Rande s Opel Grandland X

2.7.2017 Věra Petrů Vostrá 0 komentářů

Opel Grandland X se exkluzivně představil v Česku! Svou velkou výstavní premiéru bude mít na podzim na autosalonu ve Frankfurtu, a tak jezdit jsem s ním samozřejmě zatím nemohla. Ale za to jsem se o něm dozvěděla mnoho zajímavostí. A jelikož za typickou dámskou autokabelku dnes považuju SUV, myslím, že by vás mohl bavit.

 

Grandland X vypadá na živo stejně dobře jako na fotkách. Zajímavé je, že ačkoli je o 20 cm delší než Crossland X, působí kompaktněji. Efektní je nízké zadní okno v pátých dveřích a všimněte si zajímavé spodní linie bočních oken. Opel Grandland X je celkově samá linka a kudrlinka, ale ve vší vkusnosti.

Grand model

Grandland X, jak už jméno napovídá, je vrcholným SUV značky. Na délku měří bezmála 4,5 metru, což je dost na to, aby jste se do něho poskládali i na dovolenou, přitom to ještě není tolik, abyste se opotily při hledání parkovacího místa. Jde o konkurenci Hyundaie Tucson, Peugeot 3008 či Renaultu Kadjar.

Já na bráchu, brácha na mě

Techniku Grandland X sdílí se svým bratrem Peugeotem 3008. Pokud to ještě nevíte, tak Opel a koncern PSA (Peugeot a Citroën) jsou teď jedno tělo, jedna duše. Pokud máte předsudky ve stylu: „Proč se majitelé francouzských aut po poledni už nezdraví? Protože se zdravili ráno v servisu“, tak bych nebyla tak ostrá (že zrovna já to říkám). Na dnešním globálním trhu nic výjimečného, devadesátky se už prostě nežijou.

Místo pro pět lidí i kufrů

Musím potvrdit, že místa je v novince opravdu dost, vpředu, vzadu, na nohy, hlavu, ramena. Co stojí rozhodně za zmínku, jsou ergonomická přední sedadla. Trochu tvrdší, ale to je proto, aby záda ani na dlouhých cestách nebolela. Mohou být ventilovaná i vyhřívaná a přitopit pod zadečkem si můžete i vzadu. Za pátými dveřmi je prostor pro 514 litrů bagáže, takže pět stolitrových kufrů. Já si to googlovala a to jsou ty největší, co se prodávají. Pro zajímavost, kabinové kufry na kolečkách mají objem 37 litrů. Kufr lze navíc v kombinaci s bezklíčkovým přístupem otevřít „předkopnutím“ nohy pod zadní nárazník. Tedy otevřít i zavřít, což je celkem výjimečné.

 

Bezpečnost, zábava, komfort

Ani v Grandlandu X nechybí moje oblíbená položka výbavy, kterou je vyhřívaný volant. Mimo jiné bude nabízet i bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Už ve standardní výbavě najdete multimediální systém IntelliLink (podpora Apple CarPlay a Android Auto). Bezpečnostní výbava modelu bude čítat hlídání mrtvého úhlu, varování před vyjetím z pruhu, adaptivní LED světlomety či detekci únavy řidiče. Z asistentů pak stojí za zmínku adaptivní tempomat, nová generace automatického parkování či kamery, které vidí všude, rozumnějte monitorující celé okolí Grandlandu. I Grandland pak nabídne přítele na telefonu – systém OnStar (více jsem o něm psala zde).

Individualista

Kdo si rád hraje s barvami a doplňky, v Opelu se najde. Stejně jako Crossland X a další modely, i Grandland X bude nabízet dvoubarevné lakování karoserie a mnoho dalších prvků pro individualizaci.

Dva motory, dvě převodovky, pohon na dvě kola

Nabídka motorů se bude doplňovat postupně. Ale už aspoň něco víme, zaslechla jsem informaci, že k dispozici bude od počátku prodeje benzinový motor 1.2 Turbo o výkonu 130 koní a naftová jednašestka s potenciálem 120 koní. Opel slibuje průměrnou spotřebu 5,4 a 4,3 l/100 km. Oba motory lze kombinovat s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. V roce 2018 pak přibudou jak slabší a levnější, tak silnější a výkonnější verze. Grandland X má pohon předních kol a se čtyřkolkou se zatím nepočítá.

Kdo si počká, ten se dočká

Ceny ještě známy nejsou A to jsem zkoušela skoro všechno, abych je z PR manažera značky dostala. :-) Pravda je taková, že český ceník bude zveřejněn až po výstavní frankfurtské premiéře modelu, a to někdy začátkem října. Od té chvíle bude možné novinku objednávat, reklamní kampaň a první Grandlandy se po českých silnicích se rozjedou začátkem roku 2018.

 

Opel na nás letos chrlí jednu novinku za druhou. A samé zajímavé autokabelky, co říkáte?

 

Foto: Ondřej Kroutil – Steering Media a archiv

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *