Nový Hyundai Santa Fe – představení a postřehy

25.10.2018 Věra Petrů Vostrá , , 0 komentářů

„Obklopí vás luxusem, projede i peklem.“ Vtipný a velmi sebevědomý reklamní slogan na nový Hyundai Santa Fe. Novinka segmentu velkých SUV si bezesporu věří, a to obvykle násobí naši zvědavost. Chcete o ní vědět více?

V záplavě informací

Začněme třeba head-up displejem. Santa Fe ho nabízí v provedení, kdy se informace zobrazují přímo na přední sklo, což je řešení, které bylo donedávna libůstkou pouze prémiových značek a modelů. Žádná vyjížděcí destička z přístrojové desky. Jaký je v tom rozdíl, můžete vidět na fotkách, vlevo nové Santa Fe, vpravo Hyundai Kona se starším systémem. Zobrazují se tu informace z navigace, tempomatu, bezpečnostní a dopravní informace a můžete tu i vidět, jaká písnička vám právě hraje v reprácích.

Santa Fe bude mít dva typy multimediálních systémů. Základní bez navigace, a pak vyšší řadu s lepším audiosystémem a online „life servisem“ na 7 let zdarma. Tedy žádné poplatky za online služby po dlouuuhou dobu, to opravdu není zatím zvykem, i když dle mě by to měla být samozřejmost.

Vícegenerační svezení

Santa Fe je nabízeno v pěti- či sedmimístné verzi. Ta první má v základním uspořádání objem kufru 625 litrů, druhá pak 547 litrů (se sklopeným šestým a sedmým sedadlem), což je nezanedbatelný nárůst oproti předchozí generaci. Navíc se do třetí řady sedadel posadí i dospělí. A to i někdo, kdo necvičí jógu. 😉 Takže se vám do Santa Fe vejde celá rodina, děti, děda i pes. 😁

Červená či modrá? Bude dobrá!

 

Deset barev karoserie, tři designy liťáků ve velikostech 17-19 palců (zdá se to málo, ale jsou tak pěkný, že si myslím, že si určitě vyberete) a tři barevné kombinace interiéru.

 

Benzin, nafta, hybrid na cestě

Pod kapotou se objeví benzinový čtyřválec 2.4 GDI/186 koní a naftové motory 2.0 CRDi/150 nebo 185 koní a 2.2 CRDi/200 koní. Buď šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická převodovka (tu mohu jen doporučit, psala jsem o ni v článku o novém Hyundai Tucson).

Čtyřkolka Htrac

Mezinápravová spojka se stará o to, aby Santa Fe mohlo projet tím peklem, jak avizuje. 😜 Htrac umí výkon rozdělovat mezi jednotlivá kola. Systém pohonu všech kol navíc spolupracuje i se systémem Drive mode, kde si můžete nastavit režimy jízdy, a to Comfort, Eco, Sport nebo Smart. Zajímavý je hlavně režim Smart, který sám automaticky přepíná mezi zmíněnými režimy v závislosti na vašem stylu jízdy.

 

Concierge

Říká se, že v rámci morálních a zákonných mantinelů udělá Concierge cokoliv pro spokojenost zákazníka či pasažéra. Santa Fe má například asistent pro bezpečné vystupování z vozu – detekuje-li jedoucí auto, kterému byste mohly nechtíc hupnout na kapotu, zamkne vám dveře. Využije na to systém elektrických dětských pojistek. Dále tu máme systém upozorňující na cestující na zadních sedadlech. To pokud byste měly tak hodňoučké děti či domácí mazlíčky, že byste zapomněly, že jely v autě s vámi. 😜 Jednoduše se spustí výstražný systém, pokud někoho zapomenete na zadních sedadlech. Zajímavé je i aktivní sledování mrtvého úhlu při couvání z parkovacího místa. Pokud byste nevědomky hodlaly vycouvat jinému autu do cesty, Santa Fe samo zabrzdí.

Nehoda není náhoda – samočinné brzdění v krizové situaci

Systémy aktivního automatického brzdění v případě rizika nehody už má dnes mnoho aut, včetně těch nejmenších. Často se však přetřásá účinnost a spolehlivost těchto systémů. Hyundai Santa Fe se chlubí vítězstvím ve srovnávacím testu, jehož předmětem bylo právě porovnání těchto systémů v autech různých značek. Santa Fe vyhrálo, dokázalo včasnou reakcí a brzděním předejít nehodě z rychlosti až 85 km/h, což je opravdu vynikající výsledek.

Sebevědomá cena

Už víme, s kým máme tu čest. Ale nic v životě není zdarma, takže co za něj? Kompletní ceník a přehled výbavy si můžete prohlédnout zde. Santa Fe si vážně věří i co se ceny týče – základní verze vyjde na bezmála 1 055 000 Kč. Ovšem výbava je bohatá, příplatkové položky najdete v celém ceníku všehovšudy dvě! Aktuálně chybí levnější verze s pohonem pouze přední nápravy a také benzinové provedení.

Vadí/nevadí

Moje postřehy a názor na nový Hyundai Santa Fe. Co podle mě přináší nového a zajímavého a co by mohly být v porovnání s konkurencí jeho slabiny?

Palec nahoru

  • Atraktivní design – moc se mi líbí ta úzká přední světla a celkově svébytný design karoserie plný ostrých hran.
  • Head-up displej – chválím řešení s promítáním informací na čelní okno. Provedení s vyjížděcí destičkou mně osobně nevyhovuje, a tak nějak ruší, což je opakem záměru, pro který byl head-up displej stvořen. Zobrazení si můžete nastavovat nahoru a dolů tak, abyste na informace dobře viděly. To je pro nás „nekonfekční“ postavy velmi důležité.
  • Drive mode Smart – automatické přepínání mezi jízdními režimy Comfort, Eco a Sport v závislosti na tom, jak aktuálně jedete. Kocháte-li se, jedete na Eco, výletíte na Comfort, ale když potřebujete předjet, automaticky se vám tam hodí Sport.
  • Asistenční chůvy aneb ideál pro rodiny – chytré asistenční systémy, jenž vám pomohou ohlídat, aby vaše ratolesti nevyvedly nějakou neplechu. Santa Fe je pro roli rodinného auta jako stvořené.
  • Prostornost – pěti- i sedmimístné verze, velký kufr. Dostatek prostoru pro pakáž i bagáž. 😂
  • Osmistupňový automat – co se převodovek týče, tak umím počítat jen do šesti. Jakmile je to více, tak už je to pro mě jedním slovem „mnoho“. 😜 Co se ale automatů týče, tak jsou ty „mnohokvalty“ jednoznačným přínosem z hlediska dynamiky, spotřeby i ticha v kabině. A „mnohokvalt“ dostalo do vínku nejen Santa Fe, ale i Tucson, ve kterém jsem ho otestovala, a musím říct, že řadí opravdu zkušeně, hladce i rychle.
  • Jednoduché ovládání – tlačítka nevymřela – v interiéru nenajdete jen displej a pár „pozůstalých“ tlačítek. Santa Fe vsadilo na klasičtější koncept, kde se ještě všechny základní funkce ovládají tlačítky či ovladači.

Palec dolů

  • Vyšší cena – základní cena přes milion, obdobnou Škodu Kodiaq (s trochu chudší výbavou, ale stejně výkonným motorem a čtyřkolkou) koupíte za méně než 800 000 Kč.
  • Nabídka verzí – v ceníku aktuálně najdete jen dvě provedení, a to 2.0 CRDi (150 koní) se šestistupňovým manuálem ve výbavě Style Success a Premium Luxury 2.2 CRDi (200 koní) s osmistupňovým automatem. I když jde o verze, o které bude pravděpodobně největší zájem, větší výběr by jistě nebyl na škodu. Brzy se prý však nabídka rozšíří.
Chtěly byste, abych nový Hyundai Santa Fe otestovala? Dejte vědět!

 

Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *