Testimonial – Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi (2019)

Auto, pro které se vážně těžko hledá nějaká kategorie. Ne, že by to dnes bylo s auty a škatulkováním jakkoli jednoduché. Ovšem jen málokdo chce být ve škatulce. A pokud ani vy ne, možná byste si mohly s novým Citroënem C5 Aircross rozumět. Více hlav, více pohledů. Bylo nás pět a další speciální autokabelkovský test je tu!

C5 Aircross je na první pohled identifikovatelný jako Citroën nejnovější generace. Dvě linie předních světel jsou prvek, který mě nepřestává bavit, a myslím si, že ho na autech uvidíme čím dál tím častěji. Tento model je letošní novinkou, na český trh přišel v únoru letošního roku. První dojmy s tímto modelem jsem s vámi sdílela v článku zde.

Nejvyšší čas se téhle autokabelce podívat na zoubek detailněji. Do našich spárů se dostala verze Feel 1.5 BlueHDi 130 koní s manuální převodovkou. Jde o verzi, jenž se těší největší zákaznické oblibě. Zajímavé je, že motory C5 Aircross mají všechny buď 130, nebo 180 koní. Takže máme nejslabší a zároveň druhou nejvýkonnější verzi nabídky. Dále v ceníku najdete benzinové verze 1.2 a 1.6 PureTech a také výkonnější naftový motor 2.0 BlueHDi. Kdo by chtěl řazení přenechat umělé inteligenci, může zvolit osmistupňovou automatickou převodovku.

TIP: Viděly jste nový Autfit k Citroën C5 Aircross?

S bohatou základní výbavou střední verze Feel se můžete blíže seznámit v ceníku, zmíním tempomat, systém rozpoznávání dopravních značek, hlídání jízdních pruhů i aut v mrtvém úhlu zrcátek nebo Active Safety Brake (jakási záchranná automatická brzda) s funkcí rozpoznávání chodců. Příplatková byla na testovaném kousku barva za 15 500 Kč, interiér v kombinaci kůže a látky za 40 000 Kč, multimediální systém s navigací Connect NAV za 22 000 Kč, parkovací kamera za 10 000 Kč a vyhřívaná spodní část okna (aby stěrače nepřimrzly) za 3500 Kč.

I tentokrát jsem si na pomoc s testováním a odhalováním dokonalostí i nedokonalostí C5 Aircross vzala čtyři posily. Čtyři dámy, které mají rády auta, avšak mohou přinést svěží pohled do vod klasických testů, kdy jsou auta hodnocena motoristickými novináři či blogery z povolání.

„Otestuj automobilovou novinku i ty!“

Otestovat si nějakou automobilovou novinku můžete i vy! Stačí se přihlásit, informace o dalším testování najdete tady na blogu a samozřejmě také na Facebooku a Instagramu Autokabelek.

Aneta

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO x VENKOV

Řídím: RÁDA x NUTNOST

Auto: MALÉ i VELKÉ

Řazení:MANUÁL i AUTOMAT

 

Dotykový displej? S dlouhými nehty se nemusí ovládat úplně snadno…

Dvacetiletá Aneta je řidičkou teprve necelé dva roky, ale zkušeností má díky práci více než dost. Pracuje jako „confirmer“, tedy je to ona, která zajišťuje dotažení obchodů mezi společností, ve které pracuje, a zákazníkem do zdárného konce. A je v tom, co dělá, velmi dobrá, tedy pokud by se to dalo hodnotit podle auta, kterým jezdí, je jím Audi A7. Nejpozději do 1 roku pak plánuje nákup něčeho nového. Auta má ráda malá i velká, záleží na konkrétní značce a modelu, a stejně tak si dokáže užít auto jak s manuální, tak s automatickou převodovkou. Ve výběru ji zatím nebude omezovat velikost kufru a místo na zadních sedadlech, jelikož jezdí buď sama, nebo s přítelem a rodinu neplánuje. Zato o autě snů má jasno, tím je Lamborghini Aventador. 🏎

  • Koupila by sis nový Citroën C5 Aircross?

Neříkám, že ne, líbí se mi, ale nemyslím si, že jsem v současné době cílová skupina tohoto vozu.

  • Kdo je podle tebe typickým zákazníkem Citroën C5 Aircross? Pro koho se hodí?

Za mě je typický zákazník například maminka s dětmi, rodina nebo starší pár, díky vyššímu posazu a pohodlnému nastupování. Ale nevím, jestli na ty by nebyl design auta příliš výrazný. 😌

  • Vlastnosti, které bys na testovaném Citroën C5 Aircross vyzdvihla?

Za mě je to určitě prostor. Veliký kufr, ale i spousta prostoru na místě řidiče a v celém interiéru.

  • A jedna věc, kterou naopak považuješ za jeho minus…

Přehlednost karoserie při parkování. Myslím, že kulatý tvar vozu zkresluje. Ale C5 Aircross má parkovací čidla vpředu i vzadu a vzadu ještě kameru. 

Hodnocení ♥ ♥ ♥ ♥

„Celkový dojem z auta byl určitě velmi dobrý. Sedadla byla velice pohodlná a světlý interiér na mě působil velice kvalitně a příjemně. Slovo komfort by se tu obecně dalo skloňovat ve všech pádech! Fakt pohodlíčko. 😉 Jediné, s čím jsem se v interiéru neztotožnila, je dotykový displej palubního systému. S dlouhými nehty by se mně osobně ovládalo trochu obtížně. 💅 Barva vozu je atypická, ale tím spíš působí originálně a luxusně!,“ říká Aneta.

Tereza

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO x VENKOV

Řídím: RÁDA x NUTNOST

Auto: MALÉ x VELKÉ

Řazení: MANUÁL x AUTOMAT

 

Nový Citroen bych si určitě ráda v budoucnu koupila.

Tereza má řidičský průkaz teprve krátce. Ovšem k autům měla blízko už dříve a navíc pracuje jako asistentka ve firmě, jejímž byznysem je obchod s auty. Aktuálně jezdí se Škodou Fabia, ale začátkem příštího roku by si chtěla pořídit něco nového. Vánoce a nový rok se neúprosně blíží.😉 Ačkoli jezdí hlavně po městě a je svobodná, má ráda velká auta. Z nového Citroënu C5 Aircross byla opravdu nadšená, dokonce jej označila jako svoje auto snů. Čím si ji tenhle model tak získal?

  • Koupila by sis nový Citroën C5 Aircross?

Nový Citroen bych si sama za sebe určitě ráda v budoucnu koupila. Auta téhle značky se mi líbí a C5 Aircross mě upřímně velmi zaujal.

  • Kdo je podle tebe typickým zákazníkem Citroën C5 Aircross? Pro koho se hodí?

Myslím si, že tohle auto se perfektně hodí pro rodinu s dětmi, která maximálně ocení pohodlí a všechny kvality, které C5 Aircross má. Osobně Citroëny beru jako skvělé rodinné vozy.

  • Vlastnosti, které bys na testovaném Citroën C5 Aircross vyzdvihla?

Jednoznačná výhoda tohoto modelu je prostorný a hlavně skladný kufr a skvělý přístup do něho díky velkým pátým dveřím. Nakládání věcí se mi zdálo snadné i díky tomu, že tašky nemusíte zvedat vysoko, podlaha kufru je v rozumné výšce od země. Určitě se tam krásně vejdou i velké předměty a s takovým autem musí být skvělé jet na dovolenou. Netřeba třídit, co budete nutně potřebovat a co ne, protože prostoru je dost.

  • A jedna věc, kterou považuješ za jeho zásadní negativum?

Pro řidiče menšího vzrůstu, což je můj případ 😌, horší výhled z auta. I když jsem si sedačku nastavila výše, připadala jsem si v interiéru tak nějak zapadlá a měla jsem horší odhad vzdálenosti. Ale možná je to jen o zvyku.

Hodnocení ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

„Hodně dám na první dojem. Ten na mě Citroën C5 Aircross udělal skvělý, což je hlavně zásluhou zajímavého a neotřelého designu. Moc se mi líbí tvarování předních světel, opravdu jedinečné a takové hezké sci-fi nebo nevím, jak přesně to pojmenovat. Dále si mě získal bohatou výbavou, kterou řidiče i posádku dokáže přímo hýčkat, a to ještě v testovaném kousku nebylo zdaleka vše, co si lze do tohoto modelu pořídit. Perfektní mi přišlo například hlídání aut v mrtvém úhlu, které člověku dodá při řízení větší pocit jistoty. Za mě se tohle auto moc povedlo,“ dodává Tereza.

 

A když už jsme u té bohaté výbavy, která oslovila Terezu. Pokud jsem z něčeho unešená, tak jsou to tutorialy, která má Citroën na svých stránkách. Pokud by vás zajímalo, jak se co v C5 Aircross ovládá nebo jak to funguje, stačí se poučit prostřednictví krátkého videa, za chviličku a velmi efektivně člověk získá kompletní informace a představu. Samy se můžete přesvědčit zde.

Ani uživatelská příručka už není ta bichle, kterou člověk vozil ve schránce před spolujezdcem a než by v ní něco hledal, tak se raději někoho zeptal, zajel do servisu nebo na to pod tlakem situace přišel intuitivně sám. „Handbooks“ Citroënu jsou však elektronické uživatelské příručky s možností snadného vyhledávání, ve kterých potřebné informace skutečně snadno najdete a ještě nezaberou prostor. 😁

Lucia

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO x VENKOV

Řídím: RÁDA x NUTNOST

Auto: MALÉ x VELKÉ

Řazení:MANUÁL x AUTOMAT

 

Lucia je ze Slovenska a já se rovnou bez mučení přiznávám k překladu jejího hodnocení do češtiny. Slovenština je jediný jazyk, ze kterého můžu překládat bez zaváhání. Tedy aspoň si to myslím, pokud to tak není, tak se dopředu ospravdlňujem. 😁 Lucia je zpěvačka a hudebnice a také proto potřebuje velké auto. Aktuálně jezdí Hondou Stream, kterou však plánuje v nejbližší době vyměnit za něco nového. Jejím autem snů je Corvetta z roku 1968. Teď však bude koukat spíše po něčem praktičtějším, co třeba Citroën C5 Aircross?

  • Koupila by sis nový Citroën C5 Aircross?

Určitě ano, pěkné, prostorné auto s dobrou výbavou. Taková auta mám ráda. 

  • Kdo je podle tebe typickým zákazníkem nového Citroën C5 Aircross? Pro koho se hodí?

Podle mého názoru se hodí pro všechny věkové kategorie. Dříve narozené osloví díky tomu, jak se do něho komfortně nastupuje a jak se z něho naopak hezky vystupuje, mladší zase zajímavým vzhledem.

  • Vlastnosti, které bys na testovaném Citroën C5 Aircross vyzdvihla?

Velmi příjemné jízdní vlastnosti, pohodlná sedadla a velký prostor uvnitř.

  • A jedna věc, kterou naopak považuješ za jeho minus…

Je to velké a robustní auto, viděla bych pod jeho kapotou silnější motor. (pozn. VP: Mohu doporučit 2.0 BlueHDi s výkonem 180 koní, který jsem testovala při uvedení vozu na český trh.)

Hodnocení ♥ ♥ ♥ ♥

„Citroën C5 Aircross je auto s příjemnými jízdními vlastnostmi a moderním designem. Auto překvapuje svojí velikostí a zároveň lehkostí s jakou se řídí. Jako nevýhodu jsem vnímala multifunkční displej a prakticky úplnou absenci klasických ovladačů. Když máte například zapnutou navigaci a chcete si změnit teplotu či nastavit klimatizaci, tak musíte vyskočit z navigace, jít do jiného menu a tam si nastavit ventilaci. Celkově ale auto hodnotím velmi kladně,“ připojila ještě své další postřehy Lucia.

Lucia zmínila pohodlná sedadla. Kouzlo je ve speciální pěnové vrchní vrstvě, která se hezky vytvaruje okolo vašeho těla. Jde pouze o horní vrstvu konstrukce sedadla, takže se na druhou stranu nemusíte bát, že by sedadla byla příliš měkká. Jsou skutečně navržena tak, aby nabídla maximální komfort sezení, ale zároveň tak, abyste se cítily odpočaté i po dlouhé cestě a nebolí vás záda.

Kateřina

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO x VENKOV

Řídím: RÁDAx NUTNOST

Auto: MALÉ x VELKÉ

Řazení: MANUÁL x AUTOMAT

 

Třiadvacetiletá Kateřina je operátorkou centra pro styk se zákazníky. Řídit ji přiměly až mateřské povinnosti, které se s autem zvládají snáze než bez něho. K autům tak přistupuje spíše pragmaticky a důležitá je pro ni hlavně praktická stránka. S výběrem auta ji vždy pomáhal přítel, ale to vůbec neznamená, že by nevěděla, co chce, ba naopak. 😉 Aktuálně jezdí Peugeotem 508 a nákup nového auta plánuje do dvou let. Jejími oblíbenými značkami jsou BMW a Audi a autem snů pak je hlavně BMW řady 5. Nezměnila názor po svezení s novým Citroënem C5 Aircross?

 

  • Koupila by sis nový Citroën C5 Aircross?

Ano, kdybych na něho aktuálně měla dostatek peněz. Dvě děti… Asi nemusím nic dodávat. 😁  Ale do budoucna budu uvažovat.

  • Kdo je podle tebe typickým zákazníkem nového Citroën C5 Aircross? Pro koho se hodí?

Pro ženy, které chtějí mít stylové a přitom bezpečné a velké auto.

  • Vlastnosti, které bys na testovaném Citroën C5 Aircross vyzdvihla?

Komfortní jízdní vlastnosti, nerovnosti na silnici přímo žehlí!

  • A jedna věc, kterou považuješ za jeho zásadní negativum?

Je poměrně velký, pro ženu tak může být těžší leckde zaparkovat. 💁🏼‍♀️

Hodnocení ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

„Lehce a příjemně se řídí, sedačky jsou úžasně pohodlné, celkově auto působí hodně moderně a stylově. Bezesporu je to podle mě auto i pro náročnější zákazníky, kteří od auta očekávají vše – komfort, bezpečnost, prostor a zároveň nechtějí nic tuctového. Tenhle model jsem popravdě vlastně neznala a byl pro mě opravdu velkým a milým překvapením,“ zhodnotila Citroën C5 Aircross v závěru testování Kateřina.

 

 Víte že…? Skla oken Citroënu C5 Aircross jsou dvojitá s izolační vrstvou? I na dálnici je tak v autě ticho a vy si můžete užívat svou oblíbenou hudbu nebo jen tak relaxovat. Zajímavé jsou také trysky ostřikovačů. Ty jsou v ramínkách samotných stěračů (Citroën s tím tedy přišel už dříve, ale i tak to stojí za zmínku) a kapalina se tak i ve vysoké rychlosti dostává přesně tam, kam má.

 

Aneto, Terezo, Lucko a Katko, moc Vám děkuju za vaše postřehy a hodnocení Citroënu C5 Aircross. Bylo mi ctí a potěšením s vámi tuhle novinku otestovat a věřím, že i pro čtenářky Autokabelek bude výsledek naší recenze přínosem.

 

Jak se nový Citroën C5 Aircross líbí vám? Těším se na vaše tipy na další Testimonial!
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať vidíte, na čem právě pracuju a co pro vás chystám!

Tags – Citroën, Citroën C5 Aircross, Jízda s novým Citroën C5 Aircross, Autfit

Foto: Olivie Žižková – Oliviezizkova.com

Technické údaje

Testimonial – Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi (2019)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 495 000 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 565 000 Kč
  • Cena testovaného modelu: 751 000 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Nafta
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 1 499 cm³
  • Nejvyšší výkon: 130 k při otáčkách: 3 750/min
  • Nejvyšší točivý moment: 300 Nm při otáčkách: 1 750/min
  • Převodovka: Šestistupňová manuální
  • Pohon: Přední
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: SUV
  • Segment: Velké SUV
  • Délka: 4 500 mm
  • Šířka: 1 969 mm
  • Výška: 1 689 mm
  • Rozvor: 2 730 mm
  • Objem kufru (základní): 580 l
  • Objem kufru (největší): 1 630 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 505 kg
  • Užitečné zatížení: 495 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 4,1 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 4,6 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 3,8 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 5,5 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 108 g/km
  • Objem nádrže: 53 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 2 roky
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,4 s
  • Nejvyšší rychlost: 188 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *