100 let Citroën – Když jednu značku miluje celá rodina…

17.5.2019 Veronika Petrů 0 komentářů

Chtěli byste se dožít 100 let? Pokud by to bylo v plném zdraví, svěžosti a radosti? Tak jako automobilka Citroën, jejíž auta už brázdí silnice 100 let a letošní rok je tak u Citroënu jedna velká párty. 🎉

Citroën slaví a slavit se ještě vesele bude. A s kým jiným by si značka mohla oslavy svého významného jubilea užít více než se svými fanoušky. A že se najdou celé úžasné rodiny fanoušků značky, pro které jsou Citroëny láskou, vášní, zálibou… Doplnit můžete i další emoce aneb vybrané příběhy „Citroën fans family“. 😉

 

  1. DÍL: „CÍL: DUNY“, FRANCIE

Příběh rodiny: Florent (49 let) miluje Citroën od mládí. Dnes tuto vášeň sdílí se svými dvěma syny, Louisem a Quentinem, s nimž společně opravuje staré modely. Jejich poslední výzvou je přestavět kachnu“ 2CV z roku 1964 na čtyřkolku.

Proč tato rodina? Romantický pár, kutilská rodina a neuvěřitelná záliba pro stroje u obou mladíků ve věku 18 a 23 let.

Modely, které vlastní: Méhari 4×4 (první láska jejich otce Florenta), Trèfle Citroën, Ami 6, Ami 8, Dyane, 2CV Raid Orange  a několik modelů, na kterých nyní pracují.

 

  1. DÍL: „JAKÝ OTEC, TAKOVÁ DCERA“, BELGIE

Příběh rodiny: Rodina Fontainových založila před 90 lety truhlářskou firmu. Když před několika lety převzal otěže Denis, dostal nápad opravit starou dodávku Type H a udělat z ní symbol rodinné značky. Denis je blázen do Citroënu a podařilo se mu nashromáždit  úctyhodnou sbírku: v garáži má více než 15 modelů jako je Jumpy pro práci či BX 4TC a Visa 1000 pistes, v nichž závodí se svou dcerou.

Proč tato rodina? Denis a jeho rodina nezapadají do průměru. Velkorysý a mírně výstřední podnikatel nás proveze nevšedními kouty Belgie a představí svou dlouholetou vášeň pro značku se šípy ve znaku.

Modely, které vlastní: Visa 1000 pistes, B2 Torpedo, C6 Torpedo Familiale, Traction 15 Familiale, 2CV, AZU, DS Berline, DS Cabriolet, SM Maserati, BX 4TC, GL Bi-rotor, monopost 2 MEP X26, dodávka HY z roku 1962 a 2 dodávky Jumpy, Grand C4 Picasso a SUV C5 Aircross.

 

  1. DÍL: „OD KONÍ K CITROËNŮM“, ŠPANĚLSKO

Příběh rodiny: V roce 1906založil pradědeček Almendras Hernandez stejnojmennou firmu s cílem prodávat své cukrovinky po celém kraji a jediným řešením bylo objíždět ho na koni. Firmu od něj převzal jeho syn, který zboží rozvážel v Citroënu 2CV a nyní jeho vnuk, který dnes používá Citroën Jumpy.

Proč tato rodina? Více než stoletá rodinná historie, hrdost z toho být součástí podnikatelské dynastie, otevření se světu díky automobilu. Rodina, jejíž příběh je těsně spjat se značkou Citroën, nám vypráví o španělském tradičním i moderním životě ve městě i na venkově.

Modely, které vlastní: Jumper v barvách firmy Almendras Hernandez, C4 Aircross, C3, ale také fotky a suvenýry spojené s Citroëny 2CV a další modely značky ve vlastnictví rodiny.

 

  1. DÍL: „BLÁZNIVÉ VYNÁLEZY FRANCA GROSSO“, ITÁLIE

Příběh rodiny: Franco Grosso otevřel autodílnu v roce 1975 v malém městečku v severní Itálii a pojmenoval ji tak, aby bylo jasné, pro koho je určena: Assistenza 2CV. Posléze autodílnu převzala jeho dcera Elisa.

Proč tato rodina? Sympatický Franco Grosso je totálně zapálený automechanik. Donekonečna dokáže mluvit o vozech Citroën a především o „due cavale“ (2CV). Tento veselý 65letý kutil sice odešel do důchodu, ale každý den ho najdete v jeho autoservisu.

Modely, které vlastní: velký počet typůvozů 2CV (Primavera, Charleston, Azam,…) především v „muzeu“ (jak Franco říká své autodílně), ale také Méhari, Dyane a dokonce motorka sestavená z dílů z vozu 2CV.

 

  1. DÍL: „ROCK AND ROAD“, SLOVINSKO

Příběh rodiny: Luka Stare se chlubí tím, že patří k již 4. generaci majitelů vozů 2CV v rodině. I když se jejich vášeň pro Citroën neomezuje jen na tento model, všichni jsou náruživými fanoušky právě jeho. V rodině má každý svou „kachnu“!

Proč tato rodina? Ve Slovinsku, kde se vozyCitroën dlouhou dobu montovaly, se tato rodina pro značku Citroën doslova nadchla. Její nejmladší zástupce, 28letý inženýr Luka s velkým plnovousem, se netají se svou láskou pro rockovou muziku, pivo a značku Citroën.

Modely, které vlastní: Luka, jeho bratr a otec mají každý 2CV, dále C3, C4 a C5. Společně se strýci, tetami a bratranci je v rodině celkem 21 „kachen“ 2CV!

 

  1. DÍL: „LOST IN CITROËN“, JAPONSKO

Příběh rodiny: Horoshi Komo žil v letech 1979–1984 pracovně ve Francii. Seznámil se s jejím jazykem, kulturou a značkou Citroën. Po návratu do Japonska se mu podařilo spojit tradici a nehynoucí vášeň pro značku. Dnes je jeho garáž i garáž jeho syna, který od něj přebral zalíbení ve francouzských automobilech, plná starých i nejnovějších modelů.

Proč tato rodina? S rodinou Komo se celý seriál dostává do Asie. V tradičním Japonsku se vášeň pro Citroën může zdát nezvyklá. Spíše seriózní protagonista je věrný tomu, co ho na značce přitahuje – technické dokonalosti.

Modely, které vlastní: SM, DS 21, C3, C4 Picasso.

 

  1. DÍL: „CITROËN Z OTCE NA SYNA… A SYNA…“, FRANCIE

Příběh rodiny: Dědeček zakoupil první koncesi Citroën v roce 1919, tedy v roce, kdy byla značka založena. V 60. letech ji odkázal svému synovi a ten v roce 1983 zase svému synovi (protagonista videa Gilles Dallois). Dnes ji řídí již čtvrtá generace v pořadí. 100 let lásky, která stále trvá!

Proč tato rodina? Milostné příběhy, které trvají celé generace, přinášejí silné emoce, zejména pokud jde o vášnivý vztah k práci, který jejich rodinnému životu přinesl spoustu radosti, smyslu a ctižádosti.

Modely, které vlastní: B14, C5HP, C3 Aircross, SUV C5 Aircross, SM a mnoho dalších.

 

Krásná videa o každé z rodin i o jejich plechových miláčcích najdete na stránkách citroenorigins.fr.
Malá ukázka prvního dílu, vše je ve francouzštině, takže například pro mě hlavně hezké obrázky. 😜 Ale naštěstí díky tomuto postu víme oč tam běží. 😁

Co vaše rodina? Sdílí nadšení pro jednu konkrétní značku nebo má každý tu svou jedinou? 😉
Pokud se vám článek líbil, tak dejte ❤️. A sledujte Facebook a Instagram Autokabelek, ať vidíte, na čem právě pracuju a co pro vás chystám!

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *