Prezentace Ford Edge nebyla jen fotosoutěž, ale také statická a jízdní prezentace novinky. Z mnoha načerpaných informací a dojmů jsem pro Vás vybrala ty nejdůležitější.
5 zajímavostí o Fordu Edge
- O váš akustický komfort se stará systém aktivního snižování vnitřního hluku. Mikrofony zaznamenávají hluk v kabině a do reproduktorů audiosystému posílají „protifázi“. (Už jste někdy zkoušely sluchátka s potlačováním hluku? Funguje to stejně, neptejte se mě přesně jak, ale zcela laicky řečeno jde o zvukové vlny, které pro vnímání lidského ucha „vyruší“ hluk od motoru či aerodynamický šum.) Tento systém je standardní výbavou všech verzí.
- Součástí základní výbavy je i předkolizní asistent, který umí detekovat auta i chodce.
- Kdo jednou zkusí, nechce jinak. Řeč je o adaptivních LED světlometech, které umí automaticky odstínit světelný paprsek dálkových světel v místě, kde by mohl oslnit ostatní řidiče. A vy si díky tomu můžete užívat lépe osvícenou vozovku i v hustém provozu.
- Všechny verze Fordu Edge mají pohon všech kol se systémem „Torque on Demand“ (točivý moment dle potřeby), který dokáže podle aktuální situace přenést až 100 % síly motoru jen na jednu nápravu, tj. všechen výkon může jít jen na přední, či jen na zadní kola.
- Ford Edge je k dispozici s aktivním řízením (standardně ve stupni výbavy Sport). V pomalé rychlosti stačí malé otočení volantu na velké natočení kol. V garáži tak nemusíte točit volantem jak splašený křeček. Při rychlé jízdě je pak převod řízení standardní, takže se nemusíte obávat, jak se bude s Fordem Edge jezdit po dálnici. Funkci systému jsme mohli nejlépe vyzkoušet ve slalomu mezi kužely, jeden průjezd s autem bez aktivního řízení a jeden průjezd s autem s aktivním řízením. V praxi je to určitě skvělá věc.
Na českém trhu bude Edge dostupný ve třech variantách výbavy (Trend, Titanium a Sport) a s motorem 2.0 TDCi o výkonu 180 k nebo 210 k. Výkonnější motor využívá technologie Bi-turbo a jde o nejsilnější diesel, který Ford na našem trhu nabízí. Základní verze je nabízena se šestistupňovou manuální převodovkou, Bi-turbo pak můžete mít s automatickou dvouspojkovou převodovkou.
Základní cena činí 1 119 990 Kč (verze Trend 2.0 TDCi/180). Kompletní ceník si můžete stáhnout zde. Upřímně řečeno, ať se na mě u Fordu nezlobí, ale přijde mi to trochu hodně. Cenově jde Ford Edge proti SUV prémiových značek. Nevyvaroval se však některých chyb a neduhů, které jeho vnímání jako prémiového modelu kazí. Příkladem je provedení interiéru. Středová konzole působí plastově a designově zastarale, palubní systém a navigace by se svou rychlostí odezvy na povely, grafikou a intuitivností byly dobré tak před pěti lety, dnes jsou pro mě zklamáním. Automatická převodovka je laxní při rozjezdu a prémiová konkurence umí řadit hladčeji.
Celkově je ale s Fordem Edge určitě příjemné svezení. Je komfortní, na svou velikost umí být překvapivě agilní i na okreskách a leccos zvládne i v terénu. Chválím také vyšší posaz za volantem a hezky přehlednou karoserii. A ve výbavě najdete i mou oblíbenou položku – vyhřívaný volant. Asi nejvíce by se mohl líbit sporťačkám.
Chcete auto s americkými kořeny, ale zase žádný úlet? Měla bych pro vás tip… :-)