Představení Volvo XC60 – Galerie Mánes

25.4.2017 Věra Petrů Vostrá 0 komentářů

K 90. narozeninám značky si Volvo dalo krásný dárek. Novou generaci modelu XC60. Skandinávská novinka už dojela i do Česka a já byla u toho, když z ní v Praze poprvé stáhli plachtu. :-)

Ale dříve než dojde na slavnostní odhalení, pár zajímavých informací, které mi z prezentace utkvěly v paměti.

Řeč byla o autonomním řízení (to je u Volva velké téma), které už opravdu není hudbou nedohledné budoucnosti. Víte, že podle průzkumů stráví průměrný člověk 26 minut denně v zácpě? Když si to vynásobíte, tak je to týden ročně. Mít auto s autonomním řízením, mohly byste tenhle čas využít mnohem lépe a radostněji. Minimálně to projíždění sociálních sítí by za volantem bylo bezpečnější. :-) Hmm, ty moderní technologie mě začínají čím dál tím víc bavit!

A vzhledem k tomu, že to byla akce Volva, tak se samozřejmě mluvilo i o bezpečnosti. Aktuální situace je taková, že 2 % nehod s automobily Volvo je smrtelných. „Jen“ 2 %! Mně to přijde jako skvělý výsledek, pro Volvo je to však málo. Do roku 2020 se chtějí dostat na nulu. From hero to zero!

A ještě ze třetího soudku. Víte, že slavnostní představení historicky prvního Volva, modelu „Jacob“, se moc nevyvedlo? Zjistilo se totiž, že umí jet jen dozadu. Do druhého dne se převodovka přeskládala a napodruhé se už vše zdařilo. Dnešní prezentace tedy byla jen statická, ale věřím, že novinka pojede správným směrem. :-)

A je to venku. :-) Docela i „autfit“ se mi k novince hodil. I to zelené sako si můžu obhájit, Volvo přece hodně myslí také na ekologii a udržitelnou mobilitu.

V Česku Volvo prodává nejdražší auta z celé Evropy. Jestliže na jiných trzích dominují verze se slabšími motory a v nižší stupních výbavy, u nás si zákazníci dopřávají to nejlepší, co značka nabízí. A tím pádem je jistě budou zajímat novinky, jako je prémiový audio systém Bowers and Wilkins. Volvo si dalo extra záležet, aby si reprodukovaný zvuk užila ve stejné a té nejlepší kvalitě celá posádka. Co opravdu stojí za to, je i dřevěné obložení v interiéru, krásná práce!

Nové jsou i bezpečnostní systémy schopné zabránit nehodě. Už u předchozích modelů poskytovaly některé pojišťovny majitelům Volv slevy díky systému City Safety. Ten uměl zabránit nehodě v rychlostech do 30 km/h, tedy takovým těm celkem častým městským ťukancům. To mi připomíná, že jsem zrovna nedávno jen tak tak unikla situaci, kdy se mi jeden nepozorný řidič málem podíval do kufru. No ale zpět k věci. Nový „pre-crash“ systém má místo laseru full HD kameru. Ta vidí až 200 metrů před auto a hlídá a předvídá. Zásahy do řízení a brzdění dokáže předejít mnohem širšímu spektru nehod a eliminovat mnohem více „lidských“ chyb, a to i díky tomu, že prý umí reagovat až 5x rychleji než člověk.

Pokud bych měla vybrat tři věci, které mě na novince nejvíce uchvátily, tak to zaprvé budou „vnořené“ prahy dveří. Práh je zde nejen skrytý dveřmi, a tak se tolik nešpiní, ale díky svému tvaru není ani tak na ráně, když nastupujete, takže je tu větší pravděpodobnost, že vaše kalhoty zůstanou čisté, i když vaše auto nevidělo auto-myčku ani nepamatuje. Druhou věcí je „světelný podpis“. Zářící oční linky v předních světlech. Ta horizontální je nově delší a vede až k masce chladiče. No a zatřetí je to nový informačně-zábavní systém, který prošel změnami na základě zpětné vazby zákazníků dříve představených modelů a je nyní intuitivnější.

Pod kapotou se představí benzinové motory T5 (254 koní) a T6 (320 koní) a dieselové motory D3 (150 koní), D4 (190 koní) a D5 (235 koní). Vrcholnou verzí bude benzino-elektrický plugin hybrid T8 Twin Engine (407 koní). Jak už je u Volva pomalu zvykem, nezáleží na označení, všechno to budou čtyřválce. Na prvním řádku ceníku pak najdete sumu 1 047 900 Kč (celý ceník v tomto odkazu).

 

„Dobrý skandinávský design je jako krása, která touží být objevena,” řekl viceprezident Volvo Cars pro design. Souhlasíte? :-)

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *