Za volantem modernizované Škoda Citigo

30.6.2017 Veronika Petrů 0 komentářů

Jen málokdy se stává, aby se mezinárodní prezentace nového modelu konala v Česku. Tentokrát se však novináři z celé Evropy sjeli do Prahy, aby si vyzkoušeli novou Škodu Citigo. Já to tak měla kousek, no není to luxus? :-)

Nový make-up

A to zelený! :-) Škoda Citigo je nově k mání v zářivě zelené barvě Kiwi. Zároveň může mít až 15palcová kola a to v novém designu (doposud max 14 palců). Maska chladiče, světla, kapota, nárazníky, mlhovky, zadní světla. Výčet dílů, kterých se dotkly designové změny. Avšak celkem kosmetické. Co vám budu psát, to koneckonců vidíte na fotkách. Zajímavostí je, že mlhovky nově mohou mít funkci přisvěcování do zatáček.

Vnitřní kouzlo

U Škodovky se pravděpodobně řídili heslem „není důležité jak vypadáš zvenku, důležité je to, jaký jsi uvnitř„. Modernizace nejmenšího modelu značky se totiž více soustředila na interiér. Můžete si dopřát kožený volant s ovládacími tlačítky na rádio a telefon, nový je také přístrojový štít, který se bude nabízet ve dvou verzích. Palubní infotainment systém Swing byl obohacen o nové funkce a má barevný displej a novou modernější grafiku. Těšit se můžete také na lepší konektivitu, zajímavostí je možnost využití chytrého telefonu jako palubního počítače s aplikací Move&Fun, která je dostupná pro Apple i Android.

Jednoduše vychytaná

I Citigo je Simply Clever a i Citigo dostalo deštník. Do dveří jako v Superbu se tu nevejde a tak je schovaný pod sedačkou spolujezdce. Celkem nabídne Citigo 16 Simply Clever řešení, především jde o různé držáčky, mimo jiné na parkovací lístek i sluneční brýle.

Litr a pět stupňů

Ačkoli se šuškalo o nějakých změnách i novém motoru 1.0 TSI, nakonec zůstala nabídka motorů beze změn. A tak můžeme vybírat ze dvou výkonových verzí atmosférického litrového tříválce (60 nebo 75 koní) a verze CNG (taktéž litránek), která nabízí výkon 68 koní. A řadit můžete buď pět stupňů ručně, nebo tuhle práci svěřit robotizovanému automatu.

Již v prodeji

Modernizované Citigo je již od minulého týdne v prodeji. Nejlevnější provedení 1.0 MPI (60 koní) Active koupíte za 197 900 Kč a jde o aktuálně nejlevnější mini autokabelku na trhu. Kompletní ceník najdete zde.

Jízdní dojmy

Cesta po městě, cesta z města. Škoda Citigo je po modernizaci hezčí a díky novým systémům modernější a uživatelsky přívětivější. Obecně je Citigo samozřejmě vynikající do města a může být ideálním prvním „poautoškolovým“ autem. Jeho výhodou jsou nízké provozní náklady, malé rozměry i nadčasový design, který ani po několika letech na trhu nepotřebuje výraznějších úprav. Vyzkoušela jsem pětidveřovou variantu 1.0 MPI/75 koní s pětistupňovou manuální převodovkou (modré) a třídveřovou verzi, stejný motor, ale s robotizovaným automatem (Kiwi). Tak a jde se palcovat! :-)

 

Palec nahoru

  • Skvěle umístěný držák na mobilní telefon nad středovou konzolí. Velmi chytré řešení, kdy mobilní telefon úzce spolupracuje se systémy auta, navzájem se doplňují, aby vám nabídly co nejvíce informací a zábavy i co nejsnadnější obsluhu
  • obratnost, dobré jízdní vlastnosti
  • velký rejd
  • na danou třídu komfortní podvozek
  • prostorný interiér, hlavně na šířku
  • nový kožený volant se moooc hezky drží
  • kvalitně zpracovaný interiér s hezkými designovými prvky (například lakovaná palubní deska)
  • úsporný a kultivovaný motor

Palec dolů

  • Pomaleji přeřazující robotizovaná převodovka. Řadí jak začátečník v autoškole.
  • Doporučuji pětidveřovou verzi. Nejen, že se zadní pár dveří hodí, ale teď mám na mysli hlavně to, že jsou do města vhodnější krátké přední dveře. I když je Citigo drobné, dlouhé přední dveře třídveřové varianty znamenají jistý nekomfort při vystupování v řadě těsně vedle sebe stojících aut.
  • Mlhovky s přisvěcováním do zatáček. Za mě je to jen taková „chlubící“ položka do výbavy a nikoli funkční řešení
  • Více koní prosím – v nabídce chybí silnější motor. Přece jen za městem či ve stoupání se Citigo zadýchává, a to i výkonnější verze.

 

Go, Citigo! :-) A co vy a miniautokabelky? Hot or not?

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *