Hyundai Kona Electric – Autokabelka na baterky

26.10.2018 Věra Petrů Vostrá , , 0 komentářů

S elektrickými (bez omezení) a hybridními auty (do 180 koní) můžete v Praze na modrých zónách parkovat za hubičku. Konkrétně za 100 Kč na celý rok. Elektrická auta jsou podle mě ideální hlavně pro využití ve městech. A Kona má pro boj v městské džungli ideální postavu. Chlubí se každopádně i velkým dojezdem, takže se nemusíte bát, že od zásuvky k zásuvce nedojedete. 🔌

 

SUV budou příští rok nejprodávanějšími typy aut na evropském trhu. Zájem je o velké i malé a právě segment malých SUV zažívá v posledních letech docela boom. 💣

Jedním ze zástupců této třídy je i Hyundai Kona, o které jsem na blogu už psala zde, jelikož jsem měla jedinečnou možnost se s ní seznámit na „dámské“ prezentaci při příležitosti jejího uvedení na trh – zde.

Nově na baterky

Nyní Kona přichází ve verzi s elektrickým pohonem. Bude mít až 204 koní celkového výkonu (slabší verze 136 koní), což je zdaleka nejvíce ze všech nabízených provedení. Díky důstojnému stádečku koníků také svižně zrychluje, z 0 na 100 km to stihne za 7,6 sekundy.

482 km dojezd

Nejnáročnějším tématem všech hovorů o elektrických autech je dojezd. Kona se, ačkoli jde spíše o městské auto, chlubí skvělým dojezdem 482 km, a tohle číslo je reálné (to nereálné je 546 km) i když zapnete klimatizaci, rádio a stěrače. 😁 A i když jedete více jak 50 km/h. 😜 Rychlonabíjení DC trvá hodinu a baterie se dobije do 80% kapacity. Z klasické zásuvky budete dobíjet celou noc, musíte ale dodržovat spánkovou hygienu a spát minimálně 8 hodin.

Jak se to řídí?

Jako normální auto s automatem. Svá specifika tu kromě „tankování“ a zvuku má volba jízdních režimů, která neprobíhá voličem, ale tlačítky (viz fotky). Kufr má o něco menší objem než klasická verze. Zajímavé pak je, že příští rok přijde ještě upravená verze, která bude moci táhnout i přívěs.

Princip spolupráce

V autech s alternativními pohony se krásně dají využít různé jízdní asistenty. Ještě lépe a efektivněji než v jejich klasických plechových sourozencích. Příkladem je třeba využití adaptivního tempomatu k efektivnějšímu rekuperačnímu brzdění. Rekuperace znamená dobíjení baterií za jízdy, kdy se energie, která by za normálních okolností vyšla do prázdna, hezky uloží na energeticky náročnější chvíle.

Odlišná na první pohled

Elektrickou Konu od normální verze poznáte hned. Má jinou masku, nárazník a mnohé další. Kdyby vám tahle individualita nestačila, tak můžete prozkoumat katalog, v nabídce je 21 barevných kombinací a také oblíbená bílá střecha.

Druhý pohled – cena

Základní provedení s dojezdem 312 km a výkonem 136 koní vyjde na bezmála 900 000 Kč. Silnější verze je o 160 000 Kč dražší. Výbava je ale každopádně bohatší než u mnoha o třídu větších aut. Kompletní ceník najdete v odkazu.

 

Jaký je váš názor na elektromobily? Váš sen, či noční můra? 💡
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať jsme ve spojení!

 

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *