Důležité pojmy a jízdní dojmy – Škoda Rapid

17.5.2017 Věra Petrů Vostrá , 0 komentářů

Ačkoli se to na první pohled možná nezdá, modernizovaná Škoda Rapid přijíždí s řadou novinek. Jaké to jsou a jaký dojem na mě novinka udělala na testovacích jízdách, které vedly horskými silničkami německého pohoří Taunus?

 

Škoda Rapid je na trhu už pět let. Liftback (to je to, co vypadá jako sedan, ale díky výklopné zádi je mnohem praktičtější) přišel jako první, pak následoval designově atraktivní Spaceback. Ten prošel i „autokabelkovským“ testem Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo 1.6 TDI.

10 inovací

  1. Diodová denní světla, v nabídce také bixenony s automatem (samočinně přepíná mezi potkávacími a dálkovými světly).
  2. Zatmavená zadní světla (už víte, jak nového Rapida poznat zezadu :-)).
  3. Pět nových designů litých kol.
  4. Upravený vzhled palubní desky – nová ozdobná lišta, výdechy ventilace či přístrojový štít. Za zmínku stojí paket Dynamic, který obsahuje sportovní sedadla (mohly jste vidět ve fotostory), hliníkové pedály nebo dekorační lišty Black Piano.
  5. Upravený vrcholný „informačně-zábavní“ systém Amundsen (6,5″ displej, Bluetooth hands-free, audiosystém Škoda Surround system, možno s SmartLink+ neboli s funkcemi pro propojení s telefonem, podpora MirrorLink, Apple CarPlay, AndroidAuto a Appgateway).
  6. Nově je Rapid také IN, nebo lépe řečeno ON-line. Wifi hotspot, online dopravní informace, body zájmu, zprávy, počasí, propojení s google maps a hledání v navigaci podle bodů zájmu (to je funkce, kterou miluju, psala jsem o ní zde) a mnohé další.
  7. Přítel na telefonu – funkce Care Connect zajistí nouzové volání, odesílá informace o stavu vozu do servisu, můžete se do servisu i objednat a můžete si nechat poradit, když i přes všechny ty výše zmíněné systémy nevíte kudy kam.
  8. Rapid v telefonu – Stejně jako o Care Connect, tak i o Škoda Connect App a Škoda Connect Portal jsem psala už v souvislosti s Kodiaqem a Octavií. Nyní bude vše i v Rapidu! Znamená to, že můžete být se svým autem přes váš chytrý telefon stále v „kontaktu“. Vidíte, kde auto stojí nebo kde právě jezdí, můžete si nastavit upozornění na překročení rychlostního limitu (třeba když auto půjčíte dětem nebo manželovi :-)). Velký bratr tě vidí!
  9. Nové Simply Clever vychytávky – Rapid jich nabídne celkem 19, Rapid Spaceback pak 20. Nově je tu dvojice USB vstupů v zadní části auta a za zmínku stojí i škrabka na led ve víčku palivové nádrže.
  10. Nový tříválcový motor 1.0 TSI nahradí dříve nasazené čtyřválcové dvanáctistovky. K dispozici bude ve dvou výkonových variantách, a to 95 a 110 koní (základní provedení je tedy výkonnější než dříve). Celkově v nabídce najdeme tři benzinové a dva naftové motory o výkonech v rozmezí 95 a 125 koní.

 

10 postřehů

 

Palec nahoru

  1. Tichý a překvapivě velmi živý motor 1.0 TSI. Že je to tříválec, nepoznáte, že je to jen „litr“, prakticky také ne. Přesvědčila mě i slabší verze.
  2. Komfortní podvozek, který si dokáže poradit i s většími nerovnostmi. Rapid působí „překvapivě“ robustně.
  3. Rapid je lehký, a to se pozitivně projevuje na jeho obratnosti. Čtěte jako pochvalu jízdních vlastností, které se v dané třídě řadí k nejlepším. A chválím i přesné řízení, které by Rapidu mohly závidět i některé rádoby sportovní modely.
  4. Vzadu je dostatek místa pro nohy i hlavu. Celkově je interiér prostorný, jen trochu užší.
  5. Design verze Spaceback, ten se podle mě opravdu velmi povedl.

Palec dolů

  1. Hrubý a nekultivovaný chod motoru 1.4 TDI. Dnes až trochu ostuda.
  2. Pouze pětistupňová manuální převodovka u slabší verze motoru 1.0 TSI.
  3. Proporce liftbacku – dlouhý, úzký, vysoký. Tady ta snaha zahrát s malým kašpárkem velké divadlo skrýt nejde.
  4. Stabilita ve vyšších rychlostech – daň za komfort a paradoxně negativně tady působí i nízká hmotnost. Ale od Rapidu nikdo neočekává dálniční křižník.
  5. Pomalejší práce infotainment systému Amundsen – když něco nastavujete chvilku trvá, než si systém vaše povedly „schroupe“. Jinak je však velmi intuitivní.

 

A dál? Co jsem nezmínila, mě neuchvátilo, ale ani neštvalo, takže dobrý. :-) Pro úplnost snad jen zmíním ještě velikosti kufru, ta vás určitě potěší. Liftback pojme 550 litrů (1490 litrů po sklopení zadních sedadel), Spaceback pak 415 litrů (a 1381 litrů v maximu).

 

Můj tip

Nový motor 1.0 TSI mě nadchnul. Nevěřila bych, že to někdy řeknu o tříválci, ale tady to prostě všechno sedí a zapadá jak puzzle. Skvěle si navíc rozumí s automatickou převodovkou DSG. Jednoznačně bych doporučila jako ideální autokabelku do města pro ty z vás, kterým velikostně nestačí nějaké malé auto. A konkrétně bych to viděla na Spaceback, ten má větší šmrnc. Automat se kombinuje už se základní verzí, takže nejlevnější Rapid Spaceback v mnou doporučeném provedení koupíte za 335 000 Kč.

A ceník na závěr

Modernizovaný Rapid je o nějakých 5 tisíc levnější než dříve. Více info o cenách a výbavě zde. A ještě odkazy na technické údaje pro benzinové a dieselové verze. Co se reálné spotřeby týče, když si k výrobcem udávaným údajům přičtete litr, tak to vám to vyjde. :-)

Jak se Vám líbí? Brzo u dalšího postu se na Vás těší VPV!

 

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *