Moje dojmy – Jak jezdí Hyundai Kona?

29.10.2017 Věra Petrů Vostrá 0 komentářů

Hyundai poslední dobou hodně šlape do designu. Pro mě je vrcholem tohoto snažení jednoznačně nové SUV Kona. Jak vypadá naživo a jak jezdí, jsem se vydala zjistit do Barcelony na první oficiální testování.

Netřeba zmiňovat oblibu segmentu SUV. Chcete-li být „in“, měly byste vlastnit auto této třídy. Nezáleží na tom, jestli to má přední, zadní pohon nebo je to čtyřkolka. Hlavně to musí být zvýšené, svalnaté a ideálně originální, aby se to v množství modelů SUV, které zaplavují naše silnice, neztratilo. No, a Hyundai Kona toto zadání dokáže splnit s přehledem.

Po několika generacích větších a už dobře známých modelech Tuscon a Santa Fe nyní přichází nejmenší „pseudo-tereňák“ značky Hyundai. Velký je asi jako nafouklá Fabie. Možná znáte Peugeot 2008 (odkaz na test zde a na Autfit here :-)), Renault Captur nebo Seat Arona, takže tohle je něco podobného. Co se designu týče, tak tam se designéři Hyundaie řádně odvázali. A musím říct, že se mi to líbí, ale já mám dost extravagantní vkus a ani ten asijský nádech mi nevadí, znáte mě. :-) Každopádně jsem moc zvědavá na vaše komentáře a hodnocení!

Havaj

Více co je Kona? Je to místo na Havaji. A „havaj“ je to i v interiéru. Pokud tedy čekáte, že interiér bude stejně ulítlý jako vnější design, tak to úplně není. Jak je dnes už zvykem, dominantním prvkem palubní desky je „tablet“ neboli displej multimediálního systému. Nádech extravagance zevnějšku každopádně mají rámečky výdechů ventilace a startovacího tlačítka nebo obšití volantu a sedadel, které můžete mít v červené, oranžové nebo limetkové (pokud bude tenhle článek číst nějaký chlap, tak to je žlutozelená :-)). Kufr má objem 361 litrů, což je v dané třídě taková normálka. Pokud byste chtěly jet s Konou na dovolenou, musely byste se uskromnit.

Nečekané možnosti výbavy – tepelný komfort za všech okolností a head-up displej

Vyhřívaný volant už ani v této třídě (hlavně u korejský aut) takovým překvapením není. Ale každopádně je to super věc, asi studené ruce a nohy taky znáte. To je něco, co moje další auto prostě musí mít. Pak tu máme head-up displej (promítání jízdních údajů na čelní sklo do zorného pole řidiče), prémiový (jooo, to slovo je už trochu klišé, prostě dobře hrající) audiosystém nebo odvětrávaná sedadla. Ano, důležitější jsou vyhřívaná, a i ta samozřejmě Kona nabízí, ale někdy se v létě i to odvětrávání hodí, hlavně pokud máte kožená sedadla. Myslím, že odvětrávaná sedadla v téhle třídě nikdo jiný nemá. Pestrá je i nabídka bezpečnostních asistentů – antikolizní systém, automatická dálková světla, sledování pozornosti řidiče, systém vedení v jízdních pruzích nebo hlídání mrtvého úhlu.

Navigace v telefonu = navigace v autě

Mnohé značky to už dlouho využívají, mnohé se tomu stále trochu brání. Mně to přijde jako nejlepší řešení, a to hlavně od chvíle, co jsem objevila kouzlo aplikace Waze. To mě napadá, že vám o ní a o svých zkušenostech musím někdy napsat. Ale zpět k tématu. Multimediální systém Hyundaie Kona zobrazí aplikaci z vašeho smartphonu (přes Apple Car Play či Android Auto) na svém 7palcovém dotykovém displeji a dovede vás do cíle s komfortem zobrazení, hlasových pokynů a ovládání vestavěné navigace. Tu však logicky v autě mít nemusíte, takže ušetříte, odpadají starosti s aktualizacemi a máte navigaci s online službami, což je u vestavěných navigacích stále docela luxus.

Turbo goes to Kona

Nedávno jsem psala o Škodě Karoq a o tom, že pod její kapotou budou jen „turbené“ motory. Ani Konu nebude pohánět nic, co by nemělo turbo. Základem je verze 1.0 T-GDi s výkonem 120 koní a silou 172 Nm. Tenhle motor bude kombinovaný výhradně s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Dále tu máme provedení 1.6 T-GDi. To má s přihlédnutím k velikosti Kony opravdu působivé parametry – 177 koní a 265 Nm. Tady už jde výkon na všechny čtyři a řadí to samo díky sedmistupňové automatické (dvouspojkové) převodovce. Na stovku tahle verze zrychlí za 7,9 sekundy. Naftový motor přijde až v druhé polovině příštího roku a půjde o známý čtyřválec 1.6 CRDi o výkonu 115 koní (výhradně předokolka s manuálem) nebo 136 koní (přední pohon nebo 4×4 s automatem).

Tip na vánoční dárek

Kona se na našem trhu začala prodávat v polovině října. Základní cenu má nastavenou na 399 900 Kč, což přiznejme si není vůbec málo, a to i s přehlédnutím k celkem bohaté výbavě a nadprůměrnému výkonu. Například Citroën C3 Aircross, který jsem testovala nedávno, je ve srovnatelné výbavě a motorizaci jednoznačně levnější. Ale tady bude záležet hlavně na osobních sympatiích a pokud se vám Kona líbí, mohu vám doporučit akční model Best of KONA (1.0 T-GDI s manuálem) za 459 990 korun. Akční verze je totiž vybavena automatickou klimatizací, nadstandardní sadou bezpečnostních asistentů, automatickými světlomety a dalšími prvky.

Na vlastní kůži

Vyzkoušela jsem verzi 1.0 T-GDi s manuální převodovkou a pohonem předních kol. Koneckonců myslím, že bude nejprodávanější. Každopádně vážně oceňuju, že se tahle novinka bude prodávat i s pohonem všech kol. Myslím, že je to jediný model téhle třídy, který verzi 4×4 nabízí.

Palec nahoru

  • Odvážný design – hlavně nesmí býti nuda! I když vzadu bych ubrala plast okolo zadních svítilen, vypadá novinka i naživo velmi stylově.
  • Posaz za volantem – je nižší, než byste u podobného auta čekaly, ale mně to naprosto vyhovovalo. Přehled o dění na silnici to nezhorší a mně je prostě ten nižší posaz příjemnější, je rozhodně takový více „řidičský“, snad chápete, co tím chci říct. :-)
  • hravé barevné detaily v interiéru – rámečky okolo výdechů ventilace či bezpečnostní pásy v barvě karoserie
  • Dynamika motoru 1.0 T-GDi ve městě – ve městě je Kona s menším z motorů živá, ale je třeba častěji řadit.
  • Bohatá výbava – v nabídce je i head-up displej a ačkoli jde o mnou nepříliš oblíbený systém s výsuvnou destičkou, zobrazení informací v zorném poli je velmi praktické a ve výhledu mi nepřekážel.
  • Lehké řízené a řazení – přesnost by mohla být lepší u obojího, ale řízení Kony vás rozhodně nebude fyzicky vyčerpávat.
  • V nabídce je pohon všech kol – tím je Kona ve své třídě výjimečná a mně ta možnost volby přijde super.

Palec dolů

  • Víko kufru se neotevírá moc do výšky – Pro „obryně“ jako jsem já je to vlastně plus, ale vyšším postavám vzkazuji: „Pozor na hlavu“.
  • Méně místa před koleny na zadních sedadlech – za vyšším řidičem bych už byla vzadu namáčklá i já se svými 164 centimetry.
  • Nutnost častějšího řazení a vytáčení motoru 1.0 T-GDI – za tento postřeh děkuji Sabině Kvášové – zenavaute.cz – když člověk nemá zálibu v častém řazení (což já mám), moc dynamiky si neužije. A ve vyšších rychlostech jsou obecně limity litrového motoru znát.
  • Hlučný motor 1.0 T-GDi – v nízkých otáčkách je tichoučký, ale jakmile ho vytočíte, je to rozzuřený čmelák.
  • Grafika navigačního systému je trochu Tom Tom „ten jírs egou“
  • Přehlednost karoserie – vzhledem k velikosti Kony bych čekala lepší povědomí o rozích karoserie. Pomůže „vypumpování“ sedačky nahoru, ovšem v téhle pozici jsem se už zase cítila trochu nepřirozeně.
  • Vyšší cena – leccos obhájí výbava, leccos absence slabého základního motoru, ale i tak…

 

Co na nový Hyundai Kona říkáte vy?

 

Tak zase brzo „na čtenou“ a jestli se vám tenhle článek líbil, tak mi dejte prosím „lajk“! :-) A sledujte Autokabelky na Facebooku a Instagramu!

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *