Renault Kadjar Fáze 2 – jízdní dojmy s modernizovanou verzí

26.1.2019 Veronika Petrů 0 komentářů

SUV jsou mezi autokabelkami jednoznačně trendem. A tak není divu, že i tady o nich píšu stále častěji, novinkami se to totiž v tomhle segmentu jen hemží. Renault Kadjar prodělal omlazovací kůru a plný energie i nových vychytávek přichází bojovat o vaši přízeň. Stojí za hřích? 😉

Zoom out

V segmentu aut velikosti Kadjaru (segment C) obecně klesá podíl prodaných kombi i klasických „krátkých“ verzí hatchback, a to právě ve prospěch SUV. Kadjarů se za pouhých pár let, co je na trhu (do ČR přišel v roce 2015), prodalo už 450 tisíc kousků. A když už jsme u toho „zoom out“, neboli celkového pohledu, a je ten začátek roku, přidám ještě informaci o novinkách, které Renault na českém trhu v roce 2019 představí. Po Kajdaru to bude v polovině roku Megane R.S. Trophy a koncem roku přijde nové Clio.

Zoom in

A teď už zaostřím přímo na omlazený Kadjar. Širší maska chladiče, upravený nárazník s větší lakovanou plochou, nový design světel či chromované rámečky mlhovek. Změny, které můžete zaznamenat na „čumáku“, dělali designéři se záměrem, aby Kadjar vypadal širší a statnější. Co si budeme povídat, je to trochu hra „najdi pět rozdílů“. 😜 Juknětě samy na „starouše“ nalevo. Vzadu byl pak upravený nárazník a světla, kosmeticky. 🙂

 

 

Přiznej barvu

Zelená „Uran“, šedá „Highland“ a modrá „Island“ jsou nové. Ostrovní modrou si Renault vybral jako „launchovací“, takže v reklamách a brožurách ho uvidíte právě v téhle barvě. Také tu máme nové designy litých kol, protože boty dělají outfit a kola auto. 💁🏼‍♀️ Nové jsou i textury nabízených potahů a v nabídce přibyla světlá kůže.

Detailista

V interiéru se změnilo asi tisíc věcí, ale nic co by vás na první pohled trklo do očí. Avšak dobrý pocit z auta je často tvořen spoustou drobných detailů a stejně jako tisíc kovových korun dá dohromady jednoho „Palackýho“, tak i tisíc drobných inovací může udělat velký dojem. Jde totiž hlavně o to, že se Renault vynasnažil z interiéru Kadjaru vymýtit japonské móresy (já je mám ráda, ale zákazníci zvyklí na Renault možná nee), rozumějte ovládací zvyklosti a logiku, kterou sdílel se svým nevlastním bratrem Nissanem Qashqai. Nové jsou tak ovladače stahování oken, ovládání víčka nádrže, přepracovány byly výplně dveří. Inovován byl i multimediální systém (samozřejmostí je podpora Apple CarPlay a Android Auto), který rychleji reaguje a dostal novou obrazovku, která je opět dotyková, ale neměly by na ní tolik zůstávat otisky prstů. Vzadu jsou nové výdechy ventilace, USB sloty a zásuvka na 12V. Nové jsou i sedačky, u výbavy Intense jsou přední sedáky délkově nastavitelné a loketní opěrka výsuvná.

Nalož mi

Praktický kufr s přepážkami dvojitého dna pojme 472 litrů. Zadní sedadla se dají snadno sklopit z kufru (pak vznikne prostor o objemu skoro 1 500 litrů), a když byste se vydaly na nákup švédského nábytku, tak je dobré vědět, že po sklopení sedačky spolujezdce vznikne skoro 2,6 metru dlouhá ložná plocha.

Rozjeď to

Benzinová „jednatrojka“ má označení TCe 140 nebo TCe 160. Číslo vždy vyjadřuje výkon v koních. Kombinovat ji lze se šestistupňovou manuální převodovkou nebo dvouspojkovým automatem (verze 160 koní). Naftové motory reprezentuje 1.5 Blue dCi o výkonu 115 koní a 1.7 Blue dCi o výkonu 150 koní. Pohon všech čtyř kol se kombinuje s motorem 1.7 Blue dCi. Ostatní verze mají pomocníka v podobě nastavitelného ESP. Tomuto systému se říká Extended grip a nabízí standardní režim, režim sníh či bláto (omezení činnosti ESP) a režim EXP, kdy je ESP na 99 % vypnuto. Prý pro zkušené řidiče, co vědí,  jak se volantem točí a na plyn šlape. 😜

Každá sranda něco stojí

Výbavy Zen, Edition a Intense, u Renaultu se už tohle označení zažilo. Cenově zajímavé jsou různé výbavové balíčky, například balíček LED osvětlení za 5 000 Kč. Základní cena je 529 900 Kč a více info najdete v ceníku zde.

Virtuální ambasadorka Liv

„Zatímco spousta lidí chce žít ve virtuálním světě, já si užívám ten skutečný,“ říká Liv ve spotu na nový Kadjar. 🙂 Docela vtipný nápad, na anglickou verzi můžete v předstihu juknout na YT.

Jízdní dojmy

Pod ruku se mi tentokrát dostala nejvíce rozmazlovací (co se výbavy týče) verze Intense. Pod kapotou slabší naftový motor 1.5 Blue dCi 115. Základní cena testovacího kousku byla 629 900 Kč. Nějaké ty příplatkové prvky jako třeba kožené čalounění (26 000 Kč), červená barva Flame (17 000 Kč), multimediální systém s navigací a audio Bose (15 000 Kč) nebo paket City obsahující sledování mrtvého úhlu, 360° parkovací senzory, kameru a další (15 000 Kč) cenu daného kusu zvýšily na 749 900 Kč. To jen tak abychom všechny věděly, s kým máme tu čest. 😉

Palec nahoru

  • Nástup – do Kadjaru se velmi příjemně nastupuje, do některých SUV vzhledem ke své závratné výšce doslova lezu a skáču. 🤷‍♀️ Tady je to paráda, ani jsem si neušpinila kalhoty.
  • Výbava – když si tak projdete ceník, zjistíte, že Renault vám u všech verzí za vaše peníze nabídne docela solidní porci komfortní i bezpečnostní výbavy. Vrcholné provedení vyšperkované dalšími příplatkovými prvky je docela rozmazlující a nenapadá mě nic, co by mi ve výbavě chybělo.
  • Odkládací prostory – přihrádky, držáky, kapsy, na drobnosti a nezbytnosti i pití místa dost.
  • Holčičí sedadla – příjemné posezení, dobrá délka i šířka, možná bočnice by mohly být výrazněji tvarované. Takhle sedadla hodnotím já, můj kolega Honza Koubek z blogu meziplyn.cz, který měří dva metry, bude mít jiný názor. Tomu ani nastavitelná délka sedáku u vrcholné verze moc pohodlí bohužel nepřidala, stále byly sedáky krátké.
  • Tichý motor – naftová patnáctistovka potěší velmi kultivovaným projevem.
  • Malé ovládací síly – opět něco pro holky, řazení, řízení, chod pedálů, nic nevyžaduje velkou ovládací sílu.
  • Příjemné jízdní vlastnosti – na danou kategorii auta má Kadjar příjemně agilní jízdní vlastnosti. Nijak hrozně se nenaklání, ochotně zatáčí a příjemně se řídí. Zároveň hezky filtruje běžné nerovnosti.

Palec dolů

  • Mrtvý na spodek? – základní naftový motor není žádný dravec, co si budeme povídat. Ok, ale skutečnost, že v nízkých otáčkách a při rozjezdu má tendence „chcípnout“ (jednou se mi to při rozjezdu fakt stalo 🙈) a je takovej vláčnej a bez života, je prostě jasný minus.
  • Pouze „malé“ motory – v benzinových verzích je vrcholem 1,3 litru, v naftových maximálně 1,7 litru. V obou případech došlo k navýšení objemu o deci i navýšení výkonu, ale ještě nějaká taková top verze mi tam prostě chybí. A nemyslete si, že jen já jsem náročná, nedávno jsem známé pomáhala s výběrem Škody Karoq 1.5 TSI (150 koní). Karoq chtěla, motor jsme vybíraly po vzájemné poradě a je spokojená, ale ten motor jí přijde slabej (podotýkám, že je ji 62 let). 🧐😜 Silnější benzinový motor Karoq nenabízí, ale v naftě třeba mají i 190koňový dvoulitr.
  • Dlouhé dráhy řazení manuálu – zbytečně dlouhý krok řadicí páky, tady se s modernizací nic nezměnilo, tohle jsem kritizovala už dříve.
  • Ráz či dva – velká díra, vysoký příčný práh… Ačkoli běžné nedokonalosti českých silnic filtruje Kadjar pěkně, větší pasti znamenají citelnější rázy od podvozku.
  • Nuda v interiéru – interiér je praktický a dalo by se říci útulný, jen mi tam chybí trocha designové originality.
Zaujal vás nový Kadjar? Mám ho vzít do testu a více se mu podívat na zoubek? 😉

 

Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *