První dojmy z Peugeot 5008 – Manická fáze

24.4.2017 Věra Petrů Vostrá , 0 komentářů

Peugeot jede na manické vlně úspěchu. Dařilo se mu v Dakaru, v anketě Evropské auto roku, má rekordní prodeje. Zrozencem tohoto úspěšného období je novinka, Peugeot 5008. Minulá generace byla obyčejná, za novinkou se jistě otočíte. Ale jaká skutečně je?

Malý kolektiv

Peugeot se chlubí i velmi mladou modelovou řadou. Jeho modely jsou staré v průměru jen tři roky. A jaké jsou hlavní přednosti, kterými se chlubí novinka? Žádné strohé opisování z tiskové zprávy. Novinku jsem měla možnost si prohlédnout i projet. Takže jdeme na to!

Změna je život

Za označením 5008 se dříve skrývalo MPV, kdo neví, co ta zkratka znamená, tak vězte, že jde o velmi praktická, ale nijak zvlášť zajímavá auta. Je to něco jako kombi s přidanou hodnotou pro rodinu, ať už z hlediska většího prostoru daného vyšší stavbou nebo z hlediska výbavy a doplňků. Novinka je SUV (i když jen s pohonem předních kol), tedy nejvíc trendy model současnosti, auto navozující dojem aktivního životního stylu a neomezených možností. :-) Přidané hodnoty pro rodiny s dětmi si však zachovala. Víte například, že před druhou řadou sedadel jsou v podlaze odkládací schránky?

Konkurenci respektujeme, s konkurencí rosteme

S Peugeotem 5008 můžeme srovnávat například novou Škodu Kodiaq, Hyundai Santa Fe či Nissan Qashqai. Každé z těch aut má trochu jiný charakter, designově se nový Peugeot spolu s Nissanem Qashqai určitě řadí k odvážnějším. S příchodem technologie LED si každá značka tvoří svůj „světelný podpis“. Peugeoty v noci začínáme poznávat podle tří červených „čárek“ koncových světel a nejinak je tomu i v případě 5008. Co se rozměrů týče, patří francouzská novinka k menším zástupcům třídy. V interiéru to však znát není, rozvor (vzdálenost mezi předními a zadními koly) má totiž naopak nadprůměrný, a tak to má jen výhody. Například méně potřebného prostoru při parkování ve městě. K tomu musím ze zkušenosti dodat, že kolmá a celkem krátká přední část je při manévrování krásně přehledná. Jestli jsem dříve u mnoha Peugeotů kritizovala nepřehlednou karoserii, tak tady rozhodně pravý opak a palec nahoru!

Nezáleží na tom, jak vypadáš, ale na tom, jaký jsi uvnitř

Tak úplně s tímhle prohlášením nesouhlasím, to leda, že bychom mohli po světě chodit naruby. :-) Ovšem zde je to jen takový malý oslí můstek k hodnocení interiéru. Pravdou je, že příjemný posaz, snadné ovládání a dobrý pocit z interiéru jsou nesmírně důležité. Vždyť právě tady je vaše místo, tady budete trávit hodiny a hodiny. Peugeot si na interiéru dal hodně záležet.

Agent 008

Interiér je svým rozvržením velmi podobný tomu v 3008. Vychytávkou je i-Cockpit neboli digitální přístrojový štít, doby, kdy byl za volantem jen rychloměr a otáčkoměr jsou ta tam. Teď tam můžete mít místo nich mapu, tabulku, graf… i-Cockpit nejnovější generace nabízí mnoho možností zobrazení. Za zmínku stojí celkový design „kokpitu“ i šest variant opravdu výjimečně dobře vypadajícího čalounění, tlačítka připomínající klavírní klávesy (ty najdete na středové konzoli a slouží k rychlému přístupu k jednotlivým funkcím informačně-zábavního systému s dotykovou obrazovkou). A v ceníku najdete i masážní sedadla či reproduktory Focal.

3, 5, 7, 11

Kolem těchto čísel se točí uspořádání sedadel v interiéru a jejich hmotnost. 5008 je sedmimístný, ve druhé řadě má tři samostatná sedadla, nikoli lavici. Cestujete-li v 5 lidech, můžete vyjmout dvě zadní sedadla. Každé váží jen 11 kg, to odpovídá asi 7 PET lahvím s vodou, takže s nimi zvládne manipulovat i křehká dívka, ale věřím, že na takové věci máte vždy po ruce nějakého gentlemana. Nevymřeli, jen jim musíme dávat více prostoru. :-)

Start engine

Startovací tlačítko u verzí s „hands-free“ přístupem (u nižších výbav za 12 000 Kč, ale to se určitě vyplatí) se nachází na středovém panelu před řadicí pákou nebo voličem automatu. A probudit k životu můžete jeden ze dvou benzinových (1.2 PureTech/130 koní a 1.6 THP/165 koní) nebo tří dieselových motorů (1.6 Blue HDi/120 koní a 2.0 Blue HDi/150 či 180 koní). Naftové motory se kasají udávanou průměrnou spotřebou 4,2 až 4,6 l/100 km a jistě vás bude zajímat, že většina z nich je k dispozici i s automatickou převodovkou. Já se krátce svezla s vrcholnou verzí (tak nějak to vyšlo a rozhodně jsem se nezlobila) a musím říct, že ta je na tenhle šmrncovní rodinný kočár až hodně zábavně svižná.

Cena a časování

Základní provedení vyjde na 545 000 Kč (ceník zde), vrcholná verze GT na 930 000 Kč. Už od května budou vozy představovány v rámci akce Peugeot Emotion Days, u dealerů je už možné novinku objednávat, ale nutno počítat s tím, že první auta budou novým majitelům a majitelkám předána až 1. září.

*verze GT má svůj samostatný ceník.

 

Jak se Vám novinka líbí? Chtěly byste o ní vědět více? Pokud ano, napište mi do komentářů, a já ji vezmu do testu! Vaše VPV :-)

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *