Hyundai i30 – první kilometry za volantem

10.2.2017 Veronika Petrů , 0 komentářů

Hyundai i30 se těší na našem automobilovém písečku velké oblibě. Asi jsme ho vzali za „vlastní“, vyrábí se přeci v Nošovicích. Navíc zraje jako víno, už předchozí generace měla své nesporné kvality. Teď s plnou parádou přijíždí v novém provedení a já si ho měla před pár dny možnost osahat a vyzkoušet. Jak se mi líbil?

Proč by vás měl zajímat?

Hyundai i30 jakožto zástupce třídy praktických autokabelek na každodenní „nošení“ dokáže vyhovět požadavkům single, párů i rodin. Není příliš velký na to, aby jste s ním nezaparkovali ve městě ani příliš malý, takže ani delší cesty s ním nebudou únavné. Navíc pokud máte služební auto, je tu čím dál větší pravděpodobnost, že vaše nová pracovní autokabelka bude právě i30. Hyundai se totiž vypracoval na třetí nejprodávanější značku firemním zákazníkům a ve fleetech se tak objevuje stále častěji. Pro firemní zákazníky, kteří odeberou 100 a více aut jsou pak u Hyundaie schopni namíchat jakoukoli barvu karoserie na přání. Je tu tak mnoho důvodů, proč byste tuhle novinku neměli nechat bez povšimnutí.

Co jste možná nevěděli

Hyundai letos slaví 50. výročí založení automobilky. V posledních letech trhá jeden prodejní rekord za druhým a k výročí si letos hodlá nadělit mnoho novinek. Na tiskové konferenci mě zaujala informace o tom, že ve většině krajů ČR má Hyundai více než 10% podíl na trhu, Praha naopak patří ke třem krajům s nejnižším podílem na prodejích. A zrovna já, rodilá pražačka ho testuju a budu vám o něm vyprávět. Ale na mou duši, na psí uši, já teda žádné předsudky nemám. :-)

Nové modely, nová hnízda

Nový design a styl už dostalo 30 prodejních showroomů Hyundaie a další budou brzo přibývat. Musím říct, že se mi nová architektura autosalonů opravdu líbí, skoro mám potřebu říct, že je sofistikovaná (i když tohle slovo je už pro mě vzhledem k jeho obecnému nadužívání a zneužívání trochu slovní plevel). Ale vážně, nová „hnízda“ Hyundaie mají opravdu šmrnc a styl. Showroom Hyundai_autokabelky_019

Zatím jedináček, brzo však bude mít sourozence

Aktuálně se nám představuje pětidveřová varianta, na začátku léta přijde verze kombi, po prázdninách pak sportovní model „N“ a na konci roku ještě karosářské provedení fastback (čtyřdveřové kupé s praktičností kombi nebo jak to tam na té tiskovce povídali:-)).

Nový Hyundai i30_autokabelky_018

Na první pohled

Co na nové i30 hned zaujme je výrazná příď s velkou „tlamou“ masky chladiče a úzkými světly. Tenhle kukuč pak dostanou i další novinky značky, i30 je první nositelkou nového trendu. Tvarování světel a blatníků dělá při čelním pohledu optický dojem širšího auta, i30 působí pěkně sebevědomě rozkročeně. No ono je to dobře, že novinka stojí nohama pevně na zemi.

(Ne)máte na vybranou

12 barev karoserie, 4 motory (jeden bez turba 1.4 CVVT/100 koní, a tři „oturbené“ – 1.0 T-GDI/120 koní, 1.4 T-GDI/140 koní a naftová verze 1.6 CRDi/110 nebo 136 koní), 2 převodovky (6stupňová manuální a 7stupňová automatická – dvouspojková) a 3 stupně výbavy (Symbol, Symbol+ a Ultimate). Verzí to není málo, ale na kompletní nabídku si budeme muset ještě minimálně měsíc počkat. Zatím se i30 prodává jen v omezené limitované edici od 399 990 Kč, více zde. Budiž ji však ke cti bohatá výbava a skutečnost, že v nabídce značky tak má místo ještě i kombi starší generace, které se teď prodává za zvýhodněnou cenu.

Dost bylo teorie, je čas na (jízdní) praxi

Vyzkoušela jsem si verze 1.4 T-GDI a silnější turbodiesel. Asi tomu osud chtěl, že jsem testovala zrovna ty nejvýkonější verze, rozhodně jsem se za to nezlobila. :-) Obě verze byly s automatickou převodovkou, což jsem byla ráda, předpokládám, že v manuálu žádný zásadní zádrhel nebude a možná i vy přicházíte stejně jako já stále více automatům na chuť. Hlavně jezdíte-li po městě. Co se mi tedy na novince líbilo a co bych naopak udělala jinak?

 

Nový Hyundai i30_autokabelky_017

Palec nahoru

 

 

 

 

  • Vyhřívání volantu :-) Vzhledem k tomu jaká je teď zima, to bylo to první, za co jsem novou i30 musela pochválit. Intenzita výhřevu je navíc skvěle nastavená, volant krásně hřeje a ani po delším čase nepálí, takže vyhřívání můžete mít zapnuté od října do dubna. :-)
  • dobrý rejd a snadné manévrování
  • Celkově dobrá ergonomie. To znamená, že nic nikde dlouho nehledáte, vše je přehledné a tak nějak na správném místě.
  • Informačně-zábavní systém se snadno ovládá díky kombinaci tlačítek pro přístup k nejvíce frekventovaným funkcím a dotykového displeje. Jednoduché a rychlé na naučení pro technické talenty i antitalenty, pro duchem mladé i staré. :-)
  • Možnost volby režimů Eco a Sport, v režimu Sport řadí převodovka příjemně rychle
  • Působivá dynamika naftové verze
  • Příznivý dojem z podvozku naftové verze, která působí robustně, komfortně a jistě.
  • Prostorný kufr, místo v něm ve srovnání s předchozí generací přibylo.
  • Příjemně rychlý nástup brzd
  • Už výbava Symbol+ má ve standardní výbavě navigaci. K té navíc dostanete aktualizace na 10 let zdarma.
  • praktické (některé více, jiné méně, například sledování únavy řidiče bych klidně oželela) jízdní asistenty, polovina z nich je dokonce je standardní výbavě.
  • Nechybí možnost propojení telefonu s informačně-zábavním systém auta (android auto, Apple CarPlay a tak dále, asi už znáte, mě tahle věc vážně baví). Servisní a asistenční služby a konektivita jsou teď pojmy v centru pozornosti.
  • 5 let zaruky bez omezeni najetých kilometrů, program permanentní mobility (to znamená nárok na náhradní auto, když to svoje máte v servisu) a výhodné „Hyundai pojištění“ a havarijní pojištění s nulovou spoluúčastí. Pár benefitů, které k novému Hyundaii i30 můžete mít.

 

Nový Hyundai i30_autokabelky_016

Palec dolů

 

 

 

  • Grafika navigačního systému je jaksi obyčejná, někteří konkurenti ji mají hezčí. i30 se dle vyjádření zástupců značky měří hlavně s VW Golf a Opelem Astra.
  • Zvuk naftového motoru je hrubší, hlavně ve vyšších otáčkách.
  • Benzinová verze je na nerovnostech lehoučce uskákaná a nepůsobí tak jistě jako verze naftová.
  • Motor 1.4 T-GDI by mohl být živější, čekala jsem výraznější projev jak v nízkých, tak ve vysokých otáčkách. No, ono je teda obecně nejhorší, když člověk něco očekává. :-)
  • Vyšší posaz a hlavně vzájemná pozice sedadla a volantu. Buď bych potřebovala sedačku níže nebo volant výše. Ale to bude možná vadit jen řidičkám vysokým 164 cm s podobnou preferencí posazu jako mám já.
  • V režimu Eco reaguje převodovka pomaleji a vláčněji, ovšem tam to logicky bylo myšleno. To je jen tak pro doplnění.

 

To jsem se zase rozepsala. :-) Jak se novinka líbí Vám?

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *