Řídila jsem nový Volkswagen Polo!

15.11.2017 Veronika Petrů 0 komentářů

V roce, kdy se představovala první generace Volkswagenu Polo, se otevřel obchodní dům Kotva, vysílal se v premiéře seriál Chalupáři a byla založena společnost Microsoft. Možná jste tehdy stejně jako já ještě houbařily. Tady a teď tu však máme šesté provedení tohoto úspěšného modelu, a to už pro vás můžu řádně proklepnout. Tak se pohodlně usaďte (jako já v novém Polu) a jedééém!

Mimochodem, řeč byla o roce 1975. A všechny technologie, o kterých budu psát, byly naprosté sci-fi. Teď už ale k těm výdobytkům moderní techniky:

  • Active Info Display – neboli digitální přístrojový štít. Tata není tata a rychloměr a otáčkoměr není rychloměr a otáčkoměr. Příplatkový digitální přístrojový štít je totiž jen displej, na kterém si můžete zobrazit, co chcete a jak chcete. V segmentu malých autokabelek má premiéru a premiéru má i tato druhá generace digitálního přístrojového štítu. Znát ho můžete z větších modelů značky, tenhle je však nejnovější evolucí s hezčí grafikou a jednodušším ovládáním.
  • Konektivita – zaklínadlo dnešního autosvěta. Polo bude podporovat MirorrLink, Android Auto i Apple CarPlay (v ceníku hledejte App-Connect, stojí 4700 Kč). Nabídne tři typy rádií, či lépe řečeno multimediálních systémů (nejdražší varianta Discover Media s navigací je za příznivých 18 300 Kč). V seznamu příplatkové výbavy najdete i bezdrátové indukční nabíjení telefonu, propojení antény telefonu s anténou auta pro lepší příjem z vesmíru :-) nebo můj oblíbený bezklíčkový přístup.
  • Obrazovka multimediálního systému se přestěhovala výše, aby byla řidiči lépe na očích.
  • Bezpečnost – jen na málokterý úkon tu není nějaký ten asistenční systém. V nabídce najdete brzdný asistent s rozpoznáváním chodců, automatický parkovací asistent, adaptivní tempomat s funkcí stop and go, systém upozornění na vozidla v mrtvém úhlu a systém varování před přijíždějícími vozidly při couvání. Mezi bezpečnostní prvky zařadím i full-LED světlomety. Systém nouzového brzdění v krizové jízdní situaci bude standardem všech verzí.
  • Adaptivní tlumiče – je libo pohodlíčko nebo spěcháte na schůzku? Podvozek nového Pola si budete moci za příplatek přizpůsobit aktuální potřebě, a to je v téhle třídě skoro nevídané.
  • Antialergenní filtr – nová automatická klimatizace Air Care Climatronic je vybavena aktivním biogenním filtrem, který do interiéru nepustí pro mnohé otravné alergeny. Navíc má senzor kvality vzduchu, který v případě potřeby aktivuje vnitřní cirkulaci vzduchu. Tu zapne, i když ostřikujete okno nebo couváte. To se hodí hlavně u nafťáků. Ve výbavě Highline je tahle klimatizace v ceně, u levnějších verzí za příplatek 13 300 Kč.
  • Trendline, Comfortline, Highlinem, sportovní paket R-Line (vzhled GTI i u non-GTI verzí) a varianta Beats s 300wattovým hudebním systém Beats (jak jinak), sedadly s originálním čalouněním, lakovanými prvky na přístrojové desce a speciálními detaily a logy na karoserii. Vrcholem bude verze GTI.

50 odstínů šedi, ale i pár zajímavých barev

Víte, že Pola (a Volkswageny obecně) si všichni kupují hlavně v černobílých tónech? Od bílé, přes všemožné šedivé a stříbrné až po černou. Polo však nabídne i zářivou červenou nebo oranžovou (celkem 14 barev), ve které se teď předvádí na všech prezentacích a v kampaních. Výrazné barvy Volkswagen do nabídky zařazoval už dříve, ale pro malý zájem obvykle zase po čase zmizely. Chápala bych to u Passatu, ale tady říkám: „Koukejte kupovat tu oranžovou!“ Mimochodem, VW vám umí i namíchat lak auta na přání, třeba podle oblíbeného laku na nehty. Nevím teda, kolik to stojí, ale je to „kúl“.

Svatá trojice – tříválcové motory v přesile

Základním motorem bude atmosférický benzinový tříválec 1.0 MPI o výkonu 75 koní. Jeho turbo verze TSI nabídne 95 nebo 115 koní. V přehledu najdete ještě jednu verzi tohoto motoru označenou 1.0 CNG. Ta bude jezdit na plyn a v maximu ze sebe vymáčkne 90 koňských sil. 1.5 TSI Evo už je čtyřválec a chlubí se výkonem 150 koní. Naftu budou konzumovat verze 1.6 TDI o výkonu 95 koní. Vrcholem nabídky je provedení GTI. To bude mít pod kapotou dvě stě koníků z motoru 2.0 TSI.
Základní motory budou kombinovány s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější se šestistupňovou. Šest či sedm stupňů má automat (dvouspojková převodovka DSG), ten bude k dispozici pouze k motorům o výkonu 95 koní a více.

Cena až na prvním místě – 292 900 Kč

Základní cena je jasná, na druhém konci ceníku je verze GTI za 569 900 Kč. Věřte, že v seznamu příplatkové výbavy je pak spousta lákadel, za které by se dalo utrácet. Přesvědčit se můžete v ceníku zde. Polo obecně nikdy nebylo z levného kraje, na jeho obranu musím říct, že svoji cenu nejenom zná, ale i má. A navíc teď nabízí opravdu výhodný operativní leasing! Čtěte dále!

TIP AUTOKABELEK!
Polo za 4500 Kč měsíčně! „All inclusive“ s havarijním pojištěním a servisem!

Prvních 200 kousků Volkswagen nabízí za opravdu mimořádně výhodných podmínek na operativní leasing. Akční nabídka se týká verze 1.0 TSI/95 koní s manuálem. Na výběr je stupeň výbavy Comfortline nebo Highline a doba pronájmu mezi dvěma až pěti lety. Při tříletém leasingu na Comfortline s ročním nájezdem 15 000 km zaplatíte 4500 Kč včetně DPH, havarijního pojištění a servisních nákladů (Highline vyjde na 4 850 Kč).

 

Moje dojmy z prvního svezení

Jezdila jsem s verzí 1.0 TSI/115 koní ve výbavě Highline. 6-ti stupňová manuální převodovka, barva Energetic Orange (vůbec jsem to auto nevybírala podle barvy :-), interiér pak byl v titanově černé. Testovaný Golf měl příplatkovou výbavu v podobě adaptivního tempomatu s funkcí front Assist (systém sledování provozu před vaším autem s nouzovým brzděním, jukněte na video, které funkci systému krásně vysvětluje, je od Seatu, ale je to to samé), dále pak parkovací asistent Parkpilot, navigaci Discover Media s App-Connect a další. Autíčko v ceníkové ceně 511 300 Kč.

Palec nahoru

  • Design – sice si z pola na první pohled nesednete na zadeček, je hodně podobné většímu Golfu, ale je kultivované, nadčasové a nápadité zároveň. Navíc vypadá opticky nižší a delší, což se mi líbí. Stručně a jednoduše – má fakt šmrnc!
  • Vnitřní prostornost – ta je minimálně na úrovni deset let starého Golfu (pátá generace vyráběná v letech 2003 až 2008). Současný golf pak má jen o 29 litrů větší kufr.
  • Technologie na palubě – o těch jsem psala už výše, některé zažívají díky Polu premiéru ve třídě malých aut.
  • Displej navigace je dotykový doplněný otočnými ovladači – to považuji za ideální řešení.
  • Sedí se níže než v předchozí generaci – a to je super, protože kdo má rád vyšší posaz, může zvolit malé SUV, kterých už je na trhu spousta, a začátkem příštího roku přibude Volkswagen T-Roc. Navíc sedadla jsou skvěle tvarovaná a opravdu příjemně se tu sedí.
  • Velmi kultivovaný a příjemný motor 1.0 TSI – že je to tříválec, byste nepoznaly ani náhodou.
  • Jízdní projev 1.0 TSI/115 koní – živý už v nízkých otáčkách, takže nemusíte zbytečně často řadit.
  • Skvělé odhlučnění – v autě je příjemné ticho a odhlučnění snese srovnání s o třídu většími auty.
  • Super řazení manuální převodovky – krátké, přesné, jasné, rychlé. Co dodat?
  • Komfortní podvozek – není to takové to francouzské pohodlíčko, jako minulý týden v Citroënu C3 Aircross, ale Polo umí nerovnost odfiltrovat opravdu sebevědomě. Podvozek působí na danou třídu opravdu robustním dojmem.
  • Perfektní výhled z auta – při jízdě i při parkování, karoserie je úžasně přehledná.
  • Mrštné, obratné, agilní – tak Polo působí na okresce i ve městě. Krásně „padne do ruky“.
  • Na palubním počítači svítila hodnota 6,5 l/100 km – to mi vzhledem k tomu, že při testování nikdo nejezdí „na spotřebu“, přišlo dobré.
  • No prostě už dlouho jsem nebyla z žádného na prvního pohled „bezemočního“ auta tak nadšená

Palec dolů

  • Pouze pětistupňová manuální převodovka základních verzí – šest stupňů už by tak nějak mohlo patřit k dobrému vychování, nemyslíte?
  • Active Info Display má zvláštní specifikum – mapu navigace si můžete zobrazit buď na něm, nebo na hlavním displeji uprostřed středové konzoli. Obvyklé bývá, že můžete mít mapu na obou displejích zároveň. To jsem však jen slyšela od kolegů, kteří s Polem jezdili na mezinárodní prezentaci, zde verze s digitálním přístrojovým štítem nebyla k dispozici. A vlastně ani nevím, jestli tahle chybějící dualita zobrazení nějak vadí…
  • Už si nebudu nic vymýšlet, první dojem z nového Pola byl prostě na jedničku, a tak zatím nemám co kritizovat.

 

Zdá se být skoro bezchybné, a tak mě napadá, že bychom ho mohly společně prověřit v testimonialu – Čtenářky testují? Jako nedávno Citroën C3, co říkáte?

 

Sledujte Facebook a Instagram Autokabelek ať jsme ve spojení! :-)

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *