Subaru Impreza – na vlastní oči, ruce, nohy :-)

27.11.2017 Věra Petrů Vostrá 0 komentářů

Subaru je specialista na čtyřkolky (moc dobře to vím, jedno mám doma). Je tak logické, že má dnes v nabídce drtivou převahu SUV a crossoverů. Pokud vám ale stejně jako mně chybí nějaký „normální“ model, tak mám pro vás dobrou zprávu – Impreza je zpět! Já už s ní jezdila a ze všech těch úžasných dojmů se musím vypsat, takže jdu na to!

Nová Impreza se automobilovému světu představila už loni v březnu. Původně se vůbec neměla začít prodávat v Evropě. Ale nějaké šťastné rozhodnutí tomu chtělo, že přijela i k nám.

Víte, že design obvykle moc nehodnotím. To je prostě hrozně individuální a nejlepší máte, když se kouknete do galerie. Ale tentokrát se musím zeptat – také z Imprezy cítíte Japonsko? Kdyby se zakrylo logo výrobce, tipovaly byste, že jde o japonské auto? Já určitě ano. Všimněte si také prolisů na dveřích, na prezentaci jsem se dozvěděla, že jsou ve tvaru japonského písma. Co je tam napsáno, jsem ale nezjistila. :-)

Pokud byste si nebyly jisté, tak Impreza je autokabelka velikosti VW Golf nebo Opelu Astra. Ovšem své konkurenty maličko přerostla. Trochu se podobá svému staršímu sourozenci – kombi Subaru Levorq (o tom jsem vám už psala – zde), dokonce z bočního pohledu trochu vypadá jako kombi. Ale zpět ještě k rozměrům – Impreza má na délku bezmála 4,5 metru, a tím trumfuje skoro všechny konkurenty ve své třídě. Zda jsou ty vnější rozměry ku prospěchu v interiéru, si vyzkouším a vy se to dozvíte níže.

Řidičovo království

Impreza má nejhezčí interiér, jaký jsem kdy u Subaru viděla. V Americe se dokonce umístila v žebříčku Wards 10 Best Interiors. Vnitřek novinky navíc působí hodnotně, a to jak zpracováním, tak materiály příjemnými na dotek. Středem palubní desky je 8palcový dotykový displej informačně-zábavního systému, který lze spojit s Apple CarPlay nebo Android Auto, což je vážně skvělá věc. A prozradím, že jsem si s tímhle systémem celkově hned porozuměla.

Globální holka čtyřkolka

Jak už jsem psala v úvodu, synonymum pro Subaru je 4×4. Impreza bude ve všech verzích standardně s pohonem na všechny čtyři (Symmetrical AWD). Zároveň přichází se zcela novou technikou, dostala platformu všeříkajícně nazvanou „Global Platform“, kterou v budoucnu dostanou i další subárka.

Do ringu!

Kromě pohonu čtyř kol je Subaru známé také motory typu boxer. Válce motoru nestojí, ale leží (výhodou je nízké těžiště) a s trochou představivosti boxují proti sobě. Ale ve skutečnosti samozřejmě spolupracují a pracují pro naši zábavu za volantem (někdy tedy jen potřebu přepravit se z bodu A do bodu B). Pod kapotou Imprezy budou výhradně benzinové nepřeplňované motory, a to šestnáctistovka o výkonu 114 koní a dvoulitr s výkonem 156 koní. Turbo pod kapotou nebude, to ale najdete například v kombi Levorq.

Plynule a samočinně

Zajímavé je, že Impreza nebude nabízena s manuální převodovkou. U luxusních aut už je to běžné, ale v téhle „velikosti“ je to opravdu vzácnost. Vlastně je to takový bonus, za automat se jinak připlácí. O samočinné řazení se bude starat převodovka CVT Lineartronic. To je takzvaná bezestupňová převodovka, která plynule upravuje převodový poměr podle jízdní situace a vašich povelů plynovým pedálem. Setkat se s ní jinak můžete nejčastěji u hybridních aut.

Anděl strážný – systém EyeSight

Subaru chce být jedničkou v bezpečnosti. Impreza tak kromě tuhého „obalu“ standardně a do všech verzí dostane EyeSight. Systém s nikdy nespícími kamerami, které zajišťují sledování jízdních pruhů a udržování v nich, funkci adaptivního tempomatu, ale i varování před nehodou a nouzové brzdění, pokud už jde opravdu do tuhého. Senzory v zadním nárazníku pak ještě hlídají mrtvé úhly a varují když vycouváváte z řady parkujících aut. Konec konců systém EyeSight je jedním z důvodu, proč Impreza není i s manuální převodovkou. S automatem totiž tyhle asistenty prostě fungují lépe.

Cena a výbava

Tři stupně výbavy, dva motory. Základní výbava je bohatá a když si člověk vezme, že má ve standardu automatickou převodovku, která obvykle bývá za příplatek nějakých 40 tisíc korun, pohon všech čtyř kol nebo právě zmíněný bezpečnostně-asistenční systém EyeSight, tak začne chápat i na danou třídu vyšší základní cenu 560 000 Kč. Tady se připlácí prakticky jen za metalízu, pokud chcete, a to 12 000 Kč. Kompletní ceník najdete zde.

Moje dojmy

Vyzkoušela jsem si verzi 2.0i s výkonem 156 koní ve výbavě Executive. To už se dnes člověku moc často nepoštěstí svézt se s dvoulitrem bez turba. Papá nějakých 7 l/100 km, ale ačkoli jsem se tu jako první rozepsala o motoru, největší dojem na mě udělalo něco jiného. Tak jdeme hodnotit!

Palec nahoru

  • Pohodlíčko – jezdili jsme po okresních silničkách Středočeského kraje, kde podle mě auto i vaše páteř dostane za 1 kilometr jízdy zabrat stejně jako na 5 kilometrů dlouhé trase po „normální“ silnici. Každopádně Impreza si nestěžovala a já už vůbec ne. Sebevědomí, s jakým Impreza tlumí nerovnosti, je famózní. Nehoupe se, nekolíbe, prostě tu díru přejede a vy kdybyste ji neviděly, tak o tom prostě nevíte.
  • Skvělé svezení – vážně, Impreza je komfortní a zároveň krásně jezdí! Asi neznám jiné auto, které by bylo tak komfortní a zároveň se tak příjemně řídilo a bylo zábavné v zatáčkách!
  • Stabilita na dálnici – rychle po dálnici se obecně příjemněji jezdí s velkými auty. Impreza však dokáže ten pocit jistoty a stability zprostředkovat taky.
  • Řízení – lehké, ale přitom přesné, nepřenášejí se do něho žádné rázy od kol ani „netahá“ za volant při zrychlení.
  • Prostor – na šířku je tu snad místa jak v Legacy (to je auto velké jako VW Passat). Takže skutečně je ta urostlá postava Imprezy v interiéru znát.
  • Kufr – jsou tu konečně nějaké háčky a úchytky na zajištění drobnějších věcí a celkově mi kufr přijde solidně velký a dobře využitelný.
  • Úžasný posaz za volantem – sedí se tu krásně nízko, což je podle mě správně, kdo chce vysoký posaz, sáhne po SUV. Do interiéru tak nějak zapadnete, vše je v ideálním dosahu a i drobná holka si okamžitě najde příjemnou pozici.
  • „Komunikace“ mezi autem a řidičem aneb ovladače multimediálního systému – vše je jednoduché, přehledné a nepřekombinované, multimediální audio-navigační systém na středové konzoli je nejlepší, jaký kdy Subaru v autě mělo, opravdu je velmi intuitivní a snadno se ovládá.
  • Skvělý výhled šikmo vpřed – na dnešní poměry má Impreza tenké sloupky předního okna (A-sloupky) a díky tomu máte z pozice řidiče lepší výhled, opravdu je to znát!
  • Bezpečnost – pokud jste si „tenké sloupky předního okna“ vyložily tak, že je Impreza „papírák“, co vás neochrání v případě nehody, tak je to naopak. Impreza sbírá za bezpečnost jedno ocenění za druhým! Naštěstí jsem při testovacích jízdách pevnost karoserie Imprezy nevyzkoušela, ale malou příhodu jsem přece jen měla. Jedu po dálnici a najednou z auta přede mnou vypadl nějaký velký kovový předmět, snad to byla pružina, ale přesně nevím. A ta věc letěla přímo na mě, do čelního okna. Odnesl to stěrač, na kterém byl pěkný zářez, ale okno vydrželo!
  • Automatická převodovka Lineartronic – má sedm přednastavených stupňů, řadit můžete i manuálně „pádly“ pod volantem a pochvalu zaslouží za to, jak hladce přeřazuje.

Palec dolů

  • Málo verzí na výběr – co si budeme povídat, ale to u Subaru není nic nového. Když ho miluješ, není co řešit! :-)
  • Automatická převodovka Lineartronic – a teď ji naopak trochu zkritizuju. Na pohodové cestování je skvělá, ale při dynamičtější jízdě mě nebavila. Tenhle typ převodovek má takový specifický projev, šlapete-li více na plyn, drží motor v určitém spektru vyšších otáček, což je efektivní, zcela jistě je to pásmo, kde má motor nejvíc výkonu a sil, ale ten zvuk je divný. Člověk je prostě zvyklý na klasické automaty (stejné je to samozřejmě i u manuálu), kdy se s přeřazením otáčky „skokově“ mění. Řešením je šlapan na plyn pořádně – šešlápnete-li plynový pedál aktivně (vyjádřeno v číslech na více než 30%) převodovka začne řadit přednastavené stupně, tj. radit „skokově“ jak jsem to tu nazvala. A druhou možností je manuální řazení sedmi přednastavených stupňů. Řadit můžete aniž byste sundaly ruce z volantu.
  • Chybí manuální převodovka – no napsat jsem to prostě musela.
  • Výkon  – dej mi víc! – i když jsem zkoušela výkonnější z nabízených verzí, nějací ti koníci mi i tak scházeli. Ale Impreza si za tuhle kritiku může sama, kdyby neměla tak skvělý podvozek, třeba by mě to třeba ani nenapadlo. :-)
  • Přední sedadla by mohla mít výraznější tvarování – obecně se v nich sedí krásně, nejsou ani měkká, ani tvrdá, prostě tak akorát, ale mohla by mít výrazněji tvarované bočnice, a to hlavně opěradel, aby v nich člověk pěkně držel i v zatáčkách.

 

Pokud nutně netrváte na manuální převodovce nebo dieselu a netrpíte přesvědčením „Japonec až nakonec“, tak vám Imprezu můžu vřele doporučit. Jezdí totiž vážně výborně, na české silnice je po všech stránkách ideální. Pořád s ní pohodlně zaparkujete ve městě, a přitom po dálnici jezdí jako nůž máslem. Samozřejmě musíte docenit bohatou základní výbavu i to, že Impreza je čtyřkolka, abyste pochopily vyšší cenu.

Mimochodem, víte, že se napříč značkami v posledních letech prakticky neprodávají chudě vybavené základní verze? Ony už ani neexistují takové ty „Fabie Junior“ a podobné hity. A já myslím, že je to dobře. Spočítejte si, kolik času v autě strávíte! Investice do hezké výbavy auta je vlastně investice do sebe sama. A to je vždycky investice skvělá! 💁🏼‍♀️

 

Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení! 👍

 

P.S. Ta úvodní fotka a „ksichtění“ v rubrice Moje dojmy jsou z „fotoboxu“ z prezentace Subaru Impreza. Vzhledem k tomu, že bylo typické listopadové počasí, auta špinavá a mě mrznul úsměv, tak jsem si říkala, že sem dám i tyhle sranda obrázky, aspoň nějaká změna. 😉

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *