Jak jezdí nový Opel Astra?

11.12.2015 Veronika Petrů , 0 komentářů

Nový Opel Astra je bez debat jednou z největších automobilových novinek letošního podzimu. Proto jsem nemohla odmítnout pozvání na novinářskou prezentaci a hlásím, že Astra i oběd byly vážně dobrý. :-)

Nedávno jsem vám už Astru představovala (zde). Tehdy jsem ji však jen mlsně okukovala, nastartovat a vyrazit na projížďku jsem ještě tehdy nemohla. Na nedávné prezentaci v Golf Black Bridge jsem si to však vynahradila…

Hned na úvod musím říct, že mě Astra vážně baví. Nejen svým designem, kterým ve mně více než německé auto evokuje auto italské, ale i svým jízdní projevem. Fakt, že je menší a lehčí, se pozitivně odráží v pocitu, jaký z jejího řízení máte. Přišlo mi, jako kdybych řídila menší Corsu, což však myslím ryze v dobrém. Tedy tak, že Astra ochotně a obratně reaguje na vaše povely, řízení i řazení je lehké, ale přitom přesné a karoserie velmi přehledná, takže parkování ani průjezdy úzkými uličkami neprobíhají ve stylu „nějak to dopadne“, ale naopak máte pocit kontroly nad situací, a to i když máte s Astrou najeto jen pár kilometrů. Zároveň ale dokáže dodat pocit bezpečí adekvátní autu její velikosti a dopřát dostatek prostoru.

Vyzkoušela jsem benzinovou verzi 1.0 Turbo s výkonem 105 koní a nejsilnější naftové provedení 1.6 CDTI o výkonu 136 koní. Paradoxně jsem víc unesená byla ze „skoro“ základního provedení. Na dálnici jsem měla na tachometru hned 150 km/h ani jsem o tom nevěděla. :-) Motor je nad očekávání živý snad ve všech jízdních režimech, tichoučký a kultivovaný (a to je to tříválec, ovšem na zkušenosti s 1.2 HTP zapomeňte!) a na testovací trase, která vedla kus městem, kus po okreskách a malý kousíček i po dálnici, jsem jezdila se spotřebou lehce nad 6 l/100 km, což mi na syrový motor, zimní gumy a můj „zátěžový“ testovací jízdní styl nepřijde vůbec špatné. Ani naftový motor rozhodně nemůžu kritizovat. Zajímavé na něm například je, že pracuje v utajení. Co to znamená? To znamená, že nikdo nepozná, že pod kapotou je diesel. Jeho zvuk je totiž úplně sametový a vůbec by mě nenapadlo, že takový oxymóron jako je „sametový diesel“ někdy napíšu.

Pochválit musím i sedadla, ve kterých jsem seděla jak „víte co“ na hrnci. Aby také ne, byla jim věnována velká pozornost, ty vám prý problémy s páteří nezpůsobí, ale naopak vyléčí. :-) Více v minutovém videu, které jsem vám nahrála na kanál Autokabelek na Youtube.

Různé jízdní asistenty, hlídače a varovače se už dnes stále masověji dostávají i do menších autokabelek. I Astra jich nabízí pěknou řádku. Než abych vám vysvětlovala, co je to Opel Eye Safety system, Forward Collision Alert, Traffic Sign Assist nebo Lane Keep Assist, doporučuju věnovat minutu času následujícímu videu:

LED světlomety s funkcí permanentních dálkových světel jsem vyzkoušet bohužel nemohla. I když jsou už teď dny krátké, mezi devátou dopolední a druhou odpolední, kdy akce probíhala, je světla dost. Tak zase příště, až si Astru půjčím na týdenní test. Tuhle technologii Opel v Astře uvádí poprvé a svítit by to mělo vážně skvěle. Já osobně vývoj v této oblasti vždy kvituji, protože kvalitní světla považuji za jeden z nejdůležitějších prvků bezpečnosti. I proto si neodpustím ještě jedno krátké video, kde krásně uvidíte, jak to funguje…

Ceník najdete níže, a tak je to asi tak vše, co můžu k celé události říci. :-)

 

Co vy, jak se vám Astra líbí? Má šanci dostat se na váš „wishlist“? :-)

 

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *