Audi Q5 2.0 TDI (2016)

Dojmy proměněné v pojmy

 

S Audi Q5 můžete pohodlně cestovat na dlouhé vzdálenosti i ho využít ve městě, může být vaší manažerskou autokabelkou i krosnou, do které se vejde celá vaše rodina. Není ani velké, ani malé. Navíc má dobrou image i nesporné kvality.

Příliš vás nebaví číst na blogu slohové práce? Chcete se rychle dozvědět to důležité, načerpat nové informace a chcete, aby vám prostě to zásadní někdo pohodlně naservíroval? To není lenost, to je kreativní lenost. :-) Tu já moc ráda, a proto tu pro vás mám recenzi v novém pojetí. Jako ideální model pro „otestování“ nového konceptu postu jsem vybrala „staré“ známé Audi Q5. Nechci vám v tisíci a tisíci znacích popisovat to, co můžete samy vidět (ve fotogalerii), nebo to, co se ničím nevymyká standardům třídy. Žádné řeči o nadčasovém designu, solidních jízdních vlastnostech a sedadlech, která nenadchnou ani neurazí. Tenhle test byste měly přečíst za pár minut a jedním dechem. Měly byste si z něho odnést informace o tom, v čem je testovaný model lepší než ostatní, za jaké jeho vlastnosti bych ho upřednostnila před konkurencí a jaké má naopak neduhy neboli co umí konkurence v dané třídě lépe.
Snad jsem vás tedy předmluvou příliš neunavila a naopak navnadila číst dále. :-)

 

V čem je Q5 talentovaná?

Testovaná Q5 přejížděla nerovnosti s grácií. A to byla obudá do „bot“ velikosti 20palců!

Jasně, je to design. Ačkoli o tom jsem mluvit nechtěla, nedá mi to nezmínit, že tenhle model je na trhu již od roku 2009 (modernizace 2013), a tak si zaslouží ocenění za nadčasovost, jelikož stárne opravdu velmi pomalu. Chcete-li auto na více let, určitě se vyplatí vybrat model, který je nadčasový, nikoli módní výstřelek. Vynikající je v Q5 ergonomie posazu a sedadla samotná a podobné nadšení ve mně vyvolal i výhled z vozu a přehled, jaký zpoza volantu Q5 máte o dění na silnici. Audi Q5 není žádný drobeček, hlavně proto jsem se trochu neubránila předsudkům, že s motorem 2.0 TDI, byť s velmi dobrým výkonem 190 koní, to nebude žádná „jízda“. Ale bez mučení uznávám, že to byla chyba. Drobný výkonový handicap jsem pocítila jen na německé dálnici, když jsem spěchajíc domů držela pedál plynu u podlahy, a ve větrném počasí se Q5 více než nějakých 180 až 190 km/h jet nechtělo. Celkově zrychlení nad hranici 140 km/h je vlažnější. Není se čemu divit, Audi Q5 je těžké, navíc jeho vyšší postava má i větší odpor vzduchu. Ovšem kromě rychlých dálničních přesunů nelze mít k temperamentu velmi kultivovaně se projevujícího motoru žádné výhrady. Krásně jede už od nízkých otáček, skvěle pružně zrychluje a jízda tak může být i velmi svižná. Pokud nejezdíte často dlouhé dálniční „štreky“ (a v takovém případě bych vám stejně obecně doporučila jiné auto, klasický sedan či kombi), je tento motor ideální volbou. Skvěle spolupracuje i s automatickou převodovkou S tronic, která řadí rychle a sametově. Spotřeba je pak s ohledem na velikost auta také na pochvalu, naměřila jsem 6,5 l/100 km, což mi opravdu přijde vynikající. V neposlední řadě musím pochválit odhlučnění, jelikož v kabině je i ve vysokých rychlostech příjemné ticho, a komfort podvozku. Je neuvěřitelné s jakou grácií testovaná Q5 přejížděla nerovnosti, a to hlavně s přihlédnutím k tomu, že byla obutá do 20″ kol!

 

Co by šlo udělat lépe?

Sedačka je opravdu vysoko a při vystupování jsem si musela dávat pozor, abych si neušpinila kalhoty o práh.

1935 kg! Q5 váží opravdu hodně a to se podepisuje na trochu těžkopádném jízdním projevu, lehčí konkurenti jsou v zatáčkách bezesporu obratnější. Pokud jsem výše psala, že Q5 i přes svůj pokročilý věk nemá na tváři ani vrásku, v interiéru je konstrukční stáří už trochu znát. Nenajdete tu nejmodernější multimediální systém a navigaci, kterou značka nabízí, o virtuálním kokpitu, který se teď dostává do nových modelů Audi, ani nemluvě. Ergonomie je v pořádku, ale prostě celý interiér, jeho pojetí a zpracování, jako by odrážel dobu, kdy byl navržen. Dnes více frčí jakýsi minimalismus a trochu jiné pojetí. Ovšem pokud vám právě nejnovější trendy v návrzích interiérů nesedí, bude se vám v Q5 líbit. Ocenila bych také strmější řízení, aby člověk volantem nemusel tolik točit. :-) Brzdy mají celkem jedovatý nástup, ale to je jen o zvyku, po pár desítkách kilometrů mi to vůbec nevadilo. Co mi však vadilo celý testovací týden, byla daň, kterou je nutné zaplatit za ten výborný výhled, tedy lépe řečeno nadhled. Vzhledem k tomu, že jsem „malé pivo“, tak se mi do Q5 trochu hůře nastupovalo, sedačka je opravdu vysoko a při vystupování jsem si zas musela dávat pozor, abych si neušpinila kalhoty o práh. Jestli mě ještě něco trochu rozčilovalo, tak to byly hlášky na přístrojové desce a stop&start systém. Občas se mi stalo, že „stopnutý“ motor sám znovu nenaskočil, a tak jsem ho poměrně často vypínala. Když jsem pak ale chtěla skočit vyhodit odpadky, nechala auto nastartované a otevřela dveře, Q5 na mě začala pípat a hlásit, že mám vypnout motor a být ekologická… Uff, no taková je holt doba. :-)

 

Jak se vám test Audi Q5 líbil? Dozvěděly jste se vše potřebné?

Je tohle auto pro tebe?

JSI TO TY?

Audi Q5 je velmi univerzálně využitelným autem. Je určitým image makerem, může s ním jezdit manažerka i máma od rodiny, neudělá ostudu před pětihvězdičkovým hotelem, a přitom se, díky pohonu všech kol a vyšší stavbě, nezalekne ani jízdy cestou necestou. Testovaná verze nabídla komfort automatického řazení.

 

A MÁŠ NA NĚJ?

Je to Audi, navíc nijak malé, takže je jasné, že sumička, kterou si na Q5 budete muset ve svém rozpočtu vyhradit, nebude malá. Nejlevnější verze se slabším dvoulitrovým turbodieselem, manuální převodovkou a pohonem pouze předních kol vyjde na 1 021 900 Kč. Na druhém konci nabídky je verze SQ5 3.0 biTDI quattro za 1 720 900 Kč. Z porovnání s hlavními konkurenty, kterými jsou Mercedes-Benz GLC a BMW X3, vychází Q5 velmi dobře, v závislosti na verzi je o 30 až více než 100 tisíc korun levnější. Testovaná verze se pyšnila příplatky za více než 400 000 Kč. Zdá se to hodně, ale ceník je plný lákadel. Určitě doporučuji Advanced Key (bezklíčkový přístup) za 17 600 Kč, Audi Parking system plus za 10 900 Kč, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče za 11 000 Kč a určitě stojí za to i exteriérový paket S line za 44 300 Kč. Jízdní vlastnosti může podtrhnout sportovní nebo stavitelný podvozek, ale to už bychom tu mohly opisovat ceník. :-)

Pro a proti v bodech

PROČ SI HO KOUPIT?

Mezi silné stránky Q5 patří nadčasový design, pohodlná a skvěle tvarovaná sedadla, výhled z vozu, agilní, pružný, kultivovaný a úsporný motor, hladce a přitom rychle řadící převodovka, odhlučnění a komfortní odpružení i na velkých kolech.

 

PROČ SE PODÍVAT JINAM?

Vyšší posaz má svoje výhody i nevýhody, pozor na ušpiněné nohavice od prahu a smiřte se s horším komfortem nastupování (pokud tedy nejste výrazně urostlejší než já). Palubní deska prozrazuje konstrukční stáří, vadil mi těžkopádnější jízdní pojev, stop&start systém a „ekologická“ hlášení.

 

MŮJ TIP

Q5 je ideální autokabelkou. Praktickou, stylovou, značkovou. :-) Není velká jak dodávka, ale přitom nabídne vysoký komfort cestování i v plném obsazení, nezklame ani úložnými prostory nebo velikostí kufru. Motor 2.0 TDI je nejoblíbenější motorizací a já se vůbec nedivím. Určitě doporučuji testovanou výkonnější verzi, která je pro tento model skvělou volbou. Na machrování to není, ale nedostatek potenciálu nebudete v provozu rozhodně pociťovat.

Mělo by vás ještě zajímat

Za hlavní konkurenty AUDI Q5 považuji nejen BMW X3, ale i Mercedes-Benz GLC, Volvo XC60, Ford Edge nebo Lexus NZ.

Technické údaje

Audi Q5 2.0 TDI (2016)
Cena
  • Základní cena modelové řady: 1 021 900 Kč
  • Základní cena testovaného modelu: 1 191 900 Kč
  • Cena testovaného modelu: 1 639 500 Kč
Motor / Pohon
  • Typ: Řadový
  • Počet válců: 4
  • Palivo: Nafta
  • Plnění: Turbodmychadlo
  • Zdvihový objem: 1 968 cm³
  • Nejvyšší výkon: 190 k při otáčkách: 3 800/min
  • Nejvyšší točivý moment: 400 Nm při otáčkách: 1 750/min
  • Převodovka: Sedmistupňová automatická
  • Pohon: 4x4
Karoserie / rozměry / hmotnosti
  • Karoserie: SUV
  • Segment: Kompaktní SUV
  • Délka: 4 629 mm
  • Šířka: 1 898 mm
  • Výška: 1 655 mm
  • Rozvor: 2 807 mm
  • Objem kufru (základní): 540 l
  • Objem kufru (největší): 1 560 l
  • Pohotovostní hmotnost: 1 935 kg
  • Užitečné zatížení: 475 kg
Spotřeba / záruka / servis
  • Spotřeba kombinovaná: 5,7 l/100 km
  • Spotřeba ve městě: 6,5 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 5,3 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 6,5 l/100 km
  • Stop-start systém: Ano
  • Emise CO2: 149 g/km
  • Objem nádrže: 75 l
  • Záruka na auto: 4 roky
  • Záruka na lak: 2 roky
  • Záruka proti prorezivění: 12 let
Jízdní výkony
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
  • Nejvyšší rychlost: 210 km/h
Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *