Peugeot 2008 1.6 Blue HDi (2016)

Hlavně nesmí býti nuda

 

Na kreativitu automobilových producentů klademe čím dál tím větší nároky, běžné hatchbacky, sedany a kombíky už nám přijdou nudné. A proto se aktuálně velké oblibě těší crosovery. Jedním z volnomyšlenkářských městských kříženců je i Peugeot 2008, kterému jsem se trochu podívala na zoubek. :-)

 

V čem je tento model lepší než ostatní, za jaké jeho vlastnosti bych ho upřednostnila před konkurencí a jaké má naopak neduhy neboli co umí konkurence v dané třídě lépe?

V čem je 2008 talentovaná?

Cílí na kreativní až bohémské duše, na milovnice zajímavého designu i inovátorského přístupu.

Širší blatníky, výrazná příď, ve dvou nejvyšších výbavách standardně plastové lemování celé karoserie. Robustní a neotřelý vzhled je to, co na Peugeotu 2008 jednoznačně láká. Tento model vyniká také útulným a celkem prostorným interiérem a pochvalu si rozhodně zaslouží za vysokou kvalitu použitých materiálů a dobré zpracování a slícování. Co mě hned upoutalo, byl malý průměr volantu, je to nezvyk, ale vypadá to dobře. Mně osobně naprosto vyhovoval i při řízení. K dalším nesporným výhodám „dvatisíceosmičky“ patří dobrý výhled všemi směry. Proč jsou tahle „zvýšená“ auta tak oblíbená, si člověk uvědomí při parkování příčně k chodníku. Neřešíte, jak vysoký je obrubník, prostě jedete „na doraz“ předních kol a můžete si být jisty, že při couvání nenecháte nárazník na chodníku. Malý Peugeot mě potěšil také bohatou standardní výbavou a chválím i zvolený motor. Ačkoli mám radši benzinové motory a u turbodieselů obvykle beru na milost až šestiválce, tak musím přiznat, že 1.6 BlueHDi o výkonu 120 koní se pod kapotou 2008 činí. Koneckonců jde o nejvýkonnější motor nabídky, což je na dynamice auta znát. Testovaná verze byla velmi živá ve městě, ale ani delší cesty s ní nejsou nepříjemné, jelikož se s ní dá předjíždět i držet nastavené tempo v táhlých stoupáních. Šestnáctistovka je navíc velmi úsporná. Těžší noha na plynu a skutečnost, že po většinu týdne jsme s „2008“ brázdily městské ulice, způsobily, že mnou naměřené hodnoty jsou vyšší než udává výrobce, ale i tak myslím velmi dobré. Na závěr mi to nedá nenapsat pár řádek o systému Grip Control. Osobně mám k němu trochu averzi, jelikož marketing značky z něho dělá bůhvíco, ne-li dokonce náhradu pohonu všech kol. O co však jde? Jde o různá nastavení systému kontrolujícího trakci/prokluz kol. Kolečkem na středové konzoli si nastavíte, že například jedete po polní cestě, a čidla (velmi zjednodušeně řečeno) zpozorní. Systém tak rychleji reaguje na případný prokluz jednoho kola a může výkon přenést na druhé kolo s lepší trakcí. Využití najde právě při jízdách mimo zpevněné silnice nebo v zimě. Ale jo. :-)

 

Co by šlo udělat lépe?

Největší slabina? Chybí odkládací prostory!

Asi nejvíce mi vadil nedostatek odkládacích prostor. Držáky na kelímky před řadicí pákou jsou mělké, takže pokud si nechcete pití rozlít po celém autě, raději ho sem ani nezkoušejte dávat. Můžete si sem ale aspoň dát klíče, balzám na rty nebo sluneční brýle. O patro výš je malá přihrádka, do které však nedáte nic, jelikož se tam nic nevejde. Já zajásala, když mě napadlo, že bych tam mohla nacpat dálkový ovladač od vrat. Radost mi však rychle zkazila skutečnost, že ovladačka z přihrádky vypadne, jakmile se člověk rozjede. Kapsy ve dveřích jsou mělké a lahev s pitím v nich za jízdy nedrží ve svislé pozici. Pak je tu ještě taková nepříliš praktická hluboká, ale úzká schránka za ruční brzdou. Ani klasická přihrádka před spolujezdcem není moc veliká. Nedivte se, že jsem tomuhle problému věnovala tolik řádek, je to v praxi asi nejotravnější neduh tohohle modelu. Jaké slabší stránky má dále? Za mě je to třeba ergonomie. U starších modelů značky to bylo horší a je znát, že u Peugeotu na ergonomii intenzivně pracují. Ale mně logika ovládání multimediálního systému ani rozmístění tlačítek stále ideálně nevyhovuje, navíc připojit telefon přes Bluetooth se mi povedlo až na popáté. Méně přehledná mi přijde grafika přístrojového štítu, na který jsem měla skrz volant navíc horší výhled. A zmíním se ještě o trochu gumovém řazení a jeho delších drahách, ale tím už report o nedostatcích opravdu končí.

 

Jak se vám Peugeot 2008 líbí? Dozvěděly jste se v testu vše, co vás zajímá?

Je tohle auto pro tebe?

JSI TO TY?

Peugeot 2008 není auto pro ty z vás, pro které je řízení vášní. Pokud milujete výkon, rychlou jízdu a rády si užíváte sportovní svezení, chce to porozhlédnout se jinde. Francouzská auta cílí na jiné zákaznice. Na kreativní až bohémské duše, na milovnice zajímavého designu i inovátorského přístupu. Crossover, jako je 2008, je velmi praktický hlavně do města, kde se s ním díky jeho kompaktním rozměrům, přehledné karoserii a zvýšené stavbě skvěle jezdí. Pohodlně s ním však můžete vyrazit i na chalupu, jelikož komfort najdou i cestující na zadních sedadlech a ani kufr není úplně malý.

 

A MÁŠ NA NĚJ?

Na Peugeot 2008 si musíte připravit minimálně 320 000 Kč. Verze 1.2 PureTech (82 koní) však uspokojí pouze na výkon nenáročné řidičky. Testovaná verze naopak patří k nejdražším, nejvybavenějším a nejvýkonějším. Provedení 2008 Allure 1.6 BlueHDI 120k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou vyjde na 480 000 Kč. Testovaná verze byla ještě dovybavena paketem Active City Brake a „Viditelnost“ za 6500 Kč, paketem City Park II (přední a zadní parkovací senzory, měření volného místa k zaparkování, systém aktivního parkování a couvací kamera) za 17 500 Kč, systémem Grip Control (regulace prokluzu + pneumatiky Mud & Snow) za 4000 Kč, dotykovou obrazovkou SMEG+i v2 s funkcí Mirror Screen a navigací za 13 400 Kč a vzhled doladila hliníková kola Eridan Grey Anthara za příplatek 3500 Kč a metalický lak za 12 500 Kč. Grip Control bych v praxi asi oželela, jinak všechny ostatní „funkční“ prvky doporučuju, kola a lak nechám na vás. :-)

Pro a proti

PROČ SI HO KOUPIT?

Robustní a neotřelý design, praktická zvýšená stavba karoserie, útulný interiér, kvalitní použité materiály a dobré zpracování, prostornost, úsporný a živý motor, bohatá základní výbava, kultivovaný projev, komfort jízdy.

 

PROČ SE PODÍVAT JINAM?

Nedostatek odkládacích prostor, vyšší cena testované verze, kvalita řazení, ergonomie ovládacích prvků, zhoršený výhled na přístrojový štít, řidičskou zábavu si s ním neužijete.

MŮJ TIP

Testovaná verze s nejsilnějším naftovým motorem byla velmi příjemným společníkem. Její cena je však vyšší, a proto je dobré rozmyslet si, kolik ročně najedete, kde nejčastěji jezdíte, kolik času v autě trávíte a zvážit i další nabízené varianty. Slabší verze jsou však standardně kombinovány pouze s pětistupňovou manuální převodovkou, která, jak si ji tak pamatuju, moc nevyniká kvalitou řazení. Ale třeba vám ten kostrbatý chod řadicí páky nebude vadit. Pokud chcete automatickou převodovku, nemůžete si vybírat. Robotizovaná převodovka ETG5 je totiž nabízena pouze ve verzi 1.2 PureTech (82 koní), což je verze, která uspokojí jen nenáročné řidičky, dámy které sice řídí, ale žádnou slast z toho nemají a ocení, že to bude samo řadit a svůj účel přepravy to splní. :-)

Mělo by vás ještě zajímat

Za hlavní konkurenty PEUGEOTU 2008 považuji nejen Renault Captur, ale i Nissan Juke, Škodu Yeti, Opel Mokka, Fiat 500X, Citroën C4 Cactus, Kiu Soul nebo Mini Countryman.

Technické údaje

Peugeot 2008 1.6 Blue HDi (2016)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 320 000 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 480 000 Kč
  • Cena testovaného modelu: 537 400 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Nafta
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 1 560 cm³
  • Nejvyšší výkon: 120 k při otáčkách: 3 750/min
  • Nejvyšší točivý moment: 230 Nm při otáčkách: 1 750/min
  • Převodovka: Šestistupňová manuální
  • Pohon: Přední
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: SUV
  • Segment: Malé SUV
  • Délka: 4 159 mm
  • Šířka: 1 739 mm
  • Výška: 1 570 mm
  • Rozvor: 2 537 mm
  • Objem kufru (základní): 360 l
  • Objem kufru (největší): 1 194 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 200 kg
  • Užitečné zatížení: 530 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 3,7 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 4,3 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 3,3 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 5,2 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 96 g/km
  • Objem nádrže: 45 l
  • Záruka na auto: 2 roky
  • Záruka na lak: 2 roky
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,3 s
  • Nejvyšší rychlost: 190 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

3 komentáře

Darja Vondráková
19.9.2017

Dobrý den, před týdnem jsem si koupila toho krasavce v bílé perleťové barvě v plné výbavě. Dieslový motor HDI,….. jsem opravdu nadšená! Vlastníla jsem Peugeota 205,206,207…. ale tento je komfort. Ta jízda mi bere dech! Cítím se v něm tak bezpečně, vznešeně!

Ten se povedl!!!!! Nádhera a děkuji za něJ!

Darja – JIhlava

Odpovědět

    Věra Petrů Vostrá
    19.9.2017

    Přeju spoustu šťastných kilometrů a krásných zážitků za volantem :-)

    Odpovědět

Veronika
26.10.2017

Také jsem majitelkou tohoto krásného modelu, jsem nadšená. !!!! přihrádek je málo a kde položit brýle je fakt něco ale to je to jediné co mi vadí. Cítím se v něm úžasně a bezpečně. ♥

Odpovědět

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *