Hyundai Tucson 2018 – novinky a jízdní dojmy

23.10.2018 Veronika Petrů 1 komentář

Hyundai Tucson prošel modernizací, která asi neunikne vašemu oku. Co by vám ale mohlo uniknout, jsou mnohé změny a zlepšení co se techniky a výbavy týče. A to by byla škoda! Ale žádné strachy, od toho tu máte Autokabelky. 💁🏼‍♀️ A já se mu už stihla podívat na zoubek. 😉

Víte, že…

…Tucson je nejprodávanějším modelem své značky v Evropě? Přímo trhá rekordy a velké oblibě se těší i na našem trhu.

Ostřejší, vostřejší 😜 Ale jen na pohled…

Upravené nárazníky, maska chladiče, přední i zadní světla a LED světla… Celkově najdete na novém Tucsonu více ostrých hran a linií. Konec konců můžete porovnat s předchozím modelem („vyčerpávající“ informace o něm jste si mohly přečíst v tomto autokabelkovském postu). A aby to k sobě všechno hezky ladilo, nové jsou i designy litých kol. Můžete si vybrat ve velikostech 17 až 19 palců.

Chameleon

Ve vzorníku má 11 barev, dvě jsou nové, například modrá Champion. Interiér se nabízí ve čtyřech barevných kombinacích, novinkou je šedá, dále pak klasická černá, béžová a velmi zajímá vínová. Palubní deska doznala také designových i funkčních úprav, je zde znát inspirace větším, mladším bratříčkem – modelem Santa Fe. Samozřejmě můžete mít Tucson i v kožichu (s koženým čalouněním, pokud byste neznaly tenhle slang 😜). A chválím, že kožená sedadla mají nejen vyhřívání, ale i ventilaci. Kdo někdy v létě seděl déle jak deset minut v kožených sedačkách bez ventilace, chápe, proč to píšu.

Umělá inteligence

Co by to bylo za novinku bez chytrých pomocníků. Inteligentní adaptivní tempomat (Smart Cruise Control) s funkcí Stop & Go nebo nově vyvinutý prostorový kamerový systém SVM (Surround View Monitor), který usnadňuje parkování, jelikož zobrazí kompletní okolí auta. Těšit se můžete i na upravené audiosystémy se systémy Apple CarPlay a Android Auto, a na přání dodávaný 7“ displej.

Ať se práší za kočárem aneb co nového pod kapotou?

Velkou novinkou je 8stupňový automat. Jde o klasickou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem a díky ní by měl být Tucson úspornější, tišší i živější, budeme-li novinku porovnávat se starším, šestistupňovým provedením.
Co se motorů týče, máme tu benzinové 1.6 GDi (132 koní) a 1,6 T-GDi (177 koní) a naftové 1.6 CRDi (115 nebo 136 koní) nebo vrcholný 2.0 CRDi (186 koní).
Úplnou novinkou je verze s mild hybridním pohonem (MHEV 48 V), jehož základem je naftový motor 2.0 CRDi (186 koní). Elektrika přidává 16 koní a má pomoci k nižší spotřebě a větší ochotě vyrazit kupředu na každý povel vaší pravé nohy.

V energii peněz

 

Základní verze nového Hyundai Tucson vyjde na, bez 10 Kč, 550 000 Kč, vrcholné provedení pak žádá investici 840 000 Kč. Kompletní ceník najdete zde.

 

 

Jízdní dojmy

Měla jsem štěstí a mohla se svézt s největší novinkou modelové řady a to s verzí Mild Hybrid ve výbavě Style. Jak už jsem psala výše, jde o naftu 2.0 CRDi s malým elektrickým pomocníkem. Navíc jsem si tu rovnou mohla otestovat i osmistupňový automat. I když šlo o čtyřkolku, zůstala jsem na asfaltu (aspoň z venku zůstal Tucson čistý, stačilo, že jsme si s kolegou na střídání zastavili na prašné vedlejší cestě a v autě pěkně našlapali 😜). Testovaná verze stála 982 890 Kč a měla příplatkové panoramatické střešní okno, 19″ kola, elektricky ovládané víko kufru s bezdotykovým ovládáním, kožené čalounění nebo 360° kamerový systém.

Palec nahoru

  • Dynamika – kombinace vrcholného naftového motoru s „bejby“ elektromotorem v praxi znamená skvělou dynamiku ve městě i na dálnici. Tucson ochotně zrychluje i ve vysokých rychlostech a nevadí mu ani nízké otáčky. Nafta s elektrikou se zkrátka krásně doplňují.
  • Hybrid? No problem! – pokud čtete Autokabelky pravidelně, tak samozřejmě víte, ale pro úplnost. Co se týče zacházení, přístupu, údržby a každodenního používání, je šumafuk, že máte hybrid, opravdu to nejsou žádné starosti navíc.
  • 8stupňový automat – řadí hladce, motoru vyhoví i z něj dokáže dostat to nejlepší. V autě je i při dálniční jízdě příjemné ticho, zároveň nerozčiluje prodleva, když potřebujete zrychlit.
  • Adaptivní tempomat – zkoušela jsem na dálnici i v zácpě, funguje opravdu parádně, v zácpě se po zastavení rozjede i sám. Stojíte-li však déle než 3 sekundy, je třeba dát k pokračování v jízdě povel. Stačí však tlačítkem na volantu. Kam to řidičské řemeslo spěje. 😂
  • Jízdní vlastnosti a komfort – ani měkké, ani tvrdé, na dálnici hezky drží směr a působí velmi stabilně. To, že Tucson není „kačenka“ však rozhodně neznamená, že by z vás vytřásl duši na rozbité silnici. Ani na komfort jsem si nemohla stěžovat.
  • Řízení – volant příjemně tuhne s rostoucí rychlostí. To opravdu není žádná novinka, ale u některých aut je to pod rozlišovací schopnost a občas mi vadí, že je řízení i při rychlé jízdě moc lehké. Tady je to vyladěné perfektně.
  • Konektivita – Android Auto a Apple CarPlay je skvělá věc, kdy si zobrazíte aplikace z vašeho mobilního telefonu na obrazovku palubního systému. Mimochodem víte, že už i moje oblíbená navigační aplikace Waze je v Apple CarPlay?
  • Design – úpravy vnějšího vzhledu jsou spíše kosmetické, design Tucsonu totiž jakoby nestárnul.

Palec dolů

  • Palubní deska – jestliže zvenku Tucson nestárne, palubní deska, i přes určitá vylepšení, už dneska není žádný hit. Navíc některé použité materiály na mě působí trochu lacině a fórově. Ergonomie je však za mě naprosto v pořádku.
  • Spotřeba – testovací jízda byla za 8 l/100 km. Na hybrid bych čekala méně, i když je to jen „mild“ hybrid. Za podobné litry umí jezdit i některé naftové šestiválce.
  • Boční vedení sedadel – sedadla jsou trochu plochá a na mě širší, ovšem to je mínus jen pro takové malé/velké holky jako jsem já. 😜
  • 360° kamerový systém – asi dobrá věc, všichni to chtějí mít ve výbavě, ale já to zatím neumím moc využít a trochu se v tom obrazu ztrácím. Jaká je vaše zkušenost?
Tak co Tucson, daly byste si říct? 🤓

 

Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

1 komentář

Аркадий www.yandex.ru
2.7.2019

0asnUmAG

Odpovědět

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *