Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC (2016)

Osobní strážce

 

Mercedes-Benz GLE je velký a silný, má skvěle vyvinuté instinkty, dokáže vycítit blížící se nebezpečí a ochránit vás před ním. Zároveň je ušlechtilý a okázalý. Je vaší prioritou při výběru auta pocit bezpečí, ale v náruči dřevorubce byste štěstí nenašly? Pak je GLE možná auto vašeho srdce…

Už jste četly post „Vybírejte auta srdcem„? V nových recenzích je nyní méně obecných popisů vlastností a srovnávání s konkurenty a více informací o zacílení na jednotlivé typy zákazníků a zákaznic, tak abyste skutečně hned věděly, zda je tohle auta pro vás.

 

Pokud se vám nové označování modelů Mercedesu stále nedostalo pod kůži, tak vězte, že GLE je nástupcem třídy M (nové GLC nahradilo GLK, GL je nyní GLS a máme tu i GLA, je to stejné jako u klasických modelů značky – A je nejmenší, následuje C, pak E a vrcholným modelem je S). V nabídce je praktické „krabicoidní“ GLE (v testu) a GLE kupé s kulaťoučkým zadkem. :-)

Není to autopilot, vyžaduje vaši účast, ale množství energie potřebné pro řízení je tu poloviční.

GLE je osobnost, co se jeho vztahu k terénu a přírodě týče, řídí se heslem „Můžu to umět, ale nemusím to dělat“. Pro jízdu mimo zpevněné silnice je skvěle vybavený a jeho zákaznice jsou za to rády. A to i přes to, že do terénu obvykle nejezdí. Potřebují prostě cítit, že si jejich „bodyguard“ poradí v každé situaci a nezastaví ho bláto, sníh ani led. Jeho robustní karoserie není při manévrování a parkování příliš přehledná, ale i tady je GLE nápomocno, v tomto případě parkovacími asistenty a kamerami. Testovaná verze byla dokonce vybavena sadou pro parkování s 360° kamerou (já tedy podle ní jezdit zatím neumím, zrcátka jsou zrcátka). Nespornou výhodou GLE je vynikající prostornost a velký kufr. Vyšším řidičům může vadit široký středový tunel, který bude v neustálém kontaktu s jejich pravým kolenem, v nás „malých holkách“ ale naopak ještě prohlubuje pocit bezpečí a zároveň zútulňuje kabinu. Sedadla nejsou sedadla, ale spíše křesla a abych řekla pravdu, cítila jsem v nich trochu „ztracená“, byla na mě až příliš velká. Příjemně se mi řídilo v botách na vysokém podpatku. Pedály jsou velké, takže riziko sklouznutí nohy z něj je minimální, navíc na vysoko zavěšené pedály v nízkých botách s patou opřenou o kobereček prakticky nohou nedosáhnu, což je na delší řízení nepříjemné. Díky adaptivnímu tempomatu, který zapnete v bodu A a vypnete až v cíli cesty, však vlastně není nutné na pedály moc šlapat. Adaptivní tempomat totiž samočinně brzdí a zase zrychluje na vámi nastavenou rychlost v závislosti na dopraví situaci. K tomu mělo testované GLE ještě asistent jízdy v pruzích. Není to autopilot, vyžaduje vaši účast, jinak ječí a pípá, ale musím říct, že množství energie potřebné pro řízení je tu poloviční. Vše funguje úžasně a naprosto spolehlivě stejně jako hlídání mrtvého úhlu v zrcátkách, což je asi můj nejoblíbenější řidičský pomocník.

LED technologie adaptivních světlometů a asistent dálkových světel dělá, zcela bez legrace, z noci den!

Z nabídky motorů se nedá vybrat lépe. Testovaná šestiválcová verze 350 d je silná a kultivovaná a motor si skvěle rozumí s novou devítistupňovou automatickou převodovkou, která neřadí, ale hladí. Tedy, aby to bylo úplně srozumitelné, řadí krásně hladce. K tomu ten komfortní podvozek a skvělé odhlučnění, v GLE se prostě cítíte jako v bavlnce. Jestliže v mnoha vozech SUV obtěžuje ve vyšších rychlostech posádku aerodynamický hluk, tady je vše naprosto v pořádku a srovnatelné s aerodynamicky „čistšími“ sedany. Největší dojem na mě každopádně udělala světla. LED technologie adaptivních světlometů a asistent dálkových světel dělá, zcela bez legrace, z noci den. Víte, že my ženy lépe rozlišuje barvy a muži se lépe orientují v odstínech šedé? Mají tak při řízení v noci výhodu, tady se však rozdíly stírají. Opravdu jsem nikdy nejela s ničím, to by tak skvěle svítilo, navíc asistent dálkových světel funguje naprosto precizně. Ani jednou se mi nestalo, že by auto z protisměru blikalo, čímž by si jeho řidič stěžoval na oslnění. Dokonce ani základní cena 1 645 600 Kč není na danou třídu nijak přemrštěná. Vězte však, že až se podíváte do seznamu příplatkových prvků zjistíte, že budete potřebovat více (pár tipů, jak smysluplně utrácet v sekci „Máš na něj“). A slabé stránky? Snad jen spotřeba, dnes se od moderních turbodieselů čekají zázraky, a já naměřila skoro 9 l/100 km. Čistě mezi námi, ani to mi však nepřijde špatné, není to přece žádné chrastítko. :-)

 

Já bych ve své garáži raději viděla jiný (sportovnější a extravagantnější) model od Mercedesu.
Ale co vy, je GLE auto vašeho srdce?

Je tohle auto pro tebe?

JSI TO TY?

Asi nejvíce mi GLE sedí k romantické princezně nebo okázalé královně. Obě ocení to mužné objetí, první pak hlavně pocit bezpečí a moderní řidičské asistenty, díky kterým jezdí GLE skoro samo. Druhá ušlechtilost rodu Mercedes-Benz i cenovku hodnou auta pro královnu. Tradice značky a celková kvalita vozu by mohla oslovit i ležérní pozorovatelky, snad jim nebude GLE připadat příliš „načančané“. Asi by mohlo padnout do noty i rebelce, ale pokud jste elegantní, avantgardní, sportovní či extravagantní, hledejte jinde.

 

A MÁŠ NA NĚJ?

Nejlevnější GLE vyjde na 1 471 360 Kč. Jedná se o verzi 250d s výkonem 204 koní. Testované provedení startuje na 1 645 600 Kč, konkrétní model, který jsem měla možnost okusit, však stál přes dva miliony. Lákadel je v seznamu příplatkových prvků opravdu mnoho a do řady z nich se vyplatí investovat, jelikož vám skutečně až neskutečně zjednoduší i zpříjemní život. Na první místo bych určitě dala LED Intelligent Light System a asistent dálkových světel Plus. Dohromady tahle úžasná světla vycházejí na 49 326 Kč. Komfort na palubě výrazně zvýší vzduchové odpružení Airmatic za 54 417 Kč. Bez vyhřívaných a ventilových sedadel bych GLE také nekupovala (35 005 Kč) a po zkušenosti musím říct, že se opravdu vyplatí i sada jízdních asistentů Plus (71 602 Kč). Paket AMG exteriér nechám na vašem zvážení (92 287 Kč), ale vězte, že GLE vážně sluší! Zdarma k GLE dostanete servisní prohlídky na 6 let nebo 125 000 km.

Pro a proti

PROČ SI HO KOUPIT?

K silným stránkám GLE patří komfortní podvozek, velmi prostorný interiér, velký zavazadlový prostor, odhlučnění kabiny, silný motor skvěle sladěný se sametově řadící automatickou převodovkou, vynikající adaptivní LED světla a funkční a nápomocné jízdní asistenty zajišťující nižší únavu řidiče na dlouhých cestách i vysokou úroveň aktivní bezpečnosti.

 

PROČ SE PODÍVAT JINAM?

Důvody hledat jinde mohou být v zásadě dva. První je nedostatek peněz na účtu a druhý skutečnost, že vám styl a zaměření GLE nejsou blízké. Jinak drobné vady na kráse jsem našla tři, lehce vyšší spotřebu, sedadla s nevýrazným tvarováním bočnic a pedály, které jsou na velikost nohy 36,5 moc vysoko.

MŮJ TIP

Pokud na GLE a jemu podobných milujete hlavně to „medvědí objetí“, tj. pocit bezpečí a jezdíte spíše opatrně, klidně popřemýšlejte i o nejlevnějším provedení GLE 250 d, které v základu stojí 1 471 360 Kč. Princezně či ležérce by podle mého názoru určitě stačilo a je to prostor, jak ušetřit skoro 200 000 Kč například na sadu jízdních asistentů, adaptivní LED světla a vzduchový podvozek Airmatic. Samozřejmě testovaná verze 350 d je obecně ideální volbou, šestiválec pod kapotou je určitá kultura, výkon už nabízí více než dostatečný a přitom má stále rozumné provozní náklady.

 

Mělo by vás ještě zajímat

Za hlavní konkurenty MERCEDESU-BENZ GLE SUV považuji nejen BMW X5, ale i Audi Q7, Lexus RX, Volvo XC90, Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne, Jeep Grand Cherokee nebo Infiniti QX70.

Technické údaje

Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC (2016)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 1 471 360 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 1 645 600 Kč
  • Cena testovaného modelu: 2 203 775 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Vidlicový
  • Počet válců: 6
  • Palivo: Nafta
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 2 987 cm³
  • Nejvyšší výkon: 258 k při otáčkách: 3 400/min
  • Nejvyšší točivý moment: 620 Nm při otáčkách: 1 600/min
  • Převodovka: Devítistupňová automatická
  • Pohon: 4x4
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: SUV
  • Segment: Vyšší střední třída
  • Délka: 4 819 mm
  • Šířka: 1 935 mm
  • Výška: 1 796 mm
  • Rozvor: 2 915 mm
  • Objem kufru (základní): 690 l
  • Objem kufru (největší): 2 010 l
  • Pohotovostní hmotnost: 2 175 kg
  • Užitečné zatížení: 775 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 6,6 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 7,3 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 6,2 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 8,8 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 179 g/km
  • Objem nádrže: 93 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 2 roky
  • Záruka proti prorezivění: 30 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 s
  • Nejvyšší rychlost: 210 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *