfektní kombinace, tempomat udržuje tempo, druhý systém vás udržuje v jízdním pruhu. Skoro autonomní řízení. 😁 Samozřejmě musíte mít ruce na volantu, ale důvod, proč tyhle systémy zde zmiňuju je ten, že Lane Positioning Assist skutečně funguje velmi dobře, nekřižuje jako po flašce vína, hezky jede střízlivě středem. A to není úplně pravidlem. ⭐️
  • Osmistupňová automatická převodovka – krásně rychle a sametově řadí a drží motor vždy v příznivých otáčkách.
  • 1.6 GT PureTech 180 – dobrá volba, chválila jsem u 3008 a musím říct, že se neztrácí ani v 5008. Tedy nezkoušela jsem jízdu s plně naloženým autem.
  • Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru – vážně skvělá věc, teď v zimě ještě více, neušpiníte se! A jak to oceníte, když k autu přijdete s plnýma rukama, to snad ani nemusím zmiňovat.

Palec dolů

  • Méně přehledná karoserie –  ano, 5008 je už větší. Design velmi stylový, na druhou stranu se hůře „naciťuje“ kde auto začíná a kde končí. Ale co, kamery a parkovací asistenty vše hlídají vpředu, vzadu, zleva, zprava (v základní výbavě zadní parkovací asistent, doporučuji však připlatit za celou sadu andělů strážných).
  • Přední nárazník nízko nad zemí – je to designové, ale obrubníky jsou ve městech často (z mého pohledu nepochopitelně a zbytečně) velmi vysoké. Znáte to „krrrchhhrrr“, když to při parkování čelem k obrubníku neodhadnete? U podobně prakticky zaměřeného SUV/MPV auta bych prostě nějaký ten centimetr navíc čekala a vítala.
  • Špinící se zadní parkovací kamera – neduh všech parkovacích kamer, které nejsou ukryté ve víku kufru a nejvyjíždí jen, když je žádán jejich vhled. Ovšem u testovaného modelu situaci vylepšoval pohled z ptačí perspektivy (Visiopark 2 s přední a zadní 360° kamerou)
  • Nemožnost regulace citlivosti automatických stěračů – automat na stěrace je dobrý pomocník, ale popravdě si ráda reguluju jeho citlivost. Zde to není možné, vše je na automatice, a tak někdy na můj vkus stíral moc a někdy málo.
  • Blinkr nebo upozornění na auto v mrtvém úhlu? – blinkr v zrcátku má mnoho aut, u některých je stejně jako u 3008 hodně vidět i z místa řidiče. Oranžové světlo v zrcátku však nechtěně přitahuje pozornost stejně jako svítící symbol, taktéž oranžový, upozorňující na auto v mrtvém úhlu. Takže jsem měla pocit, že kdykoli chci odbočit číhá někdo v mrtvé zóně. 👻😛

 

Jak se vám líbí nový Peugeot 5008?  🚘
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *