Škoda Kodiaq – 500 km za volantem

21.12.2016 Veronika Petrů , 0 komentářů

Horské průsmyky, přímořské silničky, města, dálnice a nakonec i neplánovaný off-road. Na Mallorce byl pro testování ideální „terén“. Koupání bylo jen pro otužilce, mezi které já rozhodně nepatřím, a tak jsem jezdila a jezdila. :-) O spoustu zážitků a dojmů se s vámi chci podělit.

Jeden může Kodiaq hanit a mít předsudky, jiný jej zase možná vychválí do nebes. Každá novinka mladoboleslavské automobilky v našich luzích a hájích vzbudí bouřlivé emoce. A to mezi odbornou i laickou veřejností. O to zvědavější jsem byla na to, jaké budou moje dojmy z prvního svezení s ní. Není nad to udělat si vlastní názor.

Veeelký pohodář

Nejen v tiskové zprávě, ale i ve skutečnosti je Kodiaq opravdu velmi prostorný. Na šířku, na délku, na výšku, vpředu i vzadu, v kabině i v kufru. Kufr může zaplnit jen početná rodina cestou na dovolenou, naše letecké kufříky se v něm úplně ztrácely. Celkový dojem z pojetí interiéru je například v porovnání z Tiguanem výjimečnější, Kodiaq působí jako by detailům jeho interiéru byla věnována o něco větší péče.

Nyní odbočte vpravo

Chválím vynikající ergonomii i propracovaný informačně-zábavní systém (více o jeho možnostech zde). Vše fungovalo naprosto bezchybně, ovládání je rychlé a intuitivní, jen grafika navigace a navádění mi úplně nesedlo, nevím, jestli je to jen o zvyku, ale myslím, že tohle by šlo udělat lépe. Vynikající je naopak například parkovací kamera.

Horská či mořská?

Pokud se mě zeptáte, kam raději na dovolenou, jednoznačně beru moře. Pokud jsem si však měla vybrat mezi horskou a přímořskou testovací trasou, zvolila jsem horskou. Na Mallorce nejsou žádné velehory, ale bylo jasné, že na horských silničkách to bude větší sranda než na přímořských bulvárech. Kodiaq samozřejmě není náčiní pro nějaké řidičské hrátky, ale alespoň si člověk mohl vyzkoušet, jestli nastavitelný podvozek DCC není jen moderní položka v seznamu výbavy, ale i funkční prvek. Takže volím režim Sport a vyrážíme. Ze začátku mi přišla limitující šířka auta, tady všichni jezdí v pandách a jiných mini a malých autech. Ale i s handicapem vyšší stavby a větších proporcí mě Kodiaq na úzkých horských silničkách bavil. Nijak přehnaně se nenaklání, hezky reaguje na povely volantu a jediné, co se dá vytknout, je sklon k nedotáčivosti, v tomto ohledu jsem už řídila i obratnější SUV.

V režimu komfort

Komfortní režim podvozku i jízdy je Kodiaqovo parádní disciplínou. Na 18″ kolech je skutečně schopen nabídnout pohodlíčko i na rozbitých silnicích, tedy pardon, těch tu moc nebylo, ale zato podvozek prověřilo množství „ležících policajtů“. A vinou mojí navigační chyby jsme si udělali i výlet po polní cestě. Takže jsem novinku otestovala opravdu za všech podmínek. Na dálnici zase potěší skvělé odhlučnění.

TSI či TDI

Jeden den jsem strávila za volantem verze 2.0 TDI/150 koní, druhý den mi dělal společnost Kodiaq 2.0 TSI/180 koní. Oba byli ve čtyřkolce a se samočinnou převodovkou DSG, kterou bych pro tento typ auta jednině doporučila. Řadí krásně hladce i rychle a s oběma motory našla společnou řeč. U 2.0 TDI v nízkých otáčkách proniká do interiéru hrubší zvuk motoru, ale jinak je i odhlučnění pohonné jednotky výborné. TSI má udávanou spotřebu 7,4 l/100 km, TDI 5,7 l/100 km a když se zprůměrovaly horské, dálniční, městské a příměstské trasy, nebyl ani v jednom případě větší rozdíl než 1 l/100 km. Ani jednomu z motorů nemám co vytknout, osobně bych si vybrala benzinovou verzi, k benzinu mám prostě blíže. :-) Ale najedete-li hodně kilometrů, určitě vám volbu turbodieselu nebudu rozmlouvat. Ovšem klidně bych doporučila i jeho výkonnější variantu, a ačkoli 1.4 TSI jsem nezkoušela, tak to bych do tak velkého auta opravdu nechtěla. Na to, co která verze stojí, se můžete podívat zde.

V cíli

Bez předsudků i přehnaných očekávání, bez negací i nadržování. Kodiaq se vážně povedl a myslím, že to bude v téhle třídě vážně silný hráč, nejen proto, že je to škodovka, a nejen na českém trhu. Už jsem si vyslechla i pár názorů na nekvalitní jízdní vlastnosti a kdesi cosi, ale já říkám, že tohle není auto se sportovními ambicemi, hlavní je, že se velmi příjemně ovládá a ve finále nejezdí vůbec špatně, takže jestli se vám líbí, tak tyhle recenze pusťte z hlavy.

Ideální auto třeba pro rebelky či sporťačky, a možná i romantička by medvěda Kodiaqa dala! :-) Co vy na to?

Jak se vám novinka líbí? Věřím, že vám moje dojmy přišly k „chuti“, a těším se na vaše komentáře!
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *