Testimonial – Subaru XV 2.0i-S Lineartronic (2018)

Zatěžkávací zkouška a ostrý test? Na okruhu? Nee, na skutečné lámání chleba dojde, když se auto dostane do spárů pěti holek. 😉 Ne každé na to má odvahu, ale Subaru XV si věřilo a nakonec bylo miláčkem naší společnosti a holky mi ho vůbec nechtěly vrátit.

 

Pohon všech kol s režimem X-Mode, unikátní asistenční systém EyeSight (psala jsem o něm už v Autfitu – zde) a originální design stylu „Urban Adventure„. To je Subaru XV, žádné triky s „cenou od“, vše ve standardní výbavě a celkově je výbava tak bohatá, že aby se ceník vešel na „á-čtyřku“, musí být psaný úplně maličkým písmem. Nám se do spárů dostalo XV v nejvyšší výbavě SPORT ES s dvoulitrovým benzinovým boxerem a automatickou převodovkou Lineartronic. Musím říct, že lépe si v nabídce tohohle modelu prostě nelze vybrat. XV si také vysloužilo vynikající hodnocení v nárazových testech, ale co je pro mě neméně důležité nebo i důležitější, je aktivní bezpečnost, neboli to, jak auto jezdí, protože auto, ze kterého je dobře vidět, a auto, které má dobré jízdní vlastnosti, přece skoro nejde nabourat. 😉 A přesně takové je XV. Konstruktéři se zaměřili na výhled šikmo vpřed, aby sloupky předního okna co nejméně zakrývaly, ve výbavě najdete asistent dálkových světel i natáčecí světla a také funkci upozornění na přijíždějící auta při couvání z parkoviště (Rear Cross Traffic Alert).

 

„Otestuj automobilovou novinku i ty!“

Otestovat si nějakou automobilovou novinku můžete i vy! Stačí se přihlásit, informace o dalším testování najdete tady na blogu a samozřejmě také na Facebooku a Instagramu Autokabelek.

 

Krásné slunečné počasí (v průběhu focení jsem se stihla opálit jak u moře, bohužel podle tvaru tílka 😂) a skupina úžasných holek, pro které auto není jen dopravní prostředek, ale zábava, módní doplněk či člen rodiny. Velký úspěch měla barva zkoušeného Subaru XV. Tam dostalo 4 z 5 (pokud započítám i sebe). A jak se nové XV líbilo na druhý pohled?

 

Veronika

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO x VENKOV

Řídím: RÁDA i NUTNOST

Auto: MALÉ i VELKÉ (když je pohodlné a bezpečné)

Řazení: MANUÁL x AUTOMAT

 

 

Tento oranžový krasavec je luxusní doplněk pro ženy, které mají rády i svižnější jizdu.

Veronika je key Account manažerka a i když byste to asi netipovaly stejně jako já, je maminkou dvou dětiček. Její auto tak musí být hlavně prostorné a bezpečné. Potkat ji můžete za volantem Škody Rapid, ale ne na dlouho, letos totiž plánuje nákup něčeho nového, takže ji testování Subaru XV přišlo krásně do noty. A odpověď na otázku o autu snů? Ford Mustang 1968.

  • Koupila by sis nové Subaru XV?

Ano, určitě,  je to krásné auto. Navíc je takové robustní a bezpečné.

  • Kdo je podle tebe typickým zákazníkem nového Subaru XV? Pro koho se hodí?

Tuto značku podle mě preferovali vždy především muži. Tento oranžový krasavec je ale luxusní doplněk pro ženy, které mají rády i svižnější jízdu.

  • Vlastnosti, které bys na testovaném „iks-véčku“ vyzdvihla?

Je to prostorné a pohodlné auto. Dokonce bych jej označila i za krásný modní doplněk. A určitě pohodlné sedačky.

  • A jedna věc, kterou naopak považuješ za jeho minus…

Asi kufr, naše rodina by potřebovala o něco větší.

Hodnocení ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

„Auto má velice sexy barvu, je originální a nepřehlédnutelné. Interiér je moderní a do detailu doladěný. Líbilo se mi plynulé a hladké řazení automatické převodovky a velmi dobré zrychlení (bezestupňová převodovka Lineartronic má nově větší rozsah převodových poměrů a drží motor v nejefektivnějších otáčkách, což zajišťuje plynulou jízdu, dobré zrychlení i příznivější spotřebu – pozn. VPV),“ říká Verča.

 

Denisa

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO a DÁLNICE

Řídím: RÁDA i NUTNOST

Auto: MALÉ x VELKÉ

Řazení: MANUÁL (mám) a AUTOMAT (chci)

 

Subaru je rozhodně značka, ze které jsem byla uchvácena ještě ve věku, než jsem se stala řidičkou.

Dvaatřicetiletá Denisa je „Online Reputation Specialist“. Pokud nevíte, co to přesně znamená (já to také nevěděla 😉), tak vám prozradím, že má na starosti pověst firmy na internetu. Když někam jede svým Hyundaiem ix35, je na palubě většinou veselo, protože je maminkou pětiletých dvojčat. Nákup nového auta plánuje do 3 let, a když jsem se jí ptala na auto snů, tak mi odpověděla, že by nejraději na každé roční období a každou příležitost něco. Radost by ji udělalo Audi Q7, Subaru Outback, Volvo XC90, VW Multivan nebo americké youngtimery jako Chevrolet Camaro ZS 28 z roku 69, Ford Cortina, Ford Taunus, Mustang …

  • Koupila by sis nové Subaru XV?

Koupila! Subaru je rozhodně značka, ze které jsem byla uchvácena ještě ve věku, než jsem se stala řidičkou. :-)

  • Kdo je podle tebe typickým zákazníkem nového Subaru XV? Pro koho se hodí?

Bez ohledu na to, zda jste muž nebo žena. Doporučuji všem, co nepotřebují veliký zavazadlový prostor, jako mají kombíky. Naopak interiér, místo pro řidiče, spolujezdce i zadní cestující je velkorysé, auto je prostorné a pohodlné.

  • Vlastnosti, které bys na testovaném „iks-véčku“ vyzdvihla?

Velikost (menší průměr) volantu jako u sportovní verze, jednoduché ovládání, vše je přehledné a jasné. Musím říct, že v zadní části auta je spousta místa na nohy, a tak vám děti nekopají do sedadla. :-) Super je parkovací kamera – nejen pro ne moc zdatné řidiče veliká výhoda.

  • A jedna věc, kterou naopak považuješ za jeho minus…

Vlastně jsem na nic, co by mi tak moc vadilo, nepřišla. Blinkr – není slyšet, že blikáte, a tím máte pocit, že vlastně neblikáte. :-) A barva, ač na barvu to nejezdí a tento odstín je poslední dobou velice oblíbený, tak si říkám, aby se člověku brzo neokoukala.

Hodnocení ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

„Subaru dělá velmi originální a kvalitní auta, vždycky se mi moc líbila. Nadchlo mě i XV, designem i tím, jak příjemně se řídí a jaký pocit bezpeční v něm máte. Hezky se s ním jezdí po městě a je vhodné i další cestování,“ dodala Denisa.

 

Když už jsme u té bezpečnosti, s holkami jsme zkoušely i systém EyeSight (jen některé funkce 😉), který funguje nejen jako adaptivní tempomat a asistent pro jízdu v pruzích, ale i jako jakýsi strážný anděl, který vás upozorní na hrozící nebezpečí (nee, psát sms za volantem se nemá 😂) a v případě velkého rizika nehody dokáže i sám brzdit a srážce tak předejít nebo zmírnit její následky. Všechna XV jej mají ve standardní výbavě. Dá se i vypnout, ale shodly jsme se, že není proč, jelikož rozhodně nijak neplaší.

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

 

Jitka

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO x VENKOV

Řídím: RÁDA x NUTNOST

Auto: MALÉ x VELKÉ

Řazení: MANUÁL (do sportovního auta) a AUTOMAT (do města)

 

Jitka brázdí silnice už 17 let a stejně jako Denisa je online specialistkou, která dbá na dobrou pověst firmy, ve které pracuje. Má přítele a dva pejsky, o kterých říká, že jsou jako její dětičky. :-) Má ráda sportovně střižená auta a jezdí Peugeotem 307 CC. Do roka by ráda něco nového a jednoznačně preferuje kabriolety, tedy lépe řečeno kupé-kabriolety. Má ráda tu praktičnost pevné střechy na straně jedné a jízdu s větrem ve vlasech na straně druhé. Jejím autem snů by tam jednoznačně bylo nějaké „CC“, aktuálně uvažuje o Peugeotu 308 CC.

  • Koupila by sis nové Subaru XV?

Koupila – jako auto na zimu, pohodlné, pohon všech kol… V létě se ale bez kabria a stahovací střechy prostě neobejdu. :-)

  • Kdo je podle tebe typickým zákazníkem nového Subaru XV? Pro koho se hodí?

Pro mne je velké tak akorát – ale přítel by řekl, že je malé… Myslím, že se hodí víc pro ženu, klidně i s dětmi. Interiér je větší a prostornější, než by člověk na první pohled předpokládal.

  • Vlastnosti, které bys na testovaném „iks-véčku“ vyzdvihla?

Líbí se mi, že auto „samo pozná,“ když se k němu přiblížím s klíčem v kabelce – a samo se odemkne. Ani při startu nepotřebuji klíč – startuje se tlačítkem. Velmi jsem také ocenila velikost volantu (oproti mému současnému Peugeotu je sympaticky malý) – žádné náročné „otáčení,“ auto reaguje okamžitě a řídí se neuvěřitelně lehce. A ten tichý chod! Ani při sešlápnutí plynu úplně na podlahu člověk neohluchne. :-)

  • A jedna věc, kterou naopak považuješ za jeho minus…

Chyběl mi „odpich“ při rozjezdu a pořádném šlápnutí na plyn – zřejmě to tak prostě automaty mají (chybělo mi ono „vmáčknutí“ do sedačky, které „umí“ dvoulitry s manuálem).

Hodnocení ♥ ♥ ♥ ♥

„Subaru XV je auto pro ženu, která má ráda technické „vychytávky,“ které usnadňují řízení, a která ocení skutečně moderní design prostorného interiéru. Bavila mne lehkost, s jakou se auto řídilo – a jako fanda kabrioletů a jízdy bez střechy oceňuji i velké střešní okno,“ řekla Jitka po testovací jízdě.

 

Jak Jitka zmínila a ocenila, „naše“ XV mělo bezklíčkové zamykání i startování Keyless Access. Najdete ho ve standardu výbav Executive ES a Sport ES (testovaná verze).

 

Markéta

Za volantem: DENNĚ x OBČAS

Jezdím po: MĚSTO x VENKOV

Řídím: RÁDA x NUTNOST

Auto: MALÉ x VELKÉ

Řazení: MANUÁL i AUTOMAT

 

Markétě je 24 let a byla tak nejmladší testovací řidičkou naší skupiny. Řidičský průkaz si však udělala už před lety a řízení je její koníček. Je manažerkou, děti nemá a v autě tak jezdí nejčastěji sama či s přítelem. Stejně jako Jitka má ráda, když má auto výkon, i proto jezdí s Volkswagenem Golf GTI, který ji baví natolik, že koupi nového auta zatím nemá ani v plánu. Kdyby však na to došlo, vybrala by si Audi. A ne ledajaké, buď TTRS, SQ7 nebo R8.

  • Koupila by sis nové Subaru XV?

Teď ne. Teď si chci užívat vyloženě sportovní auta.

  • Kdo je podle tebe typickým zákazníkem nového Subaru XV? Pro koho se hodí?

Je to auto hlavně pro bezdětné páry, vhodné do města, ale i na víkendové vyjížďky do přírody.

  • Vlastnosti, které bys na testovaném „iks-véčku“ vyzdvihla?

Vzhledem k výšce vozu je z něj dobrý výhled a člověk má přehled o všem, co se kolem něj děje.

  • A jedna věc, kterou považuješ za jeho zásadní negativum?

Na to, že auto pohání dvoulitrový motor, nejede úplně podle mých představ. Ale tak já jsem zvyklá na GTI a manuální převodovku. Věřím, že spoustě řidičů by připadalo čilé.

Hodnocení ♥ ♥ ♥ ♥

„Subaru XV je vůz, který na první pohled zaujme svou výraznou barvou, ač jeho design je jinak spíše nadčasový. Velmi lehce se ovládá, hezky zatáčí a rychle reaguje a automatická převodovka vám hodně usnadní řízení. To by asi ocenil skoro každý,“ říká Markéta.

 

TIP AUTOKABELEK: Chcete-li si pořídit Subaru XV přesně v provedení jako byl testovací kousek (což bych doporučovala, a teď nemluvím o barvě, máte-li rády jinou, nabídka je pestrá), tak vyražte do showroomu co nejdříve. Dvoulitrová provedení se doprodávají a nějaký čas nebudou v nabídce, spekuluje se i o tom, že se do prodeje vrátí až v kombinaci s elektromotorem (co se emisních norem týče, tak holt zase přituhuje).

 

Veroniko, Deniso, Jitko a Markéto, moc Vám děkuju za to, že jste se mnou otestovaly nové Subaru XV, velké díky za Vaše názory a zajímavé postřehy. Věřím, že jste si to užily minimálně tak skvěle jako já.

Jak se nové Subaru XV líbí vám? A jaké auto byste v testimonialu rády viděly příště?
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení! 

Technické údaje

Testimonial – Subaru XV 2.0i-S Lineartronic (2018)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 590 000 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 820 000 Kč
  • Cena testovaného modelu: 820 000 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Boxer
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Benzín
  • Plnění: Atmosférické
  • Zdvihový objem: 1 995 cm³
  • Nejvyšší výkon: 156 k při otáčkách: 6 000/min
  • Nejvyšší točivý moment: 196 Nm při otáčkách: 4 000/min
  • Převodovka: Bezstupňová
  • Pohon: 4x4
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: SUV
  • Segment: Nižší střední třída
  • Délka: 4 465 mm
  • Šířka: 1 800 mm
  • Výška: 1 615 mm
  • Rozvor: 2 665 mm
  • Objem kufru (základní): 385 l
  • Objem kufru (největší): 1 310 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 439 kg
  • Užitečné zatížení: 501 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 6,9 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 8,7 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 5,8 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 7,0 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 155 g/km
  • Objem nádrže: 63 l
  • Záruka na auto: 5 let
  • Záruka na lak: 5 let
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,4 s
  • Nejvyšší rychlost: 194 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

3 komentáře

Paperhelp
13.6.2018

Věra Petrů Vostrá, thanks for the article post.Really thank you! Great.

Odpovědět

Cialis
15.6.2018

Věra Petrů Vostrá, thanks a lot for the article post.Much thanks again. Fantastic.

Odpovědět

Denis
15.6.2018

Mít ženu tak ji ho koupím ))

Odpovědět

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *