Svezení s chameleonem – Citroën C3 Aircross

23.10.2017 Veronika Petrů 0 komentářů

Citroën C3 Aircross si můžete nechat „upravit“ na míru dle vlastních představ a vkusu. Na výběr je 85 kombinací jen co se exteriéru týče a věřte, že u Citroënu byli opět hodně kreativní. Nástupce modelu C3 Picasso vám možná v budoucnu zamotá hlavu, a proto by bylo dobré o něm vědět. Spoustu informací a jízdní dojmy najdete v tomhle postu!

 

Na úvod krátké „odborné“ představení, a pak se rychle vrhneme na všechny ty barvy, detaily, doplňky a serepetičky. :-)

SUVerénní

Co vám budu povídat, SUV prostě frčí a hrne se na nás jedna novinka za druhou. Citroën C3 Aircross je sourozencem Opelu Crossland X, o kterém jsem tu už také psala zde. Je to tedy malá autokabelka, na délku má 4,15 metru, a je tak úžasně šikovná do města. Šikovný a praktický se zdá být i interiér, zadní sedačky jsou dělené a dají se posouvat v rozsahu 15 centimetrů. Kufr má objem 410 až 520 litrů v závislosti na tom, zda jsou sedačky posunuté dopředu či dozadu (po jejich sklopení 1289 litrů). A to je vážně hodně, za těch 520 litrů by se nemusel stydět ani kdejaký kombík. Ale tady je to pak samozřejmě na úkor místa pro nohy zadních cestujících.

Motory a převodovky

V nejlevnějším C3 Aircross bude benzinový tříválec 1.2 PureTech s výkonem 82 koní a pětistupňová manuální převodovka. Přeplňovaná „turbo“ varianta stejného motoru nabídne 110 koní a pořídit si ji můžete buď se zmíněnou pětistupňovou manuální nebo se šestistupňovou automatickou převodovkou. Mimochodem, jde o jediný motor, který můžete mít i s automatem (za příplatek 40 000 Kč). Následují dva turbodiesely 1.6 BlueHDi o výkonu 100 a 120 koní. Slabšímu musí stačit pět stupňů, silnější má šest. Řeč je o převodovce, v obou případech pouze manuální. Všechny verze pak budou jen s pohonem předních kol.

Cena od: 309 900 Kč

V základní výbavě Live najdete manuální klimatizaci, tempomat a šest airbagů. Bez příplatku je i asistent rozjezdu do kopce, čtení dopravních značek a hlídání jízdního pruhu. Ve výbavě Feel už je audiosystém s dotykovým, 7palcovým displejem, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, denní LED světla a pár designových vychytávek, o kterých budu psát níže. Pokud bude situace stejná jako u „cé-trojky“, bude se právě výbava Feel prodávat nejvíce, naopak základní výbavu bude volit jen 1 % zákazníků. Kompletní ceník v odkazu.

Barevný ráj to na pohled

  • 8 odstínů karoserie (Natural White, Ink Black, Misty Grey, Cosmic Silver, Passion Red, Breathing Blue, Sable, Spicy Orange)
  • 4 odstíny střechy pro dvoubarevné kombinace (Ink Black, Natural White, Spicy Orange nebo Sable – podle daného trhu)
  • 4 balíčky Paket Styl – kryty vnějších zpětných zrcátek, střešního nosiče, okénko v zadním C-sloupku a rámeček světel (oranžová, šedá, bílá, černá).

Tentokrát překvapivě bez „airbumpů“ (to jsou takové ty gumové elementy na dveřích, má je například nový Citroën C3, o kterém jste mohly číst v postu s jízdními dojmy zde). Ale i tak, kombinovat můžete do alelůja, záleží jen na vaší odvaze a kreativitě. Třešničkou na dortu pak mohou být kola, v nabídce je kolekce designových 16- a 17palcových disků, některé dokonce s takzvaným diamantovým výbrusem.

Interiér – inspirace světem módy či nábytku

Je fajn mít vystylovanou karoserii, ale kde člověk tráví čas? Přece v interiéru. Ani tady není nic šedivé a fádní. Citroën C3 Aircross nabízí 5 různých stylů. Design interiéru se inspiroval různými světy, například světem módy nebo nábytkářství. Neotřelé kombinace barev, materiálů a vzorů, zajímavé linie, textury čalounění a neobvyklé prvky. Je libo obývací pokoj, sportovní styl či nádech luxusu?

  • Standardní: střídmý design s šedou texturovanou palubní deskou a látkovým čalouněním sedadel Mica Grey, s bílou lištou kolem výdechů klimatizace.
  • Metropolitan Grey: důraz na pocit vzdušného prostoru. Nabízí světlé tóny a textilní materiály, které se objevují i jako ozdobné prvky na palubní desce. Výdechy ventilace jsou zvýrazněné oranžovou lištou.
  • Urban Red: moderní a svěží styl. Hra s kontrasty mezi tmavými odstíny a oranžovými prvky v prošití sedadel z látky Quartz Dark Grey a oranžovou lištou kolem větráků.
  • Hype Mistral: luxusnější provedení s čalouněním v kombinaci černé kůže s látkou s pepitovým vzorem. Výdechy ventilace mají chromovanou lištu.
  • Hype Colorado: další volba náročnějších zákaznic. Hype Colorado má nejkvalitnější materiály a zpracování v odstínu Colorado, který se objevuje na sedadlech, jež jsou napůl kožená, na dvoubarevném volantu a na palubní desce.

Moje dojmy

Otestovala jsem obě výkonové verze turbodieselu a silnější benzinový motor. Na nedostatek výkonu jsem si vzhledem k velikosti auta stěžovat nemohla, ale co další dojmy?

Palec nahoru

  • Design – na živo působí snad ještě zajímavěji a efektněji než na fotkách a je to auto, které rozhodně na silnici nepřehlédnete.
  • Posuvné zadní sedačky – snadno se s nimi manipuluje a je to skvělá vychytávka, někdy člověk veze kámošky, jindy kupu věcí. Oboje, jako třeba velký kombík, tahle autokabelka logicky nezvládne, ale umí vykouzlit jednou místo pro nohy vzadu, podruhé zas veliký kufr.
  • Sklopná sedačka spolujezdce – ta se zas hodí, když se trochu utrhnete s nákupem v Ikee. Sklopíte přední opěradlo a do interiéru nasoukáte i dlouhatánskou krabici.
  • Automatická převodovka už není robotizovaná manuální převodovka, ale „dospělý“ automat, což se na komfortu řazení zcela zřetelně pozitivně projevilo.
  • Head-up displej – v této třídě je to docela novinka, zde najdeme variantu s výsuvným displejem. Ten však naštěstí nepřekáží ve výhledu ani drobnějším postavám a nebojte, head-up displej tu má velmi snadné a intuitivní ovládání několika tlačítky – vyklápění, nastavování jasu i výšky zobrazovaných údajů. Zobrazuje aktuální rychlost, navigační údaje a případně nastavení tempomatu.
  • Elektronický manuál v aplikaci My Citroën – aplikace do telefonu, ve které se dá vyhledávat i podle fotky – vyfotíte kontrolku, u které si nejste jisté, co znamená, a aplikace vám ji v manuálu vyhledá. To mi přijde geniální!
  • Dostatek odkládacích a úložných prostor – tedy, pardon, těch samozřejmě není nikdy dost :-) Ale tady je to fajn.
  • Pocit kvalitního zpracování a solidnosti – ještě před pár lety bych tohle o Citroënu napsat nemohla, ale nové modely působí opravdu hodnotně a kvalitně.
  • Příznivá cena

Palec dolů

  • Pouze pětistupňové manuální převodovky slabších verzí – dle mě by už mělo být šest rychlostí standardem.
  • Řazení manuální převodovky – mohlo by být hladší.
  • Nechápu proč C3 Aircross nemá „airbumpy“ – jsou originálním citroëním nápadem, k novým Citroënům už podle mě tak nějak patří a zrovna k C3 Aircross by mi i ideově šly naprosto dokonale. Jestli se už designéři báli, že by to vypadalo přeplácaně… Nevííím…
  • Horší výhled šikmo vzad a překvapivě méně přehledná karoserie – vzhledem k vyššímu posazu a kompaktním rozměrům by člověk čekal, že bude přesně vědět, kde Aircross začíná a kde končí, ale úplně tomu tak není, oblá karoserie z pozice řidiče trochu mate tělem. Ale rozhodně nic dramatického, to je tak, když má člověk nějaké očekávání. :-)

 

Pokud máte Citroën nebo plánujete jeho koupi, určitě koukněte na Citroën Advisor, kde si můžete přečíst nebo sdílet zkušenosti s produkty a službami Citroënu. Už teď najdete v české mutaci více než 2000 komentářů.

 

Já se budu těšit brzo u dalšího postu a jestli se Vám tenhle článek líbil, tak mi dejte prosím „lajk“! :-) A sledujte Autokabelky na Facebooku a Instagramu!

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *