Jak to funguje? Asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách a adaptivní tempomat (Renault Captur)

Na příkladu nového Renaultu Captur si vysvětlíme funkci asistentu pro jízdu na dálnici a v kolonách a práci adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go.

EASY PILOT: ASISTENT PRO JÍZDU PO DÁLNICI A V KOLONÁCH

Asistent pro jízdu na dálnici a v koloně kombinuje využití adaptivního tempomatu (s funkcí Stop & Go) a systému udržování polohy v jízdním pruhu. Systém je aktivní od 0 do 160 km/h a funguje na vozidlech vybavených automatickou převodovkou EDC (prozatím u benzínových variant) a bude k dispozici i pro motorizace E-TECH Plug-in. Řídí rychlost vozidla a udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidel jedoucích před ním a zároveň udržuje vozidlo ve středu jízdního pruhu. Systém funguje pomocí přední kamery a radaru na silnicích, kde jsou jízdní pruhy (plné nebo přerušované čáry) dobře viditelné, a bere v úvahu vozidla ve výhledu. Na silnicích bez vyznačených jízdních pruhů systém aktivuje pouze adaptivní tempomat. Pokud není ve výhledu žádné vozidlo, systém udržování polohy v jízdním pruhu zůstane v chodu (v rychlostech přesahujících 60 km/h) stejně jako tempomat. Asistent pro jízdu na dálnici a v koloně je autonomní systém druhé úrovně, který výrazně zvyšuje jízdní komfort. Řidič přesto musí držet ruce na volantu a sledovat situaci na silnici. Systém vydá upozornění, pokud zjistí, že ruce řidiče na volantu nejsou déle než 13 sekund. Po dalších dvou výstrahách se po 48 sekundách systém automaticky deaktivuje a vozidlo automaticky zpomalí až do úplného zastavení – přiměje tak řidiče, aby opět držel volant.

ADAPTIVNÍ TEMPOMAT (se systémem Stop & Go)

Systém adaptivního tempomatu (ACC) je k dispozici u verzí s automatickou převodovkou EDC. Funguje v rychlostech od 0 do 170 km/h, automaticky udržuje minimální bezpečnou vzdálenost vozidla od vozidla jedoucího před ním. Tato vzdálenost, nebo přesněji řečeno časový odstup, může být nastaven ovladačem od 2,4 sekundy do 1,2 sekundy, nebo výchozí na 2 sekundy. Pokud není ve výhledu žádné vozidlo, systém funguje jako běžný tempomat, který udržuje zvolenou rychlost, včetně úseků s klesáním.

Adaptivní tempomat je k dispozici s pohonnými jednotkami TCe 130 EDC GPF a TCe 155 EDC GPF s funkcí Stop & Go. V dopravní zácpě, kde řidič musí zastavit vozidlo, může systém vůz zastavit a znovu ho rozjet po třech sekundách od okamžiku, kdy se začnou stojící vozidla znovu rozjíždět. Po dalších třech sekundách systém vyžaduje reakci řidiče (stisk tlačítka na volantu nebo sešlápnutí plynu), pokud má být opětovně aktivován.

Máte v autě také podobného pomocníka či chtěli byste v autě takového pomocníka?
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať vidíte, na čem právě pracuju a co pro vás chystám!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

2 komentáře

Pavel Mrázek
20.4.2020

Chtěl bych se zeptat jestli by šel adaptivní tempomat namontovat na BMW
320 I XDRIVE s automatickou převodovkou a za jakou cenu.

Odpovědět

    Veronika Petrů
    20.4.2020

    Bohužel jsem se zatím zabývala jen funkcí originální výbavy aut přímo „z továrny“. Adaptivní tempomat může mít v podstatě každé auto, samozřejmě ne pro každé auto výrobce tuhle výbavu nabízí. Vzhledem ke složitosti systému si nejsem jistá, zda je následná domontáž možná a kdyby ano, tak zda by to nebylo nesmyslně drahé…

    Odpovědět

Přidat komentář

Napsat komentář: Pavel Mrázek Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *