Nový Citroën Berlingo – místo pro rodinná setkání :-)

28.9.2018 Věra Petrů Vostrá , 1 komentář

Nový koncept showroomů, prodejen Citroënů, připomíná obývací pokoj, ve kterém byste měli v klidu a pohodlí činit svá rozhodnutí o tom, v čem budete v následujících letech brázdit silnice. Takový obýváček je i Citroën Berlingo. Více něž kdy předtím, více pro rodinu než pro živnostníka, i když případně určitě i „chlapskou“ práci zastane.

 

Víte, že nové Berlingo získalo ocenění „International Van of the Year 2019“? No nejvyšší čas se s ním osobně seznámit, a tak jsem si vyrazila na tiskovou konferenci k uvedení tého novinky na český trh. A mám pro vás všechny možné zajímavosti i jízdní dojmy. Takže nejdřív pojmy a pak dojmy. 💪

 

Výraz v tváři

Sjednocení tváře, „čumáků“ nových Citroënů neminulo ani Berlingo. Citroën C3, C3 Aircross, C4 Cactus a teď Berlingo. Na první pohled je zřejmé do jaké rodiny patří (na letmý pohled ani nevíte kdo je kdo). Abych pravdu řekla, za mě je ten kukuč takový obloučký a líbivý, ale i takový holčičí. V případě Berlinga je to určitě pro nás dobrá zpráva, budete-li potřebovat, aby vaše rodinné auto bylo maximálně prostorné a variabilní, nemusíte hned sahat po nedesignové krabičce. Krátká vysoká kapota, dvouúrovňový světelný podpis, jak těm LED páskům u Citroënu oficiálně říkají, nebo airbump (to jsou ty vzduchové „polštáře“ na bocích)

Pečuj o mě, já o tebe, ty o mě…

Současný trend je jasný. Kupující nových aut chtějí, aby se auto v co největší míře postaralo o jejich potřeby. Proto se dbá na konektivitu a podporu všech elektronických hračiček, úložné prostory, snadné ovládání, pohodlné sedačky i komfortní odpružení. Dříve bylo auto bráno jako „rodinné stříbro“, o které se pečovalo a jeho případné vrtochy snášely. Dnes naopak žádáme auta, která budou pečovat o nás jako osobní strážce a osobní asistentka v jednom.

Do třetice všeho dobrého

Víte, že současná generace je třetí toho jména? První berlingo vyjelo v roce 1996, druhé v roce 2008 a po deseti letech se představuje generace třetí. Celkem se za těch 22 let prodalo 3,3 milionu kousků.

Ludospace – Co to je?

Rodinné auto šmrnclé dodávkou, nevím jak lépe to vysvětlit. Každopádně je to kategorie sama pro sebe a zástupců téhle třídy je nemálo. Berlingo se drží na pozici 2.nejprodávanějšího ludospacu v Evropě a v 17 zemích Evropy bylo dokonce loni nejprodávanějším Citroënem.

Ženy 20%, rodiny 100%

Jen 20% Berling má v technickém průkazu psanou majitelku. Asi ten genderový stereotyp, že rodinné auto bývá psané na taťku. 👨🏻 Ašak jasnou cílovou skupinou jsou podle průzkumů rodiny se dvěma dětmi, živnostníci, žijící na venkově.

Prostor, prostor, prostor

Právě tito zákazníci a zákaznice totiž nejvíce ocení pěti- a sedmimístné upořádání interiéru, dvě délky karoserie na výběr (prostorné či ještě prostornější) nebo třeba posuvné dveře v nichž jsou nově stahovací okénka.

Ale nejen okolo praktičnosti se svět točí…

A proto nabízí i Berlingo barevné doplňky podobně jako třeba C3 či C4 Cactus, celkem 24 barevných kombinací a ještě k tomu XTR paket, který dodává jakýsi dobrodružnější a robustnější vzhled a s paketem se pojí i speciální „wild“ zelený interiér. Ale nebojte, nevypadá to jako když si kluci hrají na vojáky, je to stylové. Nezapomeňte, že Francie je mimo jiné země módy a stylu.

A co svět ludospace ještě neviděl?

Například nové střešní okno s „modutop“, což je průhledný oblouk s mnoha odkládacími prostory, který se táhne od přední části kabiny až dozadu. Dále tu pak máme 18 pomocníků při řízení (jak jsem říkala, všeobecně málo co dnešního řidiče potěší tak, jako to, že ho auto hýčká a chrání…). Jde o jízdní asistenční systémy, pomoc při rozjezdu do kopce, parkovací asistenty, bezpečností asistenty… Nová navigace TomTom nabídne doživostní aktualizace a příznivou cenu a pod názvem Citroën Connect box zas najdete asistenci na cestách. Na všechny tyhle vychytávky se můžete podívat na stánkách Citroënu, mají tam k tomu jednoduchá „tutoriálová“ videa – odkaz zde.

Ceny, motory, výbavy

1.2 PureTech s výkonem 110 koní jede na benzin, novinka 1.5 BlueHDi žere naftu, v nabídce je manuální (už jen šestistupňová) a automatická převodovka. Na auto dostanete pětiletou záruku. Vážně bych brala sloupec „akční cena“, jsme hold zemí akcí a slev… Kompletní ceník najdete zde.

Jízdní dojmy

Vyzkoušela jsem si verzi 1.5 BlueHDi s manuální převodovkou. Jezdili jsme v oblasti pražských Letňan a směr dálnice D8, protože představení bylo v Surf Areně. Mají tam jakýsi surfařský simulátor a vypadalo to, že to může být docela zábava. Já to plánuju taky zkusit, na prezentaci jsem si nechtěla zničit účes, takže to nešlo. 😂💁🏼‍♀️

Palec nahoru

  • Design – ty barevné doplňky a oblá příď hezky maskují „praktický“ tvar karoserie.
  • Modutop – střecha s úložnými prostory je opravdu praktická a udělaná tak, aby z ní uložené věci nevypadli a ještě o nich máte přehled, což je vzhledem k obřímu objemu schránky nutnost. Asi by se to tam dalo v zatáčkách pěkně přeskládat, ale na tento styl jízdy Berlingo není stavěné.
  • Malé náklony – když už jsem u toho, překvapilo mě, vzhledem ke koncepci a výšce auta, že se Berlingo v zatáčkách moc nenaklání, což je fajn.
  • Ochranné plasty na náraznících a bocích auta – aneb jak udělat z praktické věci přednost a designový doplněk. Jen poznámka, ty obrany, ochrany na bocích jsou zmíněné airbumby.
  • Komfort na palubě – ani na velkých nerovnostech nějak nerázuje, neposkakuje a tak si nějak příjemně pluje.
  • Obrovský kufr – už v základu 775 litrů, navíc má velmi pravidelný a snadno využitelný tvar.
  • Sedadla jako mech – musím říct, že by se leckterá dražší a na dlouhé cesty stavěná auta mohla učit. V sedačkách Berlinga se sedí opravdu parádně.
  • Motor 1.5 BlueHDi – příjemně živý, příjemně kultivovaný
  • Palubní deska a interiér – hezký, prakticky řešený, snadné ovládání funkcí a navíc velmi dobře ohlučněný.

Palec dolů

  • Nabídka motorů – ten nový turbodiesel je určitě fajn, každopádně větší výběr by nebyl na škodu.
  • Řazení manuální převodovky – dráhy dlouhé a řazení není moc přesné, ale i zde je znát pokrok, hlavně oproti staré pětistupňové převodovce.
  • Orientace při parkování – oblá karoserie a vysoká příď je na odhad, kde máte „čumák“ trochu náročnější, ale je to i o zvyku a lze to řešit parkovacími senzory. 😉

 

TIP: Máte-li Citroën nebo plánujete-li jeho koupi, určitě koukněte na Citroën Advisor, kde si můžete přečíst nebo sdílet zkušenosti s auty od Citroënu a službami Citroën. Jen v české verzi je více než 2500 komentářů.

 

Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

1 komentář

NYChouse
30.9.2018

❤️💜💙💛🧡💚 ❤️💜💙💛🧡💚❤️💜💙💛🧡💚❤️💜💙💛🧡💚❤️💜💙💛🧡💚❤️💜💙💛🧡💚🧡💛💙💜❤️❤️💜💙💛🧡💚💛🧡💙💜🧡❤️💛🧡❤️❤️🧡💛💜💜🧡❤️💛❤️🧡❤️💚❤️💛❤️💜💙💛🧡💚❤️💜💙💛💚🧡💚❤️💜💙💛🧡💚❤️💜💙💛🧡💚❤️💜💙💛🧡💚❤️💜💙💛🧡💚❤️💜💙💛🧡💚❤️💜💙💛🧡💚❤️💜💛💙💛🧡💚❤️💜💙💛🧡💚❤️💜💙💛🧡💚❤️💜💙💛🧡💚❤️💙💜💙💛💛🧡❤️💜💙💛💛🧡💚❤️💜💙💛🧡💚💚❤️💜💙💛🧡💚❤️❤️💜💛🧡💚💙❤️LOVE💜❤️💙💚💜💜❤️

Odpovědět

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *