Jak jezdí nový Peugeot 508?

6.10.2018 Věra Petrů Vostrá , 0 komentářů

Peugeot 508 má opravdu vyladěný outfit, rozumnějte design karoserie. 🚗 Nebála bych se říct, že má až italsky extravagatní šmrnc, příď a boční profil, zadní světla ve mě asi spíše evokují ameriku. Jakoby si vzal to nejlepší z různých končin. Jen tu Francii na něm kromě loga moc nevidím, a tak si vyrazíme na projížďku pátrat po kořenech. 😉

Víte, že…

…Pierre-Paul Mattei, designér, obdržel 1. října ocenění Eurostar Design za svou práci na novém Peugeotu 508? Týdeník Automotive News Europe každoročně uděluje tuto cenu osobnostem jako ocenění jejich obzvlášť inovativní práce v automobilovém odvětví.

Osobnost

Konečně to pochopil i někdo jiný než prémiové značky BMW, Mercedes, Audi… Chce-li zákazník prostor, praktičnost, auto pro aktivní trávení volného času (to už je takové klišé, ale jak jinak to napsat), zvolí SUV nebo crossover. Jsou tu ale i zákazníci, kteří chtějí hlavně šik auto. Co se prostoru týče, zajímá je jen zda se hezky sedí za volantem a kam dát tašku s MacBookem. Co se pohodlí týče, řeší především komfort na dlouhých dálničních přesunech. Ano, je je jich menšina, Peugeotu se však daří s objemy prodejů crossoverů, a tak mohl přivézt na svět i tohle názorově vyhraněnější auto.

Menší, nižší, mladistvější…

Peugeot 508 je menší než jeho předchůdce, tedy přesněji kratší a nižší, a naopak širší. Co si budeme povídat, ideální základ atraktivního designu ve stylu „placka“. Novinka jednoznačně útočí na mladší klientelu a podle mého názoru je i jasně atraktivnější jako dámská autokabelka. Mimochodem přední i zadní světla jsou „full LED“ a jejich intenzita se umí přizpůsobit okolním světelným podmínkám. To ocení hlavně ti co pojedou před vámi či za vámi.

Fastback hned, kombi SW později

Právě představená varianta se jmenuje fastback (z bočního profilu vypadá trochu jako kupé se čtyřmi dveřmi, viz například Audi A7). Chybět ale nebude ani designové kombi, které přijde na trh později. Jen tak pro úplnost, fastback má objem kufru 487 litrů a víko můžete otevřít čtyřmi způsoby.

i-cockpit

To co se před vámi rozprostře, když si sednete do interiéru se oficiálně jmenuje i-cockpit. Letecký průkaz však netřeba, i když se to na první pohled může zdát jako sci-fi, ovládání je bezproblémové a vše je prakticky tam jako obvykle až na drobné odchylky a specifika, které však má každá značka a model. Můžete si zvolit mezi režimy relax a boost, kdy se celý interiér podsvítí a přenastaví tak, aby vás uvedl do požadované nálady. Skvělá věc je head-up displej, neboli promítání jízdních informací do vašeho zorného pole. Možná vás bude zajímat i funkce indukčního nabíjení telefonu. To mi připomíná, že chci napsat ježíškovi o iPhone XS. 🎁

Luxusní nádech a výdech

Alcantara, nappa, množství vzorů a materiálů čalounění, karbonové dekory, dřevěné dekory (žádný dub, buk 😜, ale do i-cockpitu se lépe hodicí šedo-černé lišty). Panoramatické okno má rozměry 69×65 cm. A teď to nejlepší, prvek, který miluju a to bezrámová okna dveří. Jasně, z čistě pragmatického hlediska je to zbytečné a složité, ale když otevřete dveře je to prostě kůůůl! ⭐️

 

7 designů kol, 10 barev

Kola se nabízejí v rozměrech 16 až 19palců, kabátek můžete mít v deseti barvách. Dvou základních, dvou perleťových a šesti metalických. Úplně nová je tmavě modrá barva Encre. Vrcholné verze GT a GT line pak poznáte podle „šachovnicové“ masky chladiče.  Jukněte na stránky peugeotu – zde.

 

 

 

Kamery, senzory, samočinné parkování, night vision s dosahem až 200 metrů

Asistent jízdy v pruzích umí udržovat bezpečnou vzdálenost od čar na silnici (vodorovného dopravního značení😉) a dokonce i od neoznačené krajnice, což je celkem unikátní. Můžete si nastavit, že chcete jet více napravo nebo naopak nalevo. Adaptivní tempomat má funkci stop & go, takže když nezastavíte na déle než 3 sekundy, zase frčí dál sám. To když to s tím uvolněním v režimu „i-cockpit relax“ přeženete. 😴😂 Nový Peugeot 508 má i plně automatický asistent parkování, který sám zatáčí, řadí, brzdí i přidává plyn. Ve výbavě samozřejmě nechybí ani automatická dálková světla, adaptivní podvozek nebo „active safety brake“ chránící před srážkou s autem před vámi v případě vaší nepozornosti.

Nafta stále/zatím vede

Pod kapotou najdete jeden benzinový motor (přeplňovanou šestnáctistovku PureTech s výkonem 180 koní) a dva naftové motory (1.5 BlueHDi/130 koní a 2.0 BlueHDi/160 nebo 180 koní). Volit můžete mezi šestistupňovou manuální a osmistupňovou automatickou převodovkou. Podle předpokladů bude 23% prodaných pětsetosmiček benzinových a 77% dieselových. Ke změnám poměrů by pak mohlo dojít v roce 2020, kdy se představí nová hybridní verze.

Honey money

Aneb za kolik si nový Peugeot můžete pořídit? Nejlevnější verze vyjde na 800 000 Kč, vrcholný model pak na 1 070 000 Kč.

Jízdní dojmy

Spokojím se jen s tím nejlepším. 😁 Takže jsem si vyzkoušela vrcholnou verzi GT s motorem 2.0 Blue HDi/180 koní s automatickou převodovkou EAT8.

Palec nahoru

  • Design – jakoby byl z itálie. ❤️ Větší pochvalu už ode mě auto nemůže dostat, dalších slov netřeba.
  • Bezrámová okna dveří – malé technické okénko – snižují těžiště auta, na druhou stranu jsou oříškem z hlediska odhlučnění. Ale v Peugeotu 508 je příjemné ticho, okna jsou o milimetr tlustší než u předchůdce. A navíc když otevřete dveře, tak to prostě vypadá výborně! 👌
  • Bohatá výbava – na první pohled zajímavý je malý cenový rozdíl mezi základním a vrcholně vybaveným modelem. Výbava je totiž bohatá už u základních verzí.
  • Volič? Pádlo! – volič automatické převodovky je už i tady jen jakýsi joystick.
  • Průměr volantu – já mám ráda menší volanty, žádná kormidla, a tady je všechno v pořádku.
  • Francouzský komfort – na začátku jsem psala, že bych 508 na francouzský původ netipovala. Projížďka mi tenhle názor upravila. A to hlavně díky komfortu, který tohle auto nabízí. Právě pohodlí je něco, čím jsou francouzská auta proslulá. Některá se však jen zdánlivě relaxačně pohupují, ale jakmile projedete propadlý kanál, slyšíte a cítíte něco obdobného ráně kladivem do stolu. Podvozek 508 však žádné takové rázy ani rány nevydává a i s nástrahami českých silnic se vypořádává s noblesou.
  • Ticho a klid – 200 km/h jsem nefičela, ale zdá se, že se povedlo ta bezrámová okna odhlučnit dobře.
  • Útulný a originální interiér – palubní deska (i-cockpit) je opravdu originální. Podobné řešení Peugeot prezentoval už dříve, ale tady je to vážně dotažené funkčně i designově. Oceňuju i pocit útulnosti, který člověk v interiéru má a spoustu odkládacích prostor.
  • Harmonie motoru a převodovky – tak nějak si spolu v testované verzi krásně rozumněli. 👬 Takže jízda byla velmi komfortní, plynulá a zároveň svižná. Převodovka přesně ví, jak motor držet vytočený, aby podával ty nejlepší výkony. Není to náhoda, že převodovka je rodu ženského a motor roku mužského? ☯️
  • Jízdní vlasnosti – Peugeot 508 se velmi příjemně řídí, v zatáčkách sedí a rozhodně můžu říct, že co se zábavy za volantem týče, tak je to ten nejlepší Peugeot (nepočítám vyloženě sportovní verze), který jsem kdy řídila.

Palec dolů

  • Chybí výkonnější verze – maximum 180 koní je na auto s takhle sebevědomím designem podle mě málo.
  • Nutnost držet startovací tlačítkobezklíčkový přístup a startování a jsou dokonalá věc, tady však musíte startovací tlačítko držet, nestačí jen dát povel stiknutím. Taková blbost řeklo by se, ale mě to přijde docela otravné.
  • Nic pro milovnice manuálního řazení – manuál už je i ve střední třídě přežitkem a Peugeot jej nabízí jen v jedné, základní verzi.
  • Vyšší základní cena – nový Peugeot 508 se rozhodně nepouští do nějaké žabo-myší (žabo- nevím jestli je etické v případě francouzského auta tenhle výraz použít 🤪) války o nejnižší „cenu od“ ve své třídě. Osobně si nemyslím, že je to špatně, ale něco do těch minusů dát musím. 😇
  • Litr sem, centrimetr tam – stejně tak se Peugeot 508 nežene do poměřování velikosti kufru a prostoru na zadních sedadlech. Za mě je to správně a místo ani tam, ani tam, rozhodně nijak nechybí. Od kouzel s prostorem jsou tu navíc jiné třídy aut. Ale tak pro úplnost to sem do přehledu také dám.

 

Jak se nový Peugeot 508 líbí vám?

 

Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *